Søgning på: historie noter hf. Resultater: 4981 til 5000 af 33009
-
Stern vs Erikson
ForumindlægJeg har tænkt mig at lave en opgave om Stern vs Erikson om deres teorier vedrørende børns psykologiske udvikling. Er der nogle der kan hjælpe mig om hvordan man kommer i gang og hvad der kunne være relevant at skrive om. Tak;) -
the man who love flowers
ForumindlægEr der nogle som har læst "The Man who love flowers" som kan fortælle kort hvad den handler om? -
Hælp!!
ForumindlægEr der nogen som har været oppe i old er det svært? .. hvilke spørgsmål stiller de? -
Hvad kan man lave i et år?
ForumindlægHej alle! Jeg har brug for jeres hjælp! Før sommerferien afsluttede jeg 9. klasse i folkeskolen. Lige nu er jeg på High School i USA, og skal være her til Juni. Mit problem er at jeg ikke ved hvad jeg skal lave til næste år (når jeg kommer hjem). Det har hele tiden været mit mål at tage H... -
Naja Marie Aidt
ForumindlægHejsa.Jeg skal skrive 3.års-opgave om Naja Marie Aidts novellesamling, "Tilgang", og derfor vil jeg høre om der er nogle af jer, som har analyseret noget af den samling? Alt har interesse!På forhånd tak.Hilsen Mille -
Jacob Hansen - "Lock Out" 1900
ForumindlægHej! Jeg har dansk/historie-opgave i 1.g som optakt/træning til den rigtige i 2.g, og har valgt at skrive i dansk. Jeg vil gerne analysere Jacob Hansens "Lock Out" fra 1900, da emnet er industrialiseringen. Da novellen er knap så kendt, har det været småt med at finde inspiration. er ... -
HJÆLP til AT! KIG HER! :)
ForumindlægHej alle derude Er der nogen af jer som kan hjælpe mig med at finde et emne til mit AT-forløb? Ska' skrive i oldtidskundskab og historie. emnet er historie! please hjælp. det vil virkelig være nyttigt! på forhånd tak. Louise -
Justering af eksamensgennemsnit
ForumindlægEt rygte siger at man ikke kan gange sit eksamensgennemsnit med 1,08 hvis man har taget sin studentereksamen på HF-enkeltfag. Kan det være rigtigt? Et spørgsmål om udregning af snit: Når jeg udregner mit snit, tæller de fag så ikke med som er på et lavere niveau, selvom jeg skal bruge det for at... -
Droppe ud eller ej?
ForumindlægHej. Jeg går lige nu i gymnasiet i 3.G, og har ca. ½ år tilbage. Jeg har det super med de andre på gymnasiet, og min klasse er helt fin. Jeg har bare et problem: Jeg er simpelthen så træt af min skole, så det halve kunne være alt for meget. Timerne, lærerne, emnerne, opgaverne - det er alt samme... -
Merit
ForumindlægJeg har taget første år af HF, men har pga. sygdom været nød til at holde et års pause. Da jeg har taget første HF på den gamle reform, kunne jeg ikke bare starte på andet år på den nye reform, men skulle starte forfra. Jeg har så valgt studenterkursus i stedet for HF, hvilket jeg er godt tilf... -
spro.
Forumindlæghej er der nogen der lige kan kigge min opgave igennem..og tjæk om der er nogen sproglig fejl.. på forhånd tak ... It is an American short story written by Tobias Wolf and was published in 1995. The story is about a book called Anders, and the book is critic. Anders is middle age and he is sta... -
en sætning.
ForumindlægEn der kan oversætte denne sætning til engelsk?1.) Sådan plejer du da aldrig at være.Jeg har prøvet at skrive: that seem not to be like you. (men synes ikke den passer) -
Robert Fox - A Fable
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mig lidt i gang med historien? Skal forberede et mundtligt oplæg på en ti minutters tid, men synes ærligt talt, historien er ret forvirrende. Nogen, der har arbejdet med den, og lige kunne komme med nogle hints? -
Droppe ud af STX?
ForumindlægHej, jeg går lige pt i 2G på STX-uddannelsen. Jeg fik fine karakter i 1g.. Dvs, 4-taller til mine eksamerne. Nu i 2G, har jeg dumpet de fag jeg har svært ved.. Matematik & Kemi, og jeg har endda været så uheldig at trække både mundtlig matematik OG kemi.. Jeg fik et stort -3 til mundtlig ma... -
Perserkrigene
ForumindlægHvilke andre kilder end Herodot har vi om Perserkrigene? Og kan Herodots historiske skrivning overhovedet stoles på? I Kong Kroisos blander han ofte guderne ind i historien, gør han også dette i hans historieskrivning om Perserkrigene? (måske ikke guderne, men andet der er lige så urealistisk) -
oversættelse
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp med at oversætte en stykke tekst fra dansk til engelsk. Har oversat det men er ikke sikker på om det er rigtigt.Dansk:Som "exchange student" bliver du en populær elev på skolen, og dine kammerater vil gerne have dig med til forskellige aktiviteter.Engelsk:As ... -
Grammatisk nøddeknækker for Engelsk geeks
ForumindlægHey, denne opgave er stillet af min lærer og går ud på, at indsætte tegn (, . etc.), så sætningen giver mening - både grammatisk og betydningsmæssigt:that that is is that that is not is not is that it isNogen der kan løse den? -
Oversættelse dansk-engelsk
ForumindlægHvordan vil i oversætte følgende sætning, jeg har selv to forslag: 1. Hun må ikke være ligesom de andre almindelige piger i Danmark. 2. She must not be like the other ordinary girls in Denmark. 3. She must not be like any ordinary girl in Denmark. -
Hjælp!?!
ForumindlægHej hej!Jeg er så uheldig at have trukket spansk, og det resultere jo så i at jeg bliver nødt til at studere dette rædsomme sprog. Jeg kan ikke noget særligt, og derfor vil jeg gerne høre om en af jer, der kan finde ud af det pis, har en idé til hvordan jeg sådan kan lære en smugle så jeg i hvert... -
Engelsk A-Niveau 3G
ForumindlægNu skal jeg op i engelsk på A-niveau i morgen, og som sagt skal vi skrive et essay som vi normalt gør (: .. Nogen der har nogle gode noter, eller fine opgaver man kunne se igennem? Gode råd & vink evt. Jeg har altid været en dør til at skrive essays, nogen der kan komme med nogle gode råd? ogs...
