Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 3381 til 3400 af 127115
-
kvadratsætning?
ForumindlægHej jeg sidder og bøvler med følgende ligning 7(x-2)(x^2+2x) Skal man bruge 3. kvadratsætning her? kan man det med x^2 ? eller skal jeg gange 7 ind i første parentes og så gange begge parenteser sammen? Mvh hilsen fortvivlet 1.g'er... -
Talmystik (tp)
ForumindlægHvem kan forklare følgende fænomen (svær opgave) Jeg sad en dag og legede med min lommeregner (som vi jo alle af og til gør). Ved et tilfælde kom jeg til at lave følgende trick med samtlige sekscifrede tal efter tur: 1. Man kigger på et sekscirfret tal, abcdef, hvor hver bogstav repræsenterer e... -
Bestemmelse af ligevægstkonstant
ForumindlægEr i gang med opgave 1 d) fra august 2002: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/2002-10-3.pdf Er i tvivl om jeg gør det rigtigt: Siger K=[HClO]^3*[ZH3], [HClO] er i 1c) bestemt til 4,2*10^-5 M. Siger at [ZH3]=1/3*[HClO]=1,4*10^-5 M Fortyndet 1000 gange, altså oprindeligt: [... -
Cyklon
ForumindlægHejJeg forstår simpelthen ikke hvad en cyklon er. Eller er vandrende lavtryk som det også kaldes. Er det bare det lavtryk der dannes, eller hvad? Jeg sidder og læser til eksamen, og synes det er sindsyg svært. Selvom jeg læser det 5 gange forstår jeg det stadig ikke, og jeg har ikke tid til at br... -
høj karakter?
ForumindlægHej. Jeg skal op i historie d. 19 og det er min sidste eksamen. Jeg har nok over 400 ns, som skal læses og jeg stræber efter et 10-tal. Mit spgm lyder:Hvordan foregår eksamen HELT PRÆCIST? Og hvordan kan man bedst forberede sig derhjemme? Synes nemlig der er mange ting og det er især det med kild... -
Opg. v8, delopgave c.
ForumindlægHej, jeg er lige igang med min fysikaflevering, og jeg har lidt problemer med at løse opg. c. Når effekten er 1,20 kW, opvarmes luften ved passagen af varmelegemet fra 20 ? til 104 ?. c) Hvilke værdier for lufts specifikke varmekapacitet giver eksperimentet? Andre oplysninger i opgaven: E... -
lille rettelse af sætning
ForumindlægEr meget i tvivl om fgl, og ville blive meget glad for en rettelse:) ...og i teksten fortæller han om dét som byen betyder for ham. ...y en el texto hablo con él la ciudad significo por lo. -
Hjælp til dansk. Please
ForumindlægHar om Romantikken og så har jeg fået følgende spørgsmål : Hvad har by/metropl med litteraturhistorie at gøre? Hvordan kan man læse byen? Giv eksempler fra København (andre store byer) Håber på jeres hjælp og besvarelser. På forhånd tak! -
Respiration planter
Forumindlæg- Hvordan foregår respirationen hos planter? - Hvordan kommer ATP ind i billedet? - Hvad er formålet med respiration, hos en plante? -
Psykologisk eller evne
ForumindlægHej,Har lidt spørgsmål som jeg gerne vil bede jer svare på - da jeg vil mene at svarene vil varierer fra person til person, afhængig af deres egen situation, og mening:Spørgsmålet lyder:'Hvis en dreng/pige i fx Gymnasie/HTX whatever, ikke er så god til matematik, er det så psykologisk betinge... -
Differentialregning
ForumindlægHar en opgave som følger: Byen B ligger 10 km øst for byen A, og byen C ligger 3 km nord for byen B. Der skal anlægges en ny vej fra A til C. Omkostningerne ved at udbygge den eksisterende vej fra A til B er 400000 kr/km, mens omkostningern ved nyanlæg er 500.000 kr/km. Hvor skal tilslutningspunk... -
Innovation C eksamen
ForumindlægHej Jeg skal op i innovation C, og er gået helt i sort mvt, hvordan jeg skal gribe det an. Eksamensprojekt og eksamen i Innovation C Eleverne udarbejder i grupper af 2–4 elever et eksamensprojekt, der behandler væsentlige faglige områder inden for såvel kernestof som det supplerende stof... -
Hejredal kollegiet (Århus) ?
ForumindlægNogen, der kender det? Ved nemlig ikke om jeg skal søge ind der eller på Ravnsbjerg Kollegiet. -
nato
ForumindlægHej.. Jeg har valgt at skrive om NATO i mit SRP. Formålet med dette forum er hvis der er andre som har valgt dette emne at evt. komme i kontakt med jer for at udveksle viden, litteratur ect. Så skriver i om NATO så svar gerne på dette indlæg og skriv også gerne hvad din problemformulering omhandl... -
help mee
ForumindlægHvad er katete og hvad er hypotenusen? -
Stjerneudvikling
ForumindlægHej. Stjerneudvikling, hvordan udvikler en stjerne sig, hvordan opstår de? tak :) -
gennemsnit
ForumindlægHej, jeg kunne godt tænke mig at læse farmaci (farmaceut) Men problemt er at mit gennemsnit kun er 6,5 (også med bonus) Så er der så kun mulighed for at jeg kan komme ind på SDU? -
vand haster rapport
Forumindlæghej er der nogen der , ved hvor ens drikkevand kommer fra!? har prøvet tjek det, men kunne ike finde det rigtig. mener de hvilke byer det kommer fra eller hvordan man får vand fra. hvor kan jeg finde den opløsning. har prøvet og finde geografi rapport oom vand men kunne desværre ike finde de... -
Dispositioner
ForumindlægHej alle (: Jeg skal til matematik - eksamen om ikke så længe, så ville hører om der var nogen der lagde inde med nogle dispositioner til matematik B? Håber i vil hjælpe. -
Hjælp om trækkraft
ForumindlægNogle der har lidt teori om trækkraft? kan ikke finde noget konkret eksempel på trækkraft i min fysikbog
