Søgning på: historie noter hf. Resultater: 3881 til 3900 af 33009
-
Jan Kjærstad - Forføreren
ForumindlægDen er opgivet til eksamen.Er der nogle der kan hjælpe mig med noter til denne komplicerede tekst??Primært hanmdler det om "alle veje fører til" - hvori de gøres rede for Jonas Wergelands afslappede forhold til seksualitet og om hvordan han jagter essensen i periferien...!HJÆLP!! -
Søge ind på uni uden gymnasial uddannelse
ForumindlægHej Jeg vil bare lige vide en ting.. Jeg har ikke en fuld hf, fik den aldrig afsluttet. Men nu står jeg her efter flere år og vil gerne læse sprog på uni. Mit spørgsmål er så om man kan søge ind uden en fuld hf, hvis man tager de specifikke fag eller skal man absolut have en fuld hf? Håber på e... -
Racisme | Demografi
KompendieRacisme er forestillinger og handlinger som taler for, at mennesker kan inddeles i racer på baggrund af særlige fysiologiske, mentale og sociale karaktertræk, og at disse træk gør nogle racer overlegne i forhold til andre.Hvad er racisme?Begrebet racisme tager udgangspunkt i en særlig form for di... -
Ny gymnasiereform ?
ForumindlægHej !Er her nogen der ved hvad den nye gymnasiereform kommer til at indeholde ?Jeg har nemlig ikke fået noget af vide på mine introer, og er en smule interesseret i det...Er det rigtigt at det bliver meget sværer at gå på gymnasiet ?Hilsen Kristina -
skriftlig engelsk eksamen 2010 b-niveau
ForumindlægHej. Er der nogen som allerede har været oppe i skriftlig engelsk eksamen b-niveau 2010 ? Jeg ville blot høre om hvad dette års emne omhandler, så jeg evt. ville kunne forberede mig inden min skriftlige eksamen. -
OK historieeksamen?
ForumindlægHvordan har du klaret din historieeksamen? Jeg er meget interesseret i at høre fra folk, der har fået OK karakterer til historieeksamen. Hvordan læste du op? Hvad er det vigtigste derinde? Skal man kunne stoffet, teorier, eller hvad gjorde du? Jeg er på ny ordning, men vil gerne høre fra alle, d... -
mellemøsten 1950+
ForumindlægHej jeg sidder i den, for mit vedkomne, uheldige situation at jeg skal op i Historie. ikke just mit yndlingsfag, og har lige fundet ud af at jeg mangler noget af pensum. det drejer sig om mellemøsten (palæstina - israel) fra ca 1950 og frem efter.. hvis der er nogle der har nogle noter til dette... -
hjælp til mat/Kemi c/B?
ForumindlægHej. Jeg er lige blevet færdig med HF uddannelsen og jeg vil gerne hjælpe dig der skal starte på HF eller STX efter sommer og har svært ved matematik. Især HF! Jeg har mange noter og dispositioner til eksamen. Hvis du vil have hjælp så skriv lige på [email protected] Jeg kan også hjælpe lidt i ... -
Ikke modtaget eksamensbeviser for alle beståede fag
ForumindlægHej alle. Jeg håber virkelig at der er én der kan hjælpe mig med dette. Så jeg har lige færdiggjort min HF (ikke fuld HF), og er nu igang med optagelsesprocessen til en videregående uddannelse. Jeg har søgt ind igennem optagelse.dk og det viser sig nu at jeg ikke har modtaget eksamensbeviser for ... -
Russisk
ForumindlægHej "kammerater"!Jeg tænkte på, om nogen har resumeer liggende af samtlige kapitler i historien "выстрел" (Vistrjel)??Enhver hjælp til denne historie er kærkommen. -
Råd kemi C HJÆLP
ForumindlægJeg står og skal til eksamen i kemi C som den sidste inden jeg får hue på. Derfor er jeg er død nervøs!!! I ved, familien venter uden for osv, og jeg syntes det er et svært fag. Er i nogle derude der har gode råd til hvordan man bedst forbereder sig? Set i forhold til hvordan selve eksamen for... -
plz ret og om fomulere tak
Forumindlæghej..Nogen der vil rette den her stil... j mangler stadig lidt af den.. is there any who can comment on a couple of themes in the story...PlEASe..i would be very thankful to u guys. og i må godt omfomulere den så den lyder mere voksen agtigt..Plzz..så er i søde.. Auggie Wren´s Christmas Story The... -
Att.: Mr_Fuzzy, please!
ForumindlægTil Mr_Fuzzy.Tusind tak for din hjælp med ”Det ovale portræt”. Der er bare et par enkelte ting i dine notater jeg ikke er 100% med på, vil du please hjælpe mig med at forstå det?Jeg har på fornemmelsen at der er noget jeg ikke helt fatter i det der med rammen. Jeg er godt med på at det er en ramm... -
Hvilken ville passe til mig?
ForumindlægHejsa allesammen (: Jeg har snakket med min studievejleder og vi har det lille problem, at vi ikke rigtig kan finde en linje, hvor jeg passer ind.. Nu går jeg i første g og skal til næste år have et års orlov, da jeg tager på højskole. Jeg kommer tilbage til gymnasiet igen efter det år -til en ... -
Selvstuderende - stx
ForumindlægHej. Er det en realistisk mulighed at studere hjemmefra på STX? Jeg bliver færdig med 2.g her til sommer. Jeg er stødt på en del indlæg af selvstuderende HF'ere og VUC'ere. Jeg vil naturligvis spørge min studievejleder, men vil også gerne høre jeres opfattelse. -
Joseph McCarthy og kommunismen
Forumindlæganalyser årsagerne til joseph mccarthys modstand over for kommunismen samt hvilke midler han tog i brig for at bekæmoe venstrefløjen. Nogle ideer på hvad man kan komme ind på? -
hjælp til en kort sætning
Forumindlægog vi vil leve os mere ind i historien, men det gør vi ikke eftersom den er fortalt i datid. hvordan siger man det på engelsk ? -
hjælp
Forumindlæghejsa, har brug for lidt hjælp. nogen der ved hvor man kan finde nogle gode engelske notater. -
Gode råd til eksamens forberedelse
ForumindlægJeg skal op i old d. 16 og jeg har jo masser af tid. Planen var at jeg skulle igang med det allerede i dag, men nu hvor jeg har alle mine noter mm. foran mig så sys jeg godt nok at jeg forvirret.... Jeg aner ikke hvor jeg skal starte og hvor jeg skal slutte. Nogen der har en god idé om hvordan ma... -
HVad er forskellen på analysere og fortolke
ForumindlægHej :D Jeg skla skrive en opgave Til ep i HF. Det er i historie og dansk men har ikke forstået hvad forskellen er på analyse og fortolke?
