Søgning på: matematik a 2009 august HTX. Resultater: 4701 til 4720 af 160038
-
Pædagogpakken med matematik. HJÆLP!
ForumindlægHej alle! Jeg er ved at være færdig med pædagogpakken på hf (Dansk A, Engelsk B, Psykologi C og Samfundsfag C). Jeg har søgt ind på seminariet, og det starter først op til September, det vil sige, at jeg ikke får SU i sommerferien, og er dermed "tvunget" til at gå på kontanthjælp.... -
Samfundsfag og matematik - hjælp
ForumindlægHej! Jeg har valgt at skrive i samfundsfag og matematik til min SRP. begge fag som jeg har på A-niveau. Jeg ville gerne have skrevet om folkesundhedens udvikling i Danmark, men mine vejledere sagde det var for uspecifikt. Så de kom med et forslag, om at jeg kunen skrive om unge der får spisefors... -
Anvendt og teoretisk matematik?
ForumindlægHej Jeg kan godt se ideen i anvendt matematik, hvor man bruger matematikken til at beregne på størrelser, løse problemer eller lign. Men hvad er teoretisk matematik for noget, og hvad er ideen bag det? På forhånd tak -
spørgsmål vedrørende matematik
Forumindlægdet årlige antal tilfælde af kogalskab (BSE) i storbritannien i perioden 1993-2000 kan beskrives ved f(x)= 34800 * e^-0,4429*x hvor f(x) er det årlige antal tilfælde af kogalskab er x antal år efter 1993 a) kommentér udviklingen når det oplyses, at antallet af tilfælde af kogalskab i storbritanni... -
Matematik hjælp
ForumindlægHej alle - nogen der kan hjælpe mig med opgave 1 (ii). Jeg kan godt se, mit svar er forkert, da un ikke konvergerer mod u? -
Geometri mat A skr. eksamen
ForumindlægHej, til den skriftlige eksamen til matematik på A-niveau, forventes der, at man skitserer trekanter og lign. til 1. delprøve? taaak <3 -
SRP - Biologi A
ForumindlægHej, jeg skal snart aflevere fag og emne til SRP og er for at sige det mildt rimelig lost. Jeg skal skrive i faget biologiA og derudover har jeg kemiB, idrætC, relC, samfC, oldC, historieA, danskA, matematikA. Jeg har på det seneste overvejet hudkræft, men ved ikke hvilket fag jeg skal koble... -
Integral regning A-niveau.
ForumindlægHej alle.. Jeg har en slags fremlæggelse imorgen i matematik.. jeg skal fremføre Integral regning og mit "emne" lyder således. 4. Integralregning. Giv en redegørelse for udvalgte sætninger og regneregler for det bestemte integral. Integration ved substitution skal indgå. Vi øver eksam... -
Matematik opgave
ForumindlægNogle der kan hjælpe med at løse denne type opgave? -
Matematik hjælper søges
ForumindlægJeg er en pige på 22 der skal starte på VUC Matematik B supplerings kursus i næste uge. Jeg er rigtig dårlig til matematik men har brug for at hæve det et niveau for at kunne søge ind på min uddannelse. Jeg mangler derfor en til at hjælpe mig igennem dette halve år. Dette vil dreje sig om nogle t... -
Matematik - bliver det "bedre" på universitet?
ForumindlægHej alle Måske et atypisk spørgsmål, men jeg er lidt kørt fast i matematik (på en måde). Jeg er en 2.g'er med matematik B, der skal have matematik A næste år. Efter gymnasiet vil jeg gerne søge ind på en form for ingeniøruddanelse. Jeg kan ikke se migselv læse ren matematik efter gymnasiet... -
HJÆÆÆLP, til matematik med parabler
Forumindlæghej alle. jeg har fået en opgave, hvori der står: En parabel er bestemt ved ligningen: y = a * x^2 - 24x + 1 bestem de værdier af tallet a, for hvilke parablen har netop et røringspunkt med førsteaksen. For at være ærlig, forstår jeg ikke lige opgaven, og jeg er ellers ret god til matematik... -
Matematik venner! Hjælp *funktion*
ForumindlægHej, nogle der er god til at forklare mig noget? (: Jeg har fået stukket en opg. i hovedet som jeg bare fatter en hat af. I en model for en bestemt virksomhed antages det, at afsætningsfunktionen A(x), der angiver antallet af enheder af en bestemt vare, der i et bestemt tidsrum kan sælges til pr... -
Matematik differentialligning
ForumindlægSe følgende fil. Kunne godt bruge lidt hjælp og hints til at komme igang med opg b :) -
a
Forumindlæga -
Mundtlig matematik forberedelse?
ForumindlægHejsa, jeg skal op i mundtlig matematik en gang i næste uge. Tænkte på, hvordan kan man forberede mundtlig matematik? :) -
Egyptens landbrugsproduktion vha. matematik. hjælp!
ForumindlægJeg har matematik-historie i Studieretningsprojekt. Og jeg skal ved hjælp af matematik beskrive brugen af organiseringen a rigets landbrugsproduktion. Er der nogen der har en ide til hvordan jeg kommer igang, eller nogle gode kilder? på forhånd tak! -
Mat A med hjælpemidler skabelon
ForumindlægSælger en skabelon jeg anvendte til prøven med hjælpemidler til Matematik A prøven sidste år. Jeg bestod selv prøven med 10 og er nu begyndt at læse Fysik på KU. Den er lavet i Ti-Nspire, men kan også laves om til et Maple dokument. Den kan kun anvendes til prøven med hjælpemidler. Men kan derimo... -
HALLO X-htx'er
ForumindlægNogen der vil give mig tip til når jeg skal op i teknologi og forsvare min rapport? Hvor starter og ender man? - Jeg er råvild! -
Teknologi historie på htx
ForumindlægHejsa jeg skal til at skrive en Teknologi historie rapport om middelalderen, men er lidt i tvivl om hvordan det skal gribes an, jeg har ikke kunnet finde nogen opgaver eller noget, som jeg kan hente inspiration i. Der er vel ikke en eller anden som har nogle brugbare links?På forhånd tak
