Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 19981 til 20000 af 325233
-
Partiernes medlemstal
ForumindlægJeg har svært ved at finde ud af, hvorfor de danske partiers samlede medlemstal er faldet. Er der nogen der kan komme med nogle ideer til hvad årsagerne kan være? Jeg har skrevet lidt om, at medierne kan have en rolle i det. -
IT- Eksamen Brug for hjælp
ForumindlægTil min mundtlige ekamen I IT er jeg stødt ind i et problem. Jeg har opdaget at jeg har lavet en stor brøler. Desværre opdager jeg fejlen for sent, så lærer og censor har modtaget mit projekt og produkt (database). Jeg har anvendt en systemudviklingsmodel, som ikke kan bruges til at oprette en da... -
Hver anden fortryder sin uddannelse
ForumindlægFra politiken.dk: "Hver anden fortryder sin uddannelse," http://politiken.dk/uddannelse/article511775.ece Prøv især at lægge mærke til faktaboksen ude til højre og det sidste afsnit, hvor der gives nogle konkrete tal. Citater: "Også på de videregående uddannelser er der mellem 30... -
står det godt?
Forumindlæghej, jeg går i 10.klasse og skal op til dansk eksame ... ville bare lige spørge om i kan rette min præsentation i min synopsis.. med hensyn til stavefejl og forkerte valg af ord osv.. det har jeg nemlig problmer med i forvejen jeg har om danmark og danskhed og har valgt som underemne "Grise... -
totalrefleksion
ForumindlægHej Hvis man ved at en bestemt glasplade har brydningsforholdet1,5.og man bliver spurgt om at beregne indfaldsvinklen for totalrefleksion ved overgang fra glas til luft. Skal man så ikke sige: sin(i)/sin(90) = 1/1,5 ? -
Studierapport
ForumindlægJeg skal til AT-årsprøve på fredag. Skal jeg tage min studierapport med til den mundtlige årsprøve? Hvis ja, hvad skal jeg bruge den til? For dem af jer, der har glemt det, så er studierapporten den oversigt over AT-forløber, man har lavet. -
Bloggelogge
ForumindlægJeg overvejer at oprette en blog her på Studieportalen for at samle alle hjælpeværktøjerne et sted. Men hvor mange muligheder har man i sin blog - hvor kan man læse om det? Er der til eksempel mulighed for at indsætte illustrationer (gif, jpg)? Kan man bruge html-koder i forbindelse med skemaer ... -
Nogen der har været oppe..?
ForumindlægHej, er der nogen der har været op til AT-eksamen? Hvis ja, Hvordan foregik det? Diskutere man videre i synopsen på baggrund af det opstillede perspektiverende spørgsmål? Bliver der spurgt til hvad man ellers har lavet i AT forløbene? (ved perspektivering til studierapporten). -
positive/negative ting ved olie
Forumindlæghejsa, kunne godt tænke mig at vide oliens meaning.. altså er der flere positive ting eller negative ting ved at vi har og bruger olien? -
Dumme polynomier
ForumindlægEr der ikke nogen der ville være søde at hjælpe mig med at finde forskriften for et 4. gradspolynomium der ikke har nogen rødder, og som i 1 har værdien -8? Jeg er virkelig dårlig til sådan nogle slags opg. -
Q-værdi HASTER!!!
ForumindlægJeg har problemer med, at finde ud af hvordan man beregner q-værdien, og skal også komme med et eksempel. Men der er det, at jeg har fundet et eksempel i nettet, men forstår den ikke. -
Arbejde mens man studere?
ForumindlægHej allesammen.. Er nu gået igang kigge efter lejligheder, og kan nærmest ikke finde noget omkring de 3500. Det kommer til at betyder at hele min SU kommer til at gå på Huslejen, mens jeg har intet mad og diverse ting, så jeg vel nød til at have et arbejde ved siden af. Kan man have et a... -
Psykologi fagets muligheder og begrænsninger
ForumindlægHejsa. Jeg er ved at skrive AT-talepapir, og er gået lidt i stå ang. hvad psykologifagets muligheder og begrænsninger er? Håber der er nogen der vil hjælpe? -
Islam i religion
ForumindlægIslam skal fra næste år være en obligatorisk del af religionsundervisningen i gymnasiet. Hvad synes I om det? Er det fint, at vi skal lære noget om denne religion, eller er det forkert, at det skal være obligatorisk? -
Hjælp til outline
ForumindlægHej, til engelsk eksamen skal jeg snakke om et selvvalgt i 5 min ud fra en outline. Det overordnede emne jeg har valgt, er School shootings and gun violence, med Columbine High School shooting, som undertema. Jeg starter selvfølig med at fortælle om hvad jeg har valgt og hvorfor, bagefter fortæll... -
Rumvektorer: Plan af fire punkter
ForumindlægOpg. 314 MAT 3AFire punkter er opgivet, hvoraf jeg har udregnet midtpunkterne mellem de to 'hjørner'. Hvordan kan det bevises at de fire punkter danner et plan?Ydermere har jeg en anden forespørgsel:Jeg ville blive meget glad hvis en venlig person gad scanne eller afskrive opgaverne 3.052... -
Tysk! ber jer
ForumindlægHeY!Jeg skriver fordi jeg har et enormt problem.. Jeg ved godt at dette her ikke er til for snyd.. Men det er fordi jeg har ligget på sygehuset suden torsdag, ikke noget alvorligt, bare en blindtarm. Men kom hjem igår og har ik haft den store energo.. Nu mangler jeg en helt tysk stil.. og den fin... -
Nogen der kan nævne forskellige avisgenre (har artikel)
ForumindlægHej. Jeg har trukket emnet til mundtligt dansk eksamen, som er Når livet slår et sving. Jeg skal op her på torsdag 12:15, og er i et kæmpe dilemma. Jeg er usikker på min artikels genre om det er en baggrundsartikel, feature eller andet. Jeg skriver lige linket her, og håber i kan hjælpe mig med ... -
Samfundsfag metode - globalisering
ForumindlægHej alle Jeg sidder og laver synopsis om kulturel globalisering med dansk og samfundsfag. I samfundsfag bruger jeg Benjamin Barbers bog: Jihad vs. McWorld, der sætter globalister og skeptikere op overfor hinanden, og hvad de betyder for demokratiet. Jeg har først lavet noget generelt om globalise... -
Ækvivalent mængde??
ForumindlægHejJeg undrer mig over hvad en ækvivalnet mængde er?Har også tænkt på hvad det ville sige hvis en reaktion forløber fuldstændig eller i delvis eks.H3P03 reagerer med vand og er triprot, den reagerer dog ikke fuldstændigH3PO3+H20= H30+ + H2PO3-H2PO3+H2O= H30+ + HPO3-HPO3-+ H2O= H3O+ + PO3-Jeg fors...
