Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 5021 til 5040 af 52987
-
rettelse af tekst
ForumindlægHej allesammen og tillykke med den nye portal. Jeg ville gerne spørge om der var nogen der gad at læse/rette de største sproglige fejl i min tyske tekst, der er skrevet udfra de første 20 sider af bogen "Oya". Jeg er nemlig ikke en ørn til tysk, så det ville være rigtig godt med noget h... -
hjælp til en kemi opgave:-)
Forumindlæghej! har lige denne her opgave som jeg heller ikke helt kan finde ud af.... a. har jeg selv lavet, men resten kan jeg ikke finde ud af:-( En vis mængde af et carbonhydrid giver ved fuldstændig forbrænding 3,056 g CO2 og 1,502 g H2O. a. Beregn stoffets empiriske formel Stoffet er en væske med ... -
Fancy hdr - \headheight
ForumindlægHer er en mindre fejl, som altid dukker op, når jeg kompilerer dokumentet: --- Package Fancyhdr Warning: \headheight is too small (12.0pt): Make it at least 14.49998pt. --- Hvad gør jeg for at \headheight bliver fx 15pt? Jeg har prøvet at kigge i dokumentationen for fancy hdr, men der står ik... -
HJÆÆÆLPPP MAT!!
ForumindlægHej, nogle der kan regne opgave 5 ud? Jeg kan ikke finde ud af det. Det haster!!! -
Integration af 2 variable
ForumindlægUdregn planintegralet af x^2 + xy^2 over mængden {(x, y, z) | 0 <=y, x^2 + y^2 + z^2 <= 1} } både ved først at integrere efter x og så y og dernæst ved først at integrere efter y og så x. Lav et plot af den figur, hvis rumfang integralet udtrykker. Jeg kan godt finde ud af først at int... -
Rigtig?
ForumindlægEr denne opgave rigtig løst: En lydbølge bevæger sig med 42 km gennem luften på 2 minutter. Hvad er temperaturen af luften, som bølgen har bevæget sig i? = 32,24 C Andet spørgsmål: Når der kan høres et tordenbrag, hvor mange km svarer til 1 sek.? -
2. grads polynomier, division.
ForumindlægHej. Jeg har en opgave for som jeg er gået lidt død i. jeg skal udfører følgende divison. (x^3 - 3x^2 - 10x + 24) : (x + 3) jeg har prøvet at regne den ud men kan ikke få den til a gå op, ved ikke om nogen a jer kan se hvor jeg har lavet fejlen. (x^3 - 3x^2 - 10x + 24) : (x + 3) = x^2 ... -
Seismograf
ForumindlægNogen som kender en god beskrivelse af en fremstilling af en seismograf eller en som kan forklare det? -
Fortolkning af tal
ForumindlægJeg har differentialligningen dM/dt = M(0,08-0,0005M). Mængden af olie, som er udvundet i et oliefelt, kan beskrives ved en funktion M, således at M(t) er den udvundne oliemængde til tidspunktet t, hvor t angives i år og M(t) i mio. ton. Løsningen er M(t) = 160/(1+19e^(-0,08t)), da M(0)=8. Jeg ... -
Marginal forbrugs-og opsparingskvote
ForumindlægHej allesammen :) Sidder lige med et spørgsmål som jeg utrolig gerne vil have svar på, hvis det haves :) Spørgsmålet lyder; Hvorfor er udviklingen i den marginale forbrugs- og opsparingskvote interessant for de danske politikere, når de skal styre samfundsøkonomien? Håber at hører fra jer inde... -
hjælp til TI 89
ForumindlægHej vil høre om der er nogen der kan hjælpe med dette. Kan man og hvis ja, hvordan trykker man en talfølge ind på TI 89, f.eks. U(n+1)=u(n)-f(x)/f`(x) hvor man så f.eks. har givet at x(n)=3 og f(x)=2x+3 og man samtidig også gerne vil finde x1 og x2 osv. og kan man på nogen måder overføre det ti... -
Problemformulering til Henrik Ibsens 'Et dukkehjem'
Forumindlægjeg skal lave en problemformulering og den skal afleveres i morgen!! så jeg har desperat brug for hjælp. Jeg ved, at den skal være overordnet som enhver anden problemformulering, og ikke alt for specifik... eller skal den? Kan man ikke skrive noget i retning af: Hvordan kommer kvindens rolle til... -
5.147
Forumindlæg -
Matematik hjælp?
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe mig med at løse en matematik opgave. :-) Opgave: 1/2x^3 - 3/5^2 - 5/4x - 1/8 Håber at der er nogen der kan hjælpe. -
delkonklusion
ForumindlægEfter hver delopgave laver jeg en delkonklusion. Hvad skal jeg kalde det? Skal jeg kalde det delkonklusion eller skal jeg bare lade den stå et afsnit længere nede uden nogen titel? -
2.g opgave i dansk
ForumindlægHey,, Står og skal vælge enme til 2.g opgave i dansk, så ville høre om der var nogle, som havde nogle fantastiske ideer da jeg selv er lidt lost :S -
Har brug for hjælp!!!
ForumindlægHej Jeg skal skrive om hvordan spoget er og grammatikken osv, i teksten Teksten er vedhæftet :) -
Vektor
ForumindlægEm. 2.011 I et koordinatsystem er givet vektorerene: a=(2,-5) b=(-6,4) og c=(11,0) Vektorerene a og b udspænder et parallellogram 1) Beregn arealet af dette parallellogram 2) Beregn længden af hver af diagonalerne i parallellogramet 3) Bestem tallene s og t, således at vektor-c=s*vektor-a ... -
please rette, meget vigtigt!
ForumindlægEr der ikke nogle der vil rette min tyske stil? den er meget vigitg! JJeg er også i tidsnød! Mange tak på forhånd Stilen: http://peecee.dk/?id=22814 ville være rart hvis du/i kunne send den til følgende mail: darkplayer(a)sol.dk, men hvis dette iikker er muligt, må den gerne sættes ind her! -
Fra barn til voksen
ForumindlægHej Sp Jeg har været i gang med at analysere en tekst og jeg har nu kommet frem til det centrale tema i teksten nemlig Fra barn til voksen, derfor søger jeg nogen kendte tekster f.eks digte. Jeg ved at Tone ditlevsens digte havde meget "fra barn til voksen" i sig. Jeg håber derfor der ...
