Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 2021 til 2040 af 3925
-
Ungdomsoprøret
ForumindlægHej Jeg har om musikkens indflydelse på ungdomsoprøret i en projektopgave, men mangler dog en god perspektivering. Nogle idéer? -
St. St. Blicher
ForumindlægKære Studi.Hvis der er nogle, som har læst "Brudstykker af en landsbydegns dagbog" og "Fru. Marie Grubbe", så vil jeg gerne høre om der også er andre der har fundet en lighed imellem disse to.Kan det passe at Frk. Sophie (Brudstykker...) er den samme som Fru. Marie Grubbe. I d... -
Eksamen!!!????
ForumindlægHej!Jeg skal op i engelsk, men er pludselig blevet i tvivl om hvor meget det er vi skal fortælle om den tekst vi trækker. Skal vi både give et referat af hele teksten og en analyse af det stykke vi nu har trykket og en analyse af hele teksten (tema, budskab, personer mm.) elelr hvad er det lige v... -
Er der nogen der vil hjælpe? Ang. svend åge madsen
ForumindlægHEy!Jeg tænkte på om der var nogen som har læst Svend Åge Madsens "Ude af sit gode skind"? Er der evt. nogen som kan hjælpe mig?På forhånd tak! -
Billedkunst og Samf.
ForumindlægHej allesammen Håber at i kan hjælpe mig, for er HELT lost! Har som alle andre også overemnet rejser. Kunne godt tænke mig at skrive om denne japanske kunstner, som tager til alle mulige lande for at iscenesætte sig selv. Hun prøver sådan at forene hele verdenen, men ved ikke hvilket fag jeg skal... -
Mundtlig HF eksamen - forberedelse
ForumindlægHej med jer :) Jeg har et spørgsmål angående den mundtlige eksamen i Dansk A på HF, som jeg håber i kan hjælpe med at besvare. Sagen er den at vi igennem de sidste 2 år har læst omkring 40 dansk tekster (noveller, romaner, digte osv.), hvilket er et stort arbejde at sortere i og renskrive notern... -
AT-eksamen, HC Andersen
ForumindlægHej Er der nogen af jer andre, der også har valgt at skrive om HC Andersens dannelsesrejse til jeres afsluttende AT eksamen? I så fald, har I en problemformulering jeg kan få ideer fra? -
Hvad betyder det her ???
ForumindlægPerspektiverer- benytterarbejds- og betragtnings-metoder fra andre fag, skaber helhed -
Lars Løkke Rasmussen
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive en synopsis om hvilke konsekvenser det vil få for dansk indenrigspolitik, at Lars L. Rasmussen er blevet statsminister. Jeg må ikke bruge lige præcis ovenstående problemstilling, men skal lave en problemformulering samt underspørgsmål til dét emne. - er der nogen, der kan h... -
Concorden..
ForumindlægHvor lang tid tager det for Concorden at flyve fra Paris til N.Y. når den flyver to gange lydens hastighed (lydens hastighed=340m/s), og der er 5851km.?\ndet kan da virkelig ikke passe med omkring 12 timer vel????? -
Hvad er Islam, Haster!
ForumindlægUndskyld overskriften.\nMen har virkelig brug for hjælp, skal aflevere min rapport her klokken 12, og har ikke fået den rettet, nogle har der ha lyst?\n\nHvad er islam?:\n\nIslam er en muslimsk tro dvs. dem der tror på ALLAH. ALLAH den Barmhjertige er den muslimerne har troet på i langt flere år.... -
hjælp
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe miig med at fine en en novelle som jeg kan samligne den med en novelle der hedder Drivhuset af Anders Bodelsen -
Spørgsmål ang. engelsk stil
ForumindlægJeg sidder her hjemme og er ved at skrive en engelsk aflevering. I oplæget står der den skal fylde 4 sider. Men jeg kan simpelthen ikke få den til at fylde det. Min er oppe på næsten 3 sider. Andre der har haft lign opgaver, må meget gerne fortælle mig om man så bare skal afslutte for det ikke sk... -
old. eksamen
ForumindlægOkay, der er lige nogle ting som jeg skal have på det rene..Til old. eksamen kommer man (jeg) op i kendt tekst og billede.Hvor stort er det tekst stykke man kan komme op i? fx en hek sang i Iliaden?Hvordan skal man analysere tekststykket?Skal man bare sige det der står i ens noter?? -
Arginusser-processen! Hjælp
ForumindlægHej!Sidder og læser til oldeksamen. Har lidt problemer med Xenofons Arginusser-processen.Hvilke temaer behandler den egentlig? Er kun selv nået frem til at den viser demokratiets ulemper!Hvad kan man persektivere den med?Håber der er nogen der kan hjælpe mig!! -
Dansk/Historie opgave - Hjælp..
ForumindlægHejsa.. Jeg skriver om Luthers Reformation i min Historie Opgave.. Jeg er næsten færdig med min problemformulering.. mit problem er bare at jeg ikke ved hvad jeg vil skrive om i det sidste stykke. Altså vurderingsafsnittet/diskutionen. I min redegørelse vil jeg redegør for Luthers Ref... -
Krav til eksamen
ForumindlægHej.. Hvor kan man se, hvad der kræves fra de forskellige fag til en AT-Eksamen? -
mundligt dansk
ForumindlægHej alle sammen. jeg har trukket emnet kulturmøder i dansk. kender i nogen noveller der har noget med det. -
De taksonomiske niveauer
ForumindlægI en problemformulering skal der være tre niveauer: et redegørende, analyserende og vurderende. Det er let at klare i et fag som dansk; her kan du redegøre for postmodernismen, analysere en novelle af Naja Marie Aidt og vurdere, om novellen falder inden for postmodernismens rammer (eksempel). Me... -
Skrift. dansk (folkesolen)
ForumindlægHej, i morgen skal jeg op i skrift. dansk, og vil gerne lære nogle 'nye' ord at kende - når man skal beskrive en person. Derfor ville det være meget behjælplig hvis i kunne hjælpe. Fx: - Kastanjebrunt hår
