Søgning på: matematik fp9 december 2018. Resultater: 19961 til 19980 af 33057
-
handelslivet i babylonien
Forumindlæghej alle sammen er der nogen som kan hjælpe med at finde noget om Handelslivet i det gammelbabyloniske rige og Det praktiske brug af matematikken i det babyloniske samfund. og hvordan udviklingen var inden for handel og samfund inden for det gammel babyloniske rige? på forhånd tak til alle -
Magisk kvadrat, hvorfor fungerer disse ligninger til en 3*3 magisk kvadrat?
ForumindlægHEJ! Jeg elsker matematik, men står midt i et problem, som jeg gerne vil have hjælp til. Det er ikke noget med lektier, men bare et spørgsmål, jeg kom over på internettet.... Hvorfor virker formlerne? Jeg har grublet over det i et godt stykke tid og vil med glæde se jeres svar :D TAK! -
Den samfundsmæssige udviklings betydning for videnskaben
ForumindlægHej. I mit studieretningsprojekt skal jeg diskutere hvilke aspekter i det antikke græske samfund, der var medvirkende til at skabe grundlaget for den videnskaelige udvikling i perioden, herunder den græske matematik. Ved ikke hvordan jeg skal starte, nogen der kan hjælpe? -
Rumfanget af en kugle
ForumindlægHej allesammen. Jeg går i 7. klasse og har brug for noget hjælp med mine matematik lektier. Og jeg ved desværre ikke rigtigt hvordan man finder rumfanget af en kugle. Så kan en eller anden ikke lige forklare mig formlen og hvordan man finder rumfanget af en kugle med en radius på f.x 9 :)? -
hjæælp :-)
Forumindlæghej jeg går i 8. klasse! jeg sidder med en matematik blækregning og skal finde ud af hvor mange liter vand jeg skal bruge for at fylden en pool op. Poolen har målende 29,6 m lang, 11,6 m bredt og 2,6 m dybt. hvordan skal jeg gøre? Tak :-) -
HASTER, skriver 3.års.
ForumindlægHej. Jeg har li oprette denne profil, da jeg håber der er nogle matematik-engelsk genier: Skal vide hvordan man siger "ensvinklede trekanter" - på engelsk. Da jeg skal bruge dette til mit abstract! Hjælp, hjælp! Mvh Nadia -
HJÆLP..
ForumindlægHej, sidder her og laver en matematik aflevering, som jeg volder store problemer med. Kan ikke omformulere de stillede spørgsmål i afleveringen, derfor har jeg valgt at tage et billede af dem - og håbe en eller flere personer kan fortælle mig hvordan de skal regnes ud. Mvh. Jannie -
Bestem de reelle tal k
ForumindlægJeg har problemer med følgende matematik opgave: *Bestem de reelle tal k, for hvilke ligningen f(x) = k ingen løsninger har. Baggrundsviden: f(x) = 1/4x + 1 + 1/x -
Opgaver til printning
ForumindlægHej, jeg skal om et par dage op til terminsprøve i matematik, så jeg tænkte på om nogen kendte nogle hjemmesider hvor jeg kan printe opgaver ud. Jeg går i 8. klasse. Jeg kender allerede Matematikbogen - På forhånd tak -
Vektorer / Oversættelse
ForumindlægHej, Sidder og læser fra engelsk matematik bog og har danske notater, og er nu kommet helt vildt i tvivl! "Position Vector" på engelsk, er dette det samme som stedvektor? eller retningsvektor? Eller er sted- og retningsvektor to forskellige helheder?? Er snot forvirret! På forh... -
læse til mundtlig eksamen
Forumindlæghej. jeg skal op i matematik B mundtlig eksamen her om ti dage, og ville derfor lige høre hvilken erfaringer i har med at læse op til eksamen, hvordan gennemgår man bedst pensumet, og hvordan tager man bedst noter. håber virkelig i kan hjælpe mig. tak på forhånd. -
y=ax+b/b=ax +y hjælp!
Forumindlægjeg sidder fast i en matematik opgave, jeg er lidt forvirret om b kan blive 0 b = y, a* x y=ax+b y = -6 x = 3 a = -2 -
eksponentiel udvikling
Forumindlægjeg skal til prøve i matematik (c) i morgen vedrørende "eksponentiele udviklinger". Er der nogle der har nogen noter eller kan give mig nogle gode råd omkring det :). Jeg er rimelig blank, så alt kan bruges :D. Tak på forhånd -
Hjælpelærer
ForumindlægHej Hjælpelærer søges til matematik på vidergående niveau. Der vil være belønnet! -
hjælp til integrale på lommeregner
ForumindlægHey, vi er lige begyndt på differentialligninger i matematik, og jeg har glemt alt om differentiere og integrale. jeg står nu i en situation hvor jeg skal finde integralet af dy divideret med kvadrat rod (y). hvordan skriver jeg det ind på lommeregner? -
Cola testEN
ForumindlægHej alle på studieportalen. Som mange andre, har jeg fået udleveret den meget berømte cola test på mit matematik B hold. MEN, jeg aner simpelthen ikke hvordan jeg kommer i gang med den/laver den. HJÆLP tusind tak på forhånd! -
Hurtig hjælp til Diff. ligning!!!
ForumindlægHej, er i gang med en matematik aflevering, hvor jeg mangler sidste opgave, som lyder sådan: Find den løsning til diff. - ligningen y´+ 4y = X^2 + 6x - 4, Hvis graf går gennem punktet P(-3,10) På Forhånd tak :) -
Datalogi, Fysik eller Statistik
ForumindlægHej, jeg læser Matematik og jeg skal snart vælge en fagpakke i Statistik eller Datalogi eller sidefag i fysik. Jeg vil gerne arbejde i erhverslivet når jeg er færdig og jeg er i tvivl om hvad jeg skal vælge. -
MAT HJÆLP!
Forumindlægokay jeg har denne her første opg for a og b og jeg ved simpelthen ikke hvad skal jeg gøre og hvordan jeg starter det op, jeg er helt ringe til matematik, og har brug for en forklaring og udregning? men det skal være mere på en vejlende måde. -
optagelsenprøve på en hf:)
ForumindlægHej !:) Jeg skal til optagelsensprøve her den 5. April, og skal op til mundligt of skriftlig dansk, engelsk og matematik. (10 niveau) og fysisk og kemi ( 9 niveau ). Og ville gerne øve mig enden den dag:) Kender i nogle websider eller noget i den stil?:D
