Søgning på: engelsk eksamen 2010 stx. Resultater: 19941 til 19960 af 60468
-
Hvordan dumper man?
ForumindlægHej, Ikke fordi jeg står i den situation, men jeg er blot nysgerrig for hvordan man kan dumpe i STX? Hvis jeg har et gennemsnit på 8,5 (ny skala), og skal op til mine eksaminer engang i 3.g, og jeg dumper til én eksamen (som er mit hovedfag), får jeg så ikke min hue??? Til trods for at man får g... -
Problemer med noget Trigonometri
ForumindlægHej Sidder et par stykker og har lidt problemer med en opgave fra matematik-A 2008 stx. I opgave 6 hvor man har 2 trekanter skal man bestemme nogle vinkler og jeg kan sku ikke helt hitte ud af det. har prøvet lidt med noget sin-1 og tan-1 men det virker bare ikke som om det er rigtigt. linket til... -
Terminsprøve - dansk
ForumindlægHej Er der endnu nogen der har været op til terminsprøve i dansk i 3.g på STX og hvis i har hvad fik i så? Eller kommer alle op på samme tid i næste uge? Ellers nogen der har nogle gode tips til terminsprøven - er mega nervøs, det er jo her der testes hvad man kan og hvad man mangler til ... -
Terminsprøve - Spansk
ForumindlægHej Er der endnu nogen der har været op til terminsprøve i spansk i 3.g på STX og hvis i har hvad fik i så? Eller kommer alle op på samme tid i næste uge? Ellers nogen der har nogle gode tips til terminsprøven - er mega nervøs, det er jo her der testes i hvad man kan og hvad man mangler t... -
Differentialregning HJÆLP NU !
ForumindlægOpgaven lyder: Opg. 11. f(x)=x^3-3x^2+2x Grafen har to tangenter med hændningskoefficient 11. Førstekoordinaten til røringspunktet for hver af disse tangenter: Tangentens ligning: ... Jeg er fuldstædig lost - har prøvet alle mine formelsamlinger og matematikbøger ! Er der nogle, der kan hjæl... -
AT emne 2011??
ForumindlægJeg skal som alle andre STX 3.g'ere til AT eksamen. Jeg overvejer at skrive i fagene: idræt-psykologi, biologi-psykologi eller idræt-biologi, men jeg er blank for emner! Er der nogen der kan hjælpe mig med et emne? Det er ved at være op over, så håber nogen kan hjælpe. -
Hjælp..
ForumindlægJeg skal op til eksamen i Billedkunst C på STX. Jeg skal vælge et emne, hvor jeg skal lave en rapport til selv emnet som jeg vælger. Men problemet er bare, jeg ved ikke hvilket emne, jeg skal vælge. Håber der nogen som kan komme med nogle relevante svar. På forhånd tak..!!! -
Spansk A - Adgang til VDGB?
ForumindlægHej derude. Min skole har ikke adgang til VDGB.dk. Jeg skal op i mundtlig spansk og det kunne være fedt, at se hvordan det hele foregår, inden jeg selv skal derind. Jeg tænkte derfor på, om der er nogle herinde, der er tilknyttet en skole, som har adgang til Eksamen i spansk A på STX fra 2014? ... -
Tilladte hjælpemidler?
ForumindlægHej. Jeg har downloadet STX Dansk A Skriftlig Fremstilling (den, der har hele pakken), men en af mine venner siger, at jeg ikke må tage den med til eksamen, selvom det står på siden, at jeg godt må. Vil det blive set som snyd, hvis lærerne ser, at jeg har notater fra de dokumenter, eller vil de ... -
Produktion af K^- mesoner
ForumindlægHej alle sammen Kan en af jer forklare hvordan man løser opgave 7 i følgende eksamenssæt: http://uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20eksamen/Opgavesaet/130527%20Opgaver_FYS_stx_A.ashx Det er hele opgav... -
Eksamenssæt
ForumindlægHej, Jeg skriver angående matematik sættene fra 2021 (A, stx), da jeg skal til eksamen her til sommer, vil jeg rigtig gerne kunne øve mig, men da jeg ikke har adgang til sættene, men kun løsningsforslagene, er det lidt vanskeligt at få forberedt mig. Er der mulighed for at, nogle kan sende sætten... -
Forbedre sit gennemsnit HTX ?
