Søgning på: dansk stil. Resultater: 19941 til 19960 af 62795
-
FRANSK!!!
ForumindlægEr der nogen der kan oversætte disse 5 sætninger fra dansk til fransk?! 1)Jeg bliver glad når solen skinner 2)Jeg føler mig trist når det regner 3)Jeg bliver frisk af at spise mad 4)Jeg elsker at få en masse søvn 5)Jeg kan godt lide sushi det gør mig glad -
tysk sætninger
ForumindlægHejj Jeg har lige problemer med følgende sætninger han har været 12 år i det danske fængsel, hvor han har er oplevet vold er hat 12 jahre in dem danishe Gefängnis gewesen, wo er erlebt Wall hat. spørgsmålet er om hat og gewesen er de rigtige ord at bruge. og når det er wo skal hjælpevb alt... -
Analyse og personkarakteristik af Hans og Grete
ForumindlægJeg skal op til en mundtlig dansk prøve her på onsdag og jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp! Jeg har trukket, eventyr, og arbejder med eventyret Hans og Grete. Jeg er egentlig bare blevet i tvivl om hvordan jeg kan analysere Hans og Grete. Kan jeg kan godt analysere ud for aktantmodellen?... -
Studere astrobiologi? (Eksobiologi)
ForumindlægEr der nogen der ved noget om muligheden for at uddanne sig til astrobiolog? (Hedder vist eksobiolog på dansk). Kan ikke rigtig finde noget på ug - er det sådan at man tager ensten astronomi eller biologi og så specialiserer sig efter nogle år, eller kan man slet ikke læse det i Danmark Tak -
Jura opgave - Aftaleloven - Bindende eller ej?
ForumindlægVil i ikke mene at aftalen er bindende da der er kommet en accept fra Danske møbler? Ifølge § 1. Tilbud og svar på tilbud er bindende for afgiveren. Reglerne i §§ 2-9 kommer til anvendelse, for så vidt ikke andet følger af tilbudet eller svaret eller af handelsbrug eller anden sæ... -
AT- emne
ForumindlægHej allesammen Som nogle af jer ved, er vores emne i AT Kommunikation - muligheder og begrænsninger. Jeg vil rigtig gerne skrive i Religion c og Historie A eller Dansk A, jeg har dog lidt svært ved at finde et godt og spændende emne. Håber nogle af jer har nogen gode ideer :) Taak på forhånd -
Hjælp til spansk
ForumindlægHej. Er der nogle der har mulighed for at hjælpe med, at oversætte min tekst fra dansk til spansk? Jeg skal skrive en mail til Sebastian, og jeg skal kommentere på hans forhold til sin far, samt sammenligne min egen opvækst med hans. Jeg skal bruge præsens, præterirum, og imperfektum i min tejk... -
Oversættelse
ForumindlægHej, er der nogle der vil hjælpe mig med at oversætte denne her lille del til dansk? Ouatre amis er en serie om fire unge gymnasieelever. De er fra 16 til 18 år. Serien handler om venskabjalousi, kærlighed og unges liv. Historien foregår i Rouen, en smuk gammel by i Nordfrankrig. Serien har ligh... -
Lighed på arbejdsmarkedet
ForumindlægJeg sidder med eksamensopgaven "Solidaritet" og er ved at kigge på bilag A2 med nogen figurer der viser folks holdning til om der skal være lønstigninger til de lavestlønnede og om man vil acceptere lavere lønstigninger hvis det vil bringe flere i arbejde.Tendensen er at siden 1985 er m... -
Hvad er strategisk platform?
ForumindlægHvilke elementer indeholder en analyse af en virksomheds strategiske platform? -
Debat
ForumindlægJeg leder efter nogen artikler som siger noget om: hvordan debat i forums har udviklet sig efter årene. Jeg har selv fundet denne men ved ikke hvor relevant den er: http://videnskab.dk/kultur-samfund/debatterne-pa-facebook-er-alt-paene -
SSO
ForumindlægHej alle sammen,jeg skal til at skrive en større skriftlig opgave som eksamensprojekt til engelsk på 2. år på HTX.Hovedemnet er krig, og jeg har så valgt underemnet Cuba-krisen.Jeg vil virkelig gerne have denne opgave helt op at ringe, da den har utrolig meget indflydelse på årskarakteren, som er... -
Terminsprøve - diffligninger
ForumindlægHej Allesammen Jeg skal snart op til en terminsprøve i matematik.. Og nu hvor AT samt SRP er helt ude af min verden, vil jeg bruge noget tid på at øve mig til matematikken.. Jeg har meget svært med differentialligninger, da jeg har let ved at se tingene for mig når der begynder at komme al for ... -
Årsprøve i fysik 1.g - pensum
ForumindlægHej.Jeg sad lige og snakkede med en ven, og hvordan det foregår med pensum. SKal lærer opgive 26 emner (da vi er 26 i klassen), så at alle kommer op i noget forskelligt. Eller er det sådan at hvis en fra min klasse kommer op i noget i dag, kan jeg komme op i det samme i morgen? -
Opdrift i en centrifuge
ForumindlægHej, jeg håber der er en, som kan hjælpe :) Jeg skal udregne opdriften på en partikel på 1mm^3, når centrifugen kører. Den rotere med 5000 omdrejninger pr. minut og partiklen er anbragt i en væskeprøve med densiteten 1,03g/cm^3 og med en afstand på 5 cm ind til centrum. Nogle siger, at det kan... -
Procenter
ForumindlægHej.Kunne godt bruge noget hjælp til denne opgave:Olieproduktionen i et land nedskæres med 0,8% om måneden. Hvor mange procent af den oprindelige produktion opretholdes efter 2 år?På forhånd tak -
Oversættelse af sætning
ForumindlægHejsa\nJeg sidder her med en sætning jeg ikke lige kan få formuleret ordenligt. Håber der er nogen der kan hjælpe mig?\n\nI Miami, der endnu ikke var kommet sig efter de uroligheder, som fandt sted dér tidligere på året, var volden i England forsidestof\n\nPå forhånd tak -
Plastic
ForumindlægHjælp til nogle arbejdsspørgsmål til bogen Plastic af Mette Thomsen. det er 42 spørgmål. Nogle der ligger inde med det? -
Essay
ForumindlægHejsa er der en venlig sjæl som vil rette den her del af min essay, og kigge efter komma fejl, det vil være dejligt, da jeg har svært ved det. -
Kvalificeret bud på stilkarakter???!
ForumindlægNogle, der vil gennemlæse min eksamensstil "Barndommens gade" og give et kvalificeret bud på en karakter??!Havde en virkelig dårlig dag og følelse i det hele taget til eksamen - er egentlig rimelig usikker på resultatet!Tak!
