Søgning på: historie noter hf. Resultater: 4961 til 4980 af 33009
-
OSO-Opgave
ForumindlægHej SP. Jeg ville lige høre om nogle kunne hjælpe med lidt OSO-produkt. Jeg har om HHX vs. HF, jeg analysere dem og sammenligner dem. Dvs. en del af mit produkt er altså en rapport, men hvad kan jeg tilføre for at det bliver perfekt? Jeg havde tænkt mig under den kommenterede aflevering... -
Do
ForumindlægHej. Jeg er lige kommet tilbage til Danmark den 10/10/2013 fra England. Jeg er født i Danmark, men jeg har et problem med skolen. Nu gå jeg på 10kl og vil gerne til STX gym efter. Jeg har ikke haft tysk før men tag fysik. Der er mange der siger at jeg skal tag ... -
Hjemmesider til gymnasiet
ForumindlægHej alle: Jeg starter på HF efter sommer, og derfor kunne jeg godt tænke mig at være bare en smule forberedt på, hvilke emner jeg muligvis kan få/have om. Kender I nogle gode hjemmesider, hvor jeg evt. kan læse om nogle af de fag , jeg skal have. Jeg mener her alt fra matematik C til kemi til bi... -
Commonwealth Canada...
ForumindlægHej, er der nogle der har indflydelse på lidt historie, så er i velkommen til at hjælpe mig. Hvis i har lyst, nååh men spørgsmålet lyder således: Vi har en opgave for i Historie og jeg har valgt at skrive om Commonwealth og Canada som hører sammen. Jeg skal skrive om følgende emner: -Historie -Fo... -
Hjælp!
ForumindlægHej derude Jeg skal til at skrive en dansk-historie opgave, og jeg regner med at bruge dansk. Jeg har tænkt lidt på at bruge en eller flere historier fra 1001 nat, men hvordan kan man lave en aflevering på 8 sider? Udover at jeg skal analysere, fortolke historien og skrive om forfattere... -
Kolonihave
ForumindlægNogen der kan fortælle mig om kolonihavens historie helst til min indbakke, da det er til en projekt .. V.h Sandi -
HERODOT HJÆLP :O
ForumindlægHej Jeg skal snart til eksamen i old og er i gang med at læse Herodots Forfatningsdebat. Men jeg er blevet lidt i tvivl om, hvor meget man skal analysere. Jeg har kigget på mine noter fra dengang og der er intet analyse, fx retorisk. Min lærer har ellers lavet en slags disp. for ens oplæg til e... -
Kilde når det er noget man ved i forvejen?
ForumindlægHej, Lidt indviklet spørgsmål måske, men håber I forstår hvad jeg mener. Hvis man skriver noget som man ved i forvejen - skal man så angive kilde? F.eks. Jeg skriver om Apartheid og har skrevet noget med at man i Sydafrika udviklede en totalitær stat - og så har jeg lavet en fodnote til hvad en ... -
Symbol
Forumindlægudfra jeg har læst anders bodelsen "drivhuset" er jeg lidt i tvivl om hvad drivhuset symbolisere, jeg ved dog at garteneriet symbolisere edens haven !! alle ideer er velkomne og forresten god weekend -
"Dukkehjem"
ForumindlægHej!Jeg skal læse dukkehjem sammen med min klasse... Det ville være fedt hvis jeg kunne score nogle ekstra points. Er der nogen der ligger inde med, eks. analyser, resumeer, fortolkninger e.lig? Det ville være kanon! -
Definition, tak :)
ForumindlægNogle der lige vil sige mig, hvad strukturpolitik er? Tak på forhånd :) -
Discove
ForumindlægWho were the very first settlers in the USA? When did the Europeans come to the USA? Who discovered America ? Which country did he represent? -
sso - længde på referat
ForumindlægHej! Mit referat af bogen fylder 1½ side, er det ikke alt for meget? Jeg sys bare ikke jeg kan skære det mere ned uden at miste vigtige informationer. -
Engelsk
ForumindlægHej :) jeg har forsøgt at finde flere forskellige råd omkring forberedelse til mundtlig engelsk men enten har opslaget været for gammelt eller på for lavt niveau. Derfor vil jeg spørge om i har nogle råd til hvordan man får en nogenlunde karakter i engelsk? Jeg er begyndt at læse teksterne... -
Til folk der har været til eksamen..
ForumindlægHej, jeg er her i ferien gået igang med at forberede mig på tysk re-eksamen... sidst jeg var oppe lavede jeg ikke dispositioner til teksterne, hvilket jeg så vil gøre nu...men inden jeg går igang vil jeg bare lige høre fra andre som har lavet dispositioner, hvor detaljeret skal den være? Min dis... -
skabelsesberetninger.. HJÆLP!
ForumindlægHej :) Jeg håber i kan svare, for jeg skal snart op til mundtlig eksamen i kristendom! Jeg er i tvivl om skabelsesberetningerne i de forskellige religioner, jeg har indtilvidere skrevet dette: - For jøder og kristendommen handler skabelsesberetningen om forholdet mellem Gud og m... -
Dramaturgisk Vendepunkt
ForumindlægSidder og skal analysere en film og bliver bedt om at finde det dramaturgiske vendepunkt, hvad er det helt præcist det er? -
er det her korrekt?
Forumindlæghedder det : Marie à l'hospitale ? -
Sætning?
ForumindlægHvad betyder den her sætning? The Hart family eventually boarded the Titanic at Southampton on Wednesday 10th April bound for New york, but Mrs Hart was still very unhappy. -
Samf./dansk..
ForumindlægHej, Jeg skal skrive i samfundsfag og dansk med fokuspunkt på ungdom i det senmodern samfund... Nogle idéer til hvordan i alverdenen jeg skal gribe det an? Tak...
