Søgning på: matematik a skriftlig eksamen. Resultater: 2601 til 2620 af 181597
-
Karakter i skriftlig mat..?
ForumindlægNogen som ved hvor mange point man skal have for at få 03,5,6... osv. i skriftlig matematik..? (Gymnasium B-nivaeu) -
Større skriftlig opg.
ForumindlægHej alle sammen.Overvejer at skriv større skriftlig opgave i biologi, men ved ikk helt hvad jeg skal vælge. Har tænkt på doping, men ved ikke om det er et for bredt emne??? Er der nogen der har nogle gode ideer? -
Matemaik eksamen
ForumindlægHej jeg skal snart op i mundtlig eksamen i matematik. Fx. kan jeg trække Den linære funktion, hvor jeg så skal redgøre forskriften den lineære funktion, forklar hvad konstanterne a og b betyder, og hvordan de kan bestemmes, herunder vise hvordan a og b kan aflæses i et koordinatsystem. Hvis j... -
Klage over skriftlig Engelsk karakter?
ForumindlægHej! Jeg har i dag fået min skriftlige karakter i Engelsk tilbage - Jeg fik 7 og mit niveau i skriftlig Engelsk plejer at svarer til 10 eller 12. Jeg har endnu ikke fået mine andre skriftlige karakterer, men lige nu er jeg noget nervøs for de andre fag, eftersom Engelsk er et af mine bedre fag -... -
Matematik
ForumindlægHej, kan nogen hjælpe mig med at se om de er rigtige :) ?Opgaven lyder; Udregn følgende tal:a = (6x-5y)(3x-10y)-(2x+7y)(9x+4y)b = (3x-4y)(x+y)-(2y+x)(2x-3y)-(4x-y)(y-x)c = (4a+3b)(2a-b)-(3a+2b)(3a-2b)-a(2b-a)Jeg har får:a = -146xy+22y^2b = 9x^2+3y^2-7xyc = b^2Hvis de ikke er rigtige, kan I så ikk... -
Hjælp til matematik!
ForumindlægHej sad lige med nogle matematik opgaver og gik så i stå håber i kan hjælpe! Redegør for hvordan en lineær udvikling kan afsløres fra en datosæt via regression. Redegør for hvordan formlerne a= y2- y1 og b =y-ax er sandt ( bevis påkræves) ... -
Matematik B - A (turbokursus)
ForumindlægHej, jeg starter på et "turbokursus" i matematik (B - A) i sommerferien. Kurset foregår i perioden 25/6 - 3/8 (cirka). Det er ude på DTU, og jeg bor selv tæt på Svanemøllen (København Ø) Jeg ved ikke, hvor meget hjælp jeg skal bruge endnu, men jeg er helt sikker på, at... -
Større skriftlig opgave.
ForumindlægHej alle! :-) Jeg er i gang med at skrive en større skriftlig opgave i historie. Jeg har valgt at skrive om den danske modstandsbevægelse under 2 verdenskrig. Jeg søger efter læsestof/info, så jeg tænkte på om I kender nogle gode og troværdige hjemmesider som omhandler 2 verdenskrig? Håber I kan ... -
matematik
ForumindlægDer står: En undersøgelse har vist, at butikker med et areal på 50-800m2 har en årlig omsætning på gennemsnitligt 28000 kr. pr. m2. beregn den gennemsnitlige årlige omsætning for en butik på et areal på 228 m2 ? Skal jeg så ikke bare dividere 2800/228 ?? -
Eksamen
ForumindlægHej allesammen Jeg har et spørgsmål som jeg evt. håbede på, at I kunne besvare for mig. Jeg har studeret engelsk på B-niveau og gennemført med glans, så valgte selvfølgelig at tage A-niveau også, og nu kommer dilemmaet: Jeg har fået en delprøve 1:' 1) once were they friends, but now t... -
Mat A - typeopgaver?
ForumindlægEr der en som ligger inde med en oversigt over typeopgaver i matematik A skriftlig stx MED hjælpemidler? -
Haster meget... Skriftlig Dansk. genre
ForumindlægHej... Jeg skal op til dansk skriftligt eksamen imorgen som mange andre. Men der er et par spørgsmål jeg gerne vil sikre mig???? Skal en litterær artikel begynde med manchet? og hvordan skal manchetten være? Skal der være underoverskrifter? Og det behøver vel ikke se ud som en artikel, bogstavel... -
SRP Enigma matematik A Koblingstavlen
ForumindlægHej folkens, Jeg sidder og arbejder på min SRP i fagene Matematik A og IT B, og er styt på et matematisk problem jeg ikke kan løse, og spørg derfor om hjælp. Jeg har fået til opgave at bestemme antallet af kobinationsmuligheder når der er 5 ledninger koblet til koblingstavlen, hvilket jeg har s... -
Matematik!
Forumindlægnogle der ved, hvilken betydning a værdi har ? alså hvad betyder a værdi i en funktion? eks. hvis der er tale om udvikling af antallet af hunde i danmark i perioden 2010-2015 hvor f(x) betegner antallet af hunde i Danmark (målt i tusinde) til tiden x( målt i år efter 2010) -
Mundtlig matematik
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg er 1g'er og er sprunget direkte fra niende til gymnaset, hvilket vil sige, at jeg ikke har prøvet mundtlig matematik. Jeg har trukket mundtlig matematik som årsprøve på gymnasiet, og er nysggerig på, at høre hvordan det vil foregå. Og om der var nogle, som sad med ... -
HVORDAN FOREGÅR EKSAMEN PÅ ENGELSK A HHX????
ForumindlægHejsa HJÆLP går i panik, hvordan foregår eksamen på HHX Engelsk A afgangseksamen?På forhånd tak skal allerede op på Mandag! -
Hjælp mig i matematik
Forumindlæghej jeg ikke særlig god til matematik og forstår ikke meget af det.Har lavet det men er ikke sikker på svarene. Håber at der er som er god til matematik derude som der vil hjælpe mig.Opgave 1a) Grafen for en lineær funktion f går igennem punkterne P(4,2) og Q(16,5) Bestem en regneforskrift... -
matematik
Forumindlægi en retvinklet trekant ABC med C= 90 grader er a=23 og c=56 beregn vinklen A og vinklen B. Beregn siden b.? A=sin-1?(a/c) A=cos-1(b/c) C=a/sin A C= b/cos A b= c * cos A? ????Jeg har så skrevet: A= sin?-1(23a/56c) =24,24971301 A=???? hvordan finder jeg vinklen B? er det overhovede rigtgit det so... -
MATEMATIK!!
ForumindlægHej jeg kan simpelthen ikke finde ud af det her! Konstruér en trekant ABC, hvor < A = 50 grader og AB = AC = 5 cm. Hvad kaldes sådan en trekant Aål < B og < C. DETTE ER INDSKRIVNING - PÅ FORHÅND TAK!! -
Matematik hjælp
ForumindlægHej alle søde mennesker på SP! Jeg sidder her og søger én/flere der gerne vil hjælpe mig med noget matematik som omhandler vektor. Hvis du/I vil hjælpe, kunne I så ikke skrive en private besked? PS: Til dem der ikke har noget positivt at sige eller bare vil brokke sig om mit opslag, please l...