ForumindlægNogen som ved om man kan forbedre sit gennemsnit på htx, ved at lade vær med at dukke op til den sidste eksamen. For at suplere med andre fag eller tage fag om. Jeg ved at det kan lade sig gøre på stx, men ved ikke helt med htx da man har nogen "specielle" fag -
Dumpede jeg dansk faget?
Forumindlæghey, Jeg afsluttede her til års min stx og ville lige spørge om jeg dumpede dansk faget. Jeg fik som års karrakter: 02 mdt, 00 skr.. dog fik jeg til eksamen 02 og 02. har jeg så dumpet faget? mange tak i forvejen. -
tror i stadig der mulighed for mig til at fortsætte til 2.g ?
Forumindlægsidder nu her under sommerferien med et snit under 02 i stx, og tror ikke jeg kan komme videre til 2.g, da jeg dumpede mine årsprøver og eksamer og blive nægtet oprykning, tror i stadig der mulighed for mig til at fortsætte til 2.g da det her er den udannelse jeg rigtig gerne ville har og mine... -
Nordjylland: Eksamenshjælp i Matematik tilbydes
ForumindlægEksamen/årsprøve står jo som bekendt snart for døren, heriblandt i faget Matematik. Erfaren 37 årig gymnasielærer tilbyder lektiehjælp/eksamenshjælp i faget Matematik til studerende på STX/HF i Aalborg og omegn. Kontakt mig på nedenstående email/tlf for yderligere info. Med venlig hilsen Fred... -
Nybagt student med godt gennemsnit - har ingen idé om hvad jeg vil nu!
ForumindlægHej alle. Jeg blev, som overskriften antyder, student i sommeren 2012. Jeg har haft en god tid i gymnasiet(STX), hvor jeg har nydt at modtage en masse undervisning i alverdens forskellige fag, hvilket også kom til udtryk i mine karaktere. Jeg havde naturfag samt matematik på højt niveau, men... -
mat a
ForumindlægEt kar med saltvand tilføres løbende en saltopløsning, men der løber saltvand ud af karret. I en model kan udviklingen i saltmængden i karret beskrives ved en funktion S, der er løsning til differentialligningen dS/dt= 1,5 - 2/100+t * S, hvor S(t) er saltmængden i kg og tidspunktet t i ... -
Hjælp til aflevering
ForumindlægI 2005 var antallet af stx-gymnasieelever i Danmark 61112. I perioden 2005-2013 steg antallet af stx-gymnasieelever i Danmark i gennemsnit med 3679 om året. a) Indfør passende variable, og opstil en model for sammenhængen mellem antallet af stx-gymnasieelever i Danmark og antal år efter 2005. ... -
Haster-Hjælp-Hurtigt.
ForumindlægJeg skal oversætte det nedenstående til engelsk... Vedr. opsigelse af lejemålet På grund af jeg har økonomiske problemer, så har jeg retsgæld hos foreningen. Dermed har forening sendt mig til fodgeretten, hvor lejeligheden vil gå på tvangaktion. Derfor er jeg nødt til at opsige dit lejemål d. 2... -
Hvad kan jeg blive?..
ForumindlægHej, Jeg går på nuværende tiddspunkt på HHX i 1.g og jeg er nu i tvivl omkring hvad jeg vil efter de 3 år. Jeg kan godt lide fag som Engelsk og så har jeg det også fint med Dansk. Jeg er glad for Matematik når jeg forstår de ting som vi gennemgår, og så er jeg ikke så glad for Samfundsfag, ...
