Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 3341 til 3360 af 154032
-
vedrørerende Matematik c Skriftlige Eksamen.
ForumindlægHej Folkens, jeg havde lige et spørgsmål vedrørerende Matematik c Skriftlige Eksamen. Er det typisk, de gamle eksamens opgaver man løser til matematik eksamen. Altså er det opgaver fra sidste år man få til eksamen. Matematik c skriftlig 2015 maj, eller der bliver lavet nogen nye opgaver til eksma... -
Hjælp til fysisk skriftlig opgave del 1
ForumindlægHejsa allesammen Jeg har en opgave som driller mig rigtig meget lige nu. Jeg vil bare gerne spørge om der er nogen herinde på Studieportalen.dk som kan hjælpe mig med at finde densiteten for rapsolie, det vil nemlig være en rigtig stor for hjælp for mig. Her er et billede af opgaven. På forh... -
FSA dansk skriftlig fremstilling terminsprøve!
ForumindlægHey. Har terminsprøve på torsdag i dansk skriftlig fremstilling. Her, som bekendt, får man udleveret et FSA-hæfte, hvor man kan vælge forskellige opgaver. Mit første spørgsmål er så: Hvilke kan man ofteste forvente som opgave, altså novelle, artikler essays osv? Kan man få højere karakter, hvis ... -
BIOLOGI -- Hjælp! Charot-Marie-Tooth sygdom.
ForumindlægHej. I det vedhæftede fil er der et spørsgmål omkring Charcot-Marie-tooth sygdommen, som jeg ikke helt forstår, eller ved hvordan jeg skal besvare det. -
13'eren, skriftlig matematik
ForumindlægNu fik jeg 13 til skriftlig terminsprøve i marts, men jeg lavede ikke en opgave på to forskellige måder. Er det ikke det, man plejer at sige der skal til, for at 13'eren er der? Eller er det en skrøne? Min lærer snakkede især om at helhedsindtrykket var vigtigt. Vil gerne lige have det helt... -
Gymnasielæreres tavshedspligt i forbindelse med skriftlige opgaver
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har et spørgsmål vedrørende tavshedspligt i forbindelse med stile i gymnasiet - og for at gøre det kort: Har en gymnasielærer ret til at dele en elevs skriftlige arbejder med kollegaer eller andre elever (såfremt elevens navn ikke fremgår af opgaven)? Den konkrete sag: En... -
Hf skriftlig eksamen mat b
ForumindlægHej.. er der nogen der har facit til den skriftlige skamen i mat b som foregik idag ??? Hvad fik i opgave 1 og 5 til ? den uden hjælpemidler. og 11c -
Diskussions afsnit i biologi - hvordan gøres det?
ForumindlægHej allesammen :-) Jeg har fået til opgave at diskutere/analysere nogle biologiske problemstillinger - hvilket jeg aldrig har prøvet før. Problemstillingerne (forkortet): "Anoreksi kan i teenageårene resultere i mindsket vækst og kønsmodning" samt "Ved anoreksi indskrænkes den peri... -
Biologi - Engelsk til Dansk
ForumindlægHej jeg har fået til opgave: at kunne forklare, hvad kloning er, samt at forklare, hvordan det foregår ud fra et billede. Da jeg har fundet et billede på engelsk, som virker uddybende; vil jeg gerne spørge om der er nogen der kan sige mig, hvad de følgende processor hedder på dansk. Jeg har vedh... -
Biologi - genetisk arv
ForumindlægHeeey folkens. Jeg har problemer med nogle spørgsmål. Håber i kan hjælpe mig igennem dem: 1. Hvorfor er mutationer i kønsceller et større problem end mutationer i kropsceller? 2. Hvad er problemet ved Föllings sygdom? 3. Hvad mener man med at det er faren der bestemmer barnets køn? 4. Giv en fork... -
HJÆLP !! STEROIDER - AT biologi og dansk
ForumindlægHej ! Jeg sidder med min AT opgave, hvor jeg fokuserer på steroider i forbindelse med selviscenesættelse. I forbindelse vil jeg gerne vide om de store muskler man får vha. steroider, virkelig er så stærke som de ser ud? Håber nogen kan hjælpe mig med dette ! På forhånd tak ! -
Sygeeksamen i skrift. samf.
ForumindlægVar du også oppe i skriftlig samfundsfag (sygeeksamen) d. 8. august? Jeg er virkelig utilfreds med den opgave - der var fejl og mangler i tabeller og figurer, emnet var noget, der ikke for mit vedkommende er blevet læst i timerne, og der var for lidt valgmuligheder! Økonomi, miljø- eller energipo... -
Terminsprøve i dansk! læsning. skriftlig...
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig om læseprøven 2009 og evt. finde et udpluk af den. Så er der skriftlig fremstilling... Jeg ved ikke hvilken fsa vi får. Men... - Jeg er meget god til at skrive fiktive historier. Min lærer har altid sagt at jeg sproglig er temmelig velfunderet, ergo: siger han ... -
Søger hjælp til skriftlig eksamen i Afsætning
ForumindlægHej alle sammen! Jeg står og skal til skriftlig eksamen i Afsætning her den 25. maj. Da afsætning aldrig har været min stærkeste side, skriver jeg herinde for at bede om hjælp til hvordan man bedst muligt kan forberede sig til denne eksamen. Er der noget læseforberedelse foruden bind 1 og 2 af af... -
Proteiner og Aminosyrer (Biologi / Kemi / Biokemi)
ForumindlægVi ved at proteiner er opbygget af aminosyrer. Men kan vi så skabe vores eget protein hvis vi har alle aminosyrer der skal til? (hvis vi kunne sætte dem sammen?) Jeg har søgt på nette og alle mulige steder, men kan ikke finde svar. Kan man godt? -
De skriftlige karaktere i dansk 2009, strenge?
ForumindlægUde på mit gymnasium har vi fået de skriftlige karaktere i dag. Har simpelthen hørt så mange der har fået en lille karakter i forhold til hvad de plejer. Folk der plejer at få 10-12 har fået 4??? Er det bare min klasse eller oplever andre det samme? -
Bestem a og b ud fra lokalt toppunkt/ekstrema
Forumindlæghej Jeg har problemer med en opgave, som lyder således: En funktion f er givet ved f(x) = ax3+bx2 Grafen for f har et lokalt ekstremumspunkt i punktet A(2,2) Vi skal så finde a og b Den er uden hjælpemidler Jeg har prøvet at indsætte x og y (begge er 2), og isolere lidt ru... -
Noter til plastik i havet - SRO i biologi og kemi
ForumindlægSkal skrive en SRO i biologi og kemi om plast i havet, er der nogen der kan hjælpe med nogle noter til past i havet? -
Psykologi B eller biologi B som socialrådgiver?
ForumindlægHej alle :) Jeg er i gang på hf, og har projekt uge hvor jeg skal vælge valgfag. Jeg skal have samfundsfag B og psykologi C. Men jeg har et sidste valgfag som skal vælges. Jeg overvejer stærkt at vælge psykologi B, jeg føler selv at det burte være relevant som socialrådgiver. Men ville lige høre ... -
Tidligere eksamenssæt til dansk skriftlig terminsprøve
ForumindlægJeg har lige været oppe til terminsprøve i engelsk skriftlig, og her var brugt et tidligere eksamenssæt. Nu skal jeg op i dansk skriftlig. Er der nogen som har erfaringer med at man altid bruger tidligere eksamenssæt, eller laver de også nye til terminsprøverne? Ellers kan man jo som forberedel...
