Søgning på: teknikfag eksamen. Resultater: 19961 til 19980 af 34078
-
Hvad gælder karakterene på universitetet?
ForumindlægDer er fag hvor bedømmelsen er bestået/ikke bestået og så er der fag, hvor man får en karakter. Kommer karaktererne til at stå nogle steder? Hvis man får sin bachelor har man fuldført, men hvor kommer karakterene ind? Står de på beviset man får udleveret? På forhånd tak -
Mikroøkonomi - Efterspørgsel
ForumindlægHey derude ! Lidt hjælp til denne opgave kunne være nice.. Antag et en forbruger har følgende nyttefunktion: U=20q1-(20q1^2)+q2 , hvor q1 er forbrug af vare 1, og q2 er forbrug af vare 2. Forbrugernes indkomst er y=200, og prisen på vare 2 er 1, mens prisen på vare 1 er p1. det antages at q1&... -
Er det svært at blive Advokat?
ForumindlægAltså jeg er en 13 årig dreng som virkelig gerne vil være advokat når jeg bliver ældre. Jeg har læst en masse på denne fede hjemmeside om hvad det er og sådan og jeg tror lige det er mig. Jeg følger virkelig med i skolen og er rigtig god til Matematik og jeg er også god i de andre fag. Altså det ... -
blodkredsløb
Forumindlæghey alle sammen =) sidder her og skriver min bio opgave, men ved ikke rigtig, hvordan jeg skal komme omkring følgende, håber i kan hjæpe mig: Redegør for blodkredsløbets betydning for levering af ilt til muskler under arbejde?? på forhånd TAK :) -
Manglende litteraturliste
ForumindlægHar tidligere oprettet et indlæg herinde omkring selv samme emne - simpelthen glemt at vedlægge litteraturliste til min studieretningsopgave. Jeg har nu forstået alvoren i dette, da jeg i værste fald kan blive bortvist. :S Hjælper heller ikke at jeg referer til et bilag som jeg heller ikke har ve... -
Min drøm
ForumindlægHeej Jeg har en drøm om at blive Socialrådgiver! og har altid haft den drøm, vil så gerne tage uddannelsen. Har begrund af min sygedom, desværre været meget fraværene fra skole:(n, hvilket har gjort at jeg nok kommer ud med en rigtig dårlig gennemsnit. regner ca med at få 2 til 3 i gennemsnitte... -
Ånder/medier... Projekt
ForumindlægHej alle.. Mit emne er ånder og medier men kan bare ikke finde på noget kreativt at lave... Nogle der har en god ide? -
Nutids- r
ForumindlægDet her er lidt pindligt, men jeg er aldrig sikker på nutids r. Er der en remse man kan anvende? Og hvad er reglerne for det? : ) -
receptorer
Forumindlægkan receptorer godt ændre struktur? -
Dumpe?
ForumindlægHej alle. Jeg tænkte der er nogle af jer der ved om der virkelig skal meget til før man dumer dvs. 00 eller -3 i et fag? Nogen erfaringer? Mange siger det næsten er umuligt at dumpe andre siger at der ikke skal så meget til... -
Kurver og Bevægelser i Rum!
ForumindlægHej, Jeg sidder fast i en opgave som går ud på følgende: Find parametrisk ligning for tangent til helixen C med stedvektoren r(t) = i*cos(t)+j*sin(t) + t*k i punktet P(-1,0,pi) hvor t=pi Dvs. hvis vi skal finde stedvektorens hastighed og tanget til retningsvektoren differentiere vi r(t)... -
AT: Fagenes fordeling
ForumindlægJeg skriver AT-synopsis i fysik A og filosofi C men er kommet i tvivl omkring kravene til emnet. Mit emne ligger nok indenfor det man kalder filosofisk fysik, så arbejdsmetoderne er ikke begrundet i noget eksperimentielt, det er udelukkende teoretisk (såkaldte tankeeksperimenter). Jeg må nok in... -
Matematik som naturvidenskabeligt fag
ForumindlægMatematik bliver traditionelt placeret i det naturvidenskabelige fakultet, selvom det egentlig ikke er et naturvidenskabeligt fag. Er det tilladt at skrive i fx matematik og biologi, hvis man grundigt redegør for at forskellige metoder bruges i de to fag? Så vidt jeg har forstået er det fagene... -
KM Vmax
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvordan sådan en type opgave kan beregnes uden hjælp af excel?? Jeg vedhæfter opgaven Tak -
Global opvarmning(:
ForumindlægHej .. Jeg vil bare lige høre om nogen har nogle gode forslag til en problemformulering til emnet global opvarmning. Ved godt der er meget at tage fat på, men hvad ville være mest relevant at tage op? på forhånd mange tak :D -
analyser et billede
Forumindlægjeg har fået en opgave i danskt, jeg skal analyse et billede, er der nogen formel eller noget jeg skal bruge? -
3.g om
ForumindlægHej. Kan man få lov til at gå 3.g om, da jeg har meget fravær, og mine karakter ikke er så gode. -
sprogspasser (skrive sprog)
ForumindlægHej Er lidt af en sprogspasser ang dansk, derfor er der nogen der kan henvise med noget hjælp fx. hjemmesider eller gode bøger måske endda kurser?. Det er mest grammatik det handler om, det er mit ordstilling der er ikke specielt god, plejer at få 7(gamle skala) eller sådan noget, det er mere vo... -
Antal point i skriftlig Math-B?
ForumindlægNogen der evt. kender et til listen over hvilkem karakter, der gives efter hvis antal points i skriftlig matematik-B niveua? -
hjælp det haster.
ForumindlægARGH! Min hjerne er fuldstændig koblet af, og står med en opgave, som lige så godt kunne være tyrkisk.. Jeg skal følgende: en eksponentielt aftagende funktion er givet ved f(x) = 100 * e^-0,2*t -0,2*t det er selvfølgelig opløftet. **Bestem halveringskonstanten.. Hvordan gør jeg det, jeg ...
