Søgning på: matematik fp9 december 2024. Resultater: 19961 til 19980 af 32900
-
Differentialligning
ForumindlægHej?? Tænkte på om nogen kunne hjælpe mig med noget matematik? ligningen ser sådan her ud: dp/dt=kp(1-(p/N))-a hvor at: k=0.25 N=4 a=0.16 Det ville være virkelig dejligt hvis nogen gad og hjælpe :) -
Hvordan finder man radius af en kegle, hvis man kun har fået oplyst rumfang og højden
ForumindlægHej Jeg skal aflever en matematik aflevering i morgen, vil i være sød at hjælpe, det vil jeg sætte stor pris på! opgaven lyder således: Beregn radius r af keglen. Rumfang V: 1526,04 cm3 Højde h: 18 cm -
Problemregning - fs10 Maj 2014
ForumindlægHejsa! Jeg er i gang med, at lave min matematik aflevering, men har lige et spørgsmål til en opgave i opgave 5. Hvordan kan man omskrive sin(1/2 v) = 1/2 k dividere med r om til 2 * r * sin(1/2 v)? -
Hjælp til reducering
ForumindlægHej! Jeg sidder netop med en matematik opgave hvor jeg har fået til opgave at reducer udtrykket: 2ab(b-a)+(a+b)^2 Nogen der kan hjælpe mig? På forhånd tak -
differentialregning
Forumindlæghej jeg har mundtlig eksamen i matematik på fredag og jeg er meget i tvivl om et spørgsmål om differentialregning. hvad betyder : f er diff. i x0 hvis f(x0)-f(x)/x0-x går mod ét tal for x-->x0 Håber I kan hjælpe. -
Beregning af tangenthældninger for parabler
ForumindlægJeg har en vigtig matematik-rapport for til i morgen aften. I rapporten skal jeg give et eksempel for beregning af tangenthældninger for parabler?, men jeg har virkelig svært ved det. Håber virkelig en venlig sjæl kan hjælpe!! -
Hjælp til Areal af en ottekant
ForumindlægHej, er i gang med matematik aflevering, da jeg kommer på et problem. Jeg skal finde arealet af Amalienborg (som er en ottekant) Jeg har tegnet den sådan at en af siderne er 40 m. Er det så bare 40*40*2*(Sqrt(2)+1 ??? -
Boxplot
ForumindlægHey. Jeg skal op i matematik i morgen tidlig og er lige ved at få det sidste på plads. Jeg er lige ved statistik og tæntke så - hvorfor bruger man egentlig et boxplot ? Hvad er grunden til at man ikke bare bruger søjlediagram eller sumkurve ? -
en sammenhæng
Forumindlægder står i et eksamensspørgsmål at jeg skal komme ind på sammenhængen mellem tilvækster for x og y i en potensfunktion.. er der nogen der kan hjælpe med det, for jeg forstår det ikke rigtigt. Jeg har kun matematik på c niveau, så det behøver nok ikke være helt vildt indviklet og avanceret.. -
3.grads polynomium
ForumindlægHej.. Jeg har lige brug for lidt notater/teori omkring et 3.grads polynomium. Nogle der kan hjælpe? For jeg synes det er lidt svært at forstå en Matematik A-bog.. Og der står ikke noget omkring det i min B-bog. Mvh. Birgitte -
svarark
Forumindlæger der nogen der tilfældigvis skulle ligge inde med SVARARK (ubesvaret) til fsa matematik prolemløsning 2006 (vikingeskibe) da min søn skal afleverei morgen og arketer blevet væk, kan ikke finde det nogen steder mail til [email protected] -
HJÆLP MAT C
ForumindlægHej nogle, der kan hjælpe mig med at få løst denne opgave, er virkelig ikke ret god ti matematikken, så det vil være en meget stor hjælp . 3 (x - 4 ) < - ( 2x - 7) - tegnet er altså minus. -
radikal komposant?!
ForumindlægSidder midt i 24-timers naturgeografis forberedelse og støder så på noget med radikale komposanter og vertikale komposanter ved en kernekappe - jeg aner ikke hvad komposanter er så råb om hjælp? Har på fornemmelse der godt kunne ligge noget fysik, matematik bag, men er ret sproglig :) -
Svingninger formel Hurtigt!
ForumindlægSkal op i matematik B i morgen. formlen fra bogen lyder f(t)=A*sin(at+b) Hvad betyder de forskellige bogstaver? altså hvad sker der hvis man ændre nogle af dem. hvis en af jer gider hjælpe. -
Hurtig hjælp til mat...!
ForumindlægHej... kigger på matematik studenter eksamen 2009 a-niveau og er gået i stå... har vedhæftet de opgaver jeg ikke kan finde ud af. Jeg tror at opgave 1 er lig med 3(x-1)8(y-5)... er det rigtigt...? I må også meget gerne hjælpe mig med de andre... -
Hvad er en logaritmefunktion ? :s
ForumindlægHey hey! sidder og laver en emneopgave om eksp. funktioner. Og ehm, så har jeg skrevet at en eksp. er det mdosatte af en logaritme funktion, og så kunne jeg meget godt tænke mig at vide hvad sådan en overhoved er? nogen der kan forklare mig det for matematik er ikke lige my thing -
Hvilken slags ligning?
ForumindlægHej, jeg har lige fået kastet den her i hovedet og er lidt i tvivl om hvor den hører hjemme i matematikken og hvordan man løser den. S(t) er afstanden i meter afhængig af tiden t i sekunder. S(t)=5t^(1/2) Find t når hastigheden er 2m/s. Nogen med et svar? -
Retvinklet trekant
ForumindlægJeg sidder og repeterer til matematik terminsprøve A i morgen, og er stødt på følgende problem, som er vedhæftet i filen nedenfor. Kan det passe, at man skal anvende Phythagoras' læresætning: a^2+b^2=c^2 -
lektiehjælp
ForumindlægJeg er en pige på 19 år, der har brug for lektiehjælp i matematik. Jeg skal til at gå i 3.g og kunne derfor godt tænke mig at forbedre mig matematisk, da det er der, jeg halter. Har du kompetancerne til at hjælpe mig, vil jeg gerne høre fra dig. -
Bestem hastighed ud fra graf
ForumindlægHejsa. Jeg er igang med en aflevering hvor jeg skal bestem de tidspunkter, hvor hastigheden er 8 m/s ud fra den vedhæftede graft? hvordan bærer jeg mig ad med dette? Har på fornemmelesen at det er ret simpelt, men det er simpelthen så mange har siden jeg har haft matematik. mvh
