Søgning på: historie noter hf. Resultater: 4001 til 4020 af 33009
-
HJÆLP ! - Otto Frello
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal op i dansk på mandag. Jeg mangler noter til nogle af Otto Frellos billeder. Er der evt. en som sidder inde med noter til hans billeder? :) -
Hvordan kan det være at STX har højere gennemsnit end HTX?
ForumindlægHvordan kan det være at STX har højere gennemsnit end HTX? Hvis man vil studere læge hvad er så bedst at vælge? Er det en god ide at skifte fra HTX til STX, eller er det dårligt pga. Pensum? Er niveauet lavere på STX end på HTX? Hvorfor råder alle at tage STX, når man har en masse fag som histori... -
KS Eksamen
ForumindlægHey i kloge hoveder ;) jeg skal til KS eksamen snart, og jeg er den allerførste i min klasse, så jeg er godt nervøs, da jeg ingen anelse har om jeg har lavet det rigtigt. der er meget uenighed mellem lærerne og eleverne hvad man skal gøre og hvad der forventes... er der nogle der kan fo... -
NOGEN DER HAR LIDT TID ??
ForumindlægHej alle vidunderlige hjælpsomme mennesker ;-) Jeg er rigtig stresset for tiden... :-( Min Hist-lærer kommer ikke i 5 dage efter påskeferien, da han er indlagt. Og jeg er ikke lige den bedste til historie desværre. 1.Kan i naturligvis fortælle mig , hvad der er vigtigt at vide når man går i 9.kl... -
Årstal
ForumindlægHej derude. Jeg skal til eksamen på fredag i mundtlig dansk. Så derfor tænkte jeg på, om der er nogen, der har nogle noter om, hvad der f.eks. skete de forskellige årstål? I 1800-tallet osv. En tidslinje måske, der viser, hvad der skete i det og det årstal. På forhånd tak .. -
Haster
ForumindlægI AT skal jeg lave en synopsis om visioner og i forbindelse med det Forstillinger om fremtidsens-energikilder (bølge og sol energi). Jeg har ikke nået at læse baggrundsstof nok til emnet. Jeg vil derfor spørge om der er nogle af jer derude, der har nogle gode ideer til nogle gode uddybende proble... -
Notater til Ægypten?!
ForumindlægHej allesammen.. ville høre om der var nogen der ligger ind med et sæt gode notater til pyramidetidens Ægypten? Skal op i historie på fredag og mangler bare at læse såå meget! Synes ikk jeg kan finde nogen i opgavesektionen:/ -
DISKUSSION?
ForumindlægHej, jeg skriver SRP i fagene engelsk A og historie A Jeg skal diskutere følgende: Diskuter, hvordan ”The Stolen Generation” har påvirket det australske samfund, samt hvad nutidens Au-stralien har gjort for at råde bod på historien. Inddrag bl.a. den tidligere australske premiermi... -
Kryptering
ForumindlægHey derude. :) Nogen der i en privat besked eller over mail, kan sende mig en redegørelse af konventionelle og Public-Key krypteringssystemer ? Mange Tak :) Hvis i har noget om krypterings historien liggende kan i også sende dette :) -
TJEK DIN CENSOR UD 2
ForumindlægDa det første indlæg "Tjek din censor ud" har en del gamle indlæg liggende, så laver jeg her en version 2.Det hele handler stadig om, at man kan finde ud af, hvilken censor man skal have til eksamen ved at sammenligne sin eksamensplan med UVM's liste over gymnasier.Udfor censorens i... -
Nådsensbrød
ForumindlægHvad er hovedproblemet i den historie? er det bare at den der fattiggård er så fordærdelig? -
Dansk A Mundtlig eksamen
ForumindlægHej med jer Er der ikke nogen der kan forklare mig hvordan skriftlig og mundtlig eksamen i hf foregår Tak -
Dansk terminsprøve.
Forumindlæghej alle sammen. jeg står med dansk eksamensopgave fra sidste år. jeg aner ikke hvordan jeg skal i gang. det er første gang og har ikke fået meget af vide. er der nogen der kan forklar mig hvordan det forgår i dansk eksamen.. HF. på forhånd tak.. p's. jeg skal lave opgave 1 fra eksamensopga... -
hej
Forumindlægnu kunne jeg ikke finde en rigtig side forum at skrive det her, så det kommer her. Jeg ville spørgre jer, folk, som gik og stræb efter de 10 og 12 taller på jeres sidste år i HF eller gym for at få en godt snit, (jeg er på HF). Nu, hvor jeg skal starte på mit sidste år i HF vil jeg gerne gå eft... -
Hvilken betydning har dette citat?
Forumindlæg"It is not much better to even die fighting for something than to have lived an uneventful life, never gotten anything and leaving conditions the same or worse than they were and to have future generation to go through the same misery and poverty and degradation? The only people whose names ... -
Hjælp! Mangler godt emne til tværfagligt projekt
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg skal bestemme emne til mit tværfaglige projekt snart, hvor jeg skal op i dansk og historie. Er der nogle der har et godt forslag til emne i disse to fag? Jeg har selv tænkt over det moderne gennembrud, men er det et for bredt emne? Tak på forhånd! -
Dansk-novelle
ForumindlægHejEr der nogen her der har læst/arbejdet med novellen "Ringen" af Karen Blixen.Der har nogen noter liggende de kan sende til min mail:[email protected] -
Kan jeg tage min SSO om?
ForumindlægHej. Jeg har færdiggjort min SSO (fik 7), men ikke min HF. Kan jeg tage den om, og erstatte den gamle karakter med den nye? Eller gælder det kun for alm. fag? Mvh Anders. -
Eksamenslæsning
ForumindlægEr så heldig at skulle op i historie til min afsluttende studentereksamen. Er ved at planlægge min læseferie, og kunne godt bruge nogle råd til, hvordan man griber det an, når man skla læse til en historieeksamen ? Har tænkt mig at starte med et emne. Skal man så læse det kronologisk? ELler førs... -
Diskrimination
ForumindlægHej,jeg skal skrive en historie om diskrimination. Jeg vil gerne at den skal handle om fordomme overfor blondiner. Mit problem er, at det hurtigt kan blive en kedelig historie om en eller anden pige hvis venner driller hende i skolen osv. Hvordan kan jeg skrive en historie om fordomme overfor blo...
