Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 2181 til 2200 af 65692
-
Problemløsning/matematik
ForumindlægHej igen!:) Jeg har fået en virkelig dumt matematikopgave, kan I hjælpe med denne opgave? Se vedhæftet fil for opgaven:) -
Htx matematik eksamensæt!
ForumindlægHej venner Er der nogen der har "Besvarelse" til htx eksamensæt matematik fra 2010, 2009, eller 2008!! Kunne jeg virkelige godt bruge, helst en som indeholder de korrkte svar! :-) -
Karakter i matematik..
ForumindlægHey. Jeg har sidder og kigget på min karakter en del i matefik, fik 4/4. Men der står de vægter 0,5 ?? det forstår jeg bare ikke, for så betyder det jo reelt at jeg får 2/2 og en med 10/10 ville få 5/5 - hvordan hænger det sammen ? -
Matematik b
ForumindlægHej Jeg har været til eksamen i dag i matematik b, skrifligt. Der er så mange kloge hoveder herinde, så jeg vil høre om der er en der måske har tid til at kigge på min opgavebesvarelse, og måske har et indblik i hvad den ligger til? Forstår godt hvis det er for meget for nogle, så det er ogs... -
skriftlig eksamen svar?
ForumindlægHej Hvornår er det man får svar på de skriftlige eksamener, når man går på STX? -
gennemsnit til stx
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg vil bare lige spørge om, hvor stort et gennemsnit, man skal havde for at blive erklæret "egnet" på gymnasiet?! Tak på forhånd og MVH. Dainicx -
STX eller HHX?
ForumindlægHej! Jeg er kommet ind på HHX og skal starte efter sommerferien. Jeg er bare kommer så meget i tvivl om jeg overhovedet har valgt rigtigt. Jeg er lidt en nørd, jeg elsker filosofi og historie. I min fritid interessere jeg mig udelukkende for politik og samfundstemaer. Jeg spiller en masse musik,... -
fsa maj 2010 opg. 4.4
ForumindlægI foregående opg. beregnede jeg Oculus diameter til 2*21,65 m*sin(12o) = 9,003 m. Min tegning viser et tværsnit af Pantheons indre. Både cirklens og cylinderens diameter er 43,3 m. Oculus er et vindue der ligger i toppen at Pantheon. Solen skinner gennem Oculus i dagtimerne, og dens stråler d... -
Hjælp til matematik opgave
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave som lyder således: "Luftmodstanden på en bil afhænger af bilens fart. For en bestemt bil kan sammenhængen mellem bilens fart x (målt i km/time) og luftmodstanden y (målt i newton) beskrives ved y:0.035* x2 a) Hvor stor er luftmodstanden, når bilens fart er 80 ... -
Mat-eksamen - hvordan?
ForumindlægEr blevet lidt i tvivl om, hvordan man egentlig bør læse op til mat! Jeg tænker umiddelbart, at man bare læser pensum igennem, forstår det helt og så kører beviserne en masse gange, så man er nogenlunde sikker i dem? Gør man sådan?:)Gode idéer? -
Eksamens-læsning
ForumindlægJeg er så heldig at skulle tage mine afsluttende 3.g-eksaminer i tysk + de to fag jeg fra start havde bandlyst, nemlig historie og biologi. Om fire dage starter mine skriftlige, men jeg har fuldkommen tabt pusten. De mundtlige er tre A-niv. og de to af dem er simpelthen direkte uoverskuelige ford... -
Vektorregning STX
ForumindlægHey, jeg har lidt problemer med opgave 2 i vedhæftede dokument. Det drejer sig kun om b,c,d. Er der en venlig sjæl der kan hjælpe? :) -
Matematik Aflevering
ForumindlægHej jeg går i 7 klasse og jeg skal aflevere en aflevering (fsa 2017 dec. 9 klasse ). Men jeg har lidt problemer opgave 2.4. Spørgsmålet lyder sådan, Hvor mange flere gram fedt vil risengrøden til 4 personer komme til at indeholde, hvis Lasse bruger sødmælk i stedet for letmælk?. Og her er nogle t... -
Mundtlig matematik
ForumindlægHej :) Jeg har meget brug for lidt hjælp til mundtlige eksamen, min lære er ikke til meget hjælp lige nu :( Jeg mangler lidt hjælp til en matematisk deffination på begrebet differentiabilitet? Og hvordan man kan bruge en afledet funktion til at afgøre om en funktion er voksende? Så skal jeg bevis... -
eksempler fra mundtlig eksamen
ForumindlægHvor kan jeg finde på eksempler fra mundtlig eksamen? Har ledt længe på nettet, uden held. Synes hellere ikke der er nogle her i portalen. -
STX Gymnasium
ForumindlægHej Er der nogen der ved noget om Københavns Åbne eller Gefion Gymnasium eller Zhales Gymnasium? Hvordan er det, og hvordan er Optagelsesprøven`? -
Matematik opgave
ForumindlægHej, jeg er ved at øve mig til eksamen, og har svært ved 2-3 opgaver i matematik... Opgaverne ligger på linket..Håber der er nogen der kan hjælpe da jeg virkelig har brug for hjælp.. se link: http://peecee.dk/?id=43459 -
Matematik A - Htx - et spørgsmål
ForumindlægHej.....jeg er en pige som gerne vil starte på htx efter sommer.....ville bare lige høre om nogen kunne fortælle lidt om hvad man laver og hvad man lærer på htx hvis man har matematik på A-niveau.... tak -
Matematik mundtlig
ForumindlægHej, i et af mine spørgsmål til matematik mundtlig eksamen, står der: '' du skal gøre rede for eksponentiel vækst (dvs. vækstegenskaber, forskrift og graf)'' Spørgsmålet står under emnet eksponentialfunktioner. Jeg er i tvivl om hvad vækstegenskaber er, og hvilke(t) bevis(er) jeg... -
Matematik A mundtlig eksamen - må lærer tilbagelægge spørgsmål?
ForumindlægHej, jeg skal op i matematik mundtlig og vi er nogle der er diskuteret lidt.. Da vi ved at vi har 12 spørgsmål.. spørgsmålene må trækkes to gange før de ikke må bruges mere. dvs. der er 24 spørgsmål(groft sagt) - og vi er præcis 20 elever der skal op, men fordelt på to dage. Så tænker ...
