Søgning på: historie noter hf. Resultater: 5421 til 5440 af 33009
-
Gladiator
ForumindlægHeeej Alle sammen. Vi har set filmen "gladiator" i historie, og skal i den anledning finde frem til hvad der er fact og fiktion. Mit problem er bare at jeg ikke kan huske det, så jeg ville spørger om nogle kunne give mig nogle eksempler, der kunne lede mig på rette spor. ... -
Kan man tale om komparativ metode inden for humaniora??
ForumindlægJeg skriver AT i historie og dansk. I mit diskuterende spørgsmål sammenligner jeg forskellige tekster. Kan man tale om komparativ metode, når det ikke er samfundsfag? Og er der ellers et begreb inden for humaniora, når man sammenligner tekster? -
HJÆLP!!
ForumindlægHej alle! Jeg forstår virkelig ik, hva man ska skrive i "Materialer, teorier og metoder"-delen ? Jeg skriver i fagene historie(A) og naturgeografi(B) om global opvarmning,. Håber der er nogen, der gerne vil forklare det.. På forhånd tak! :) -
AT - REJSER
ForumindlægStår og skal skrive AT om samme emne som 3.gerne havde sidste år - rejser Er ret blank for ideer, ved bare at jeg vil skrive to af følgende fag; biologi, matematik, religion, historie eller dansk Nogle der har nogle ideer? :) -
SRP
ForumindlægEr igang med at hjælpe en person med sin SRP. Han skriver i historie og engelsk om vietnamkrigen. Hvordan bør engelskfaget komme i spil, udover at bruge engelskfagligt skønlitteratur, og tekster på engelsk? -
Engelsk
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive en engelsk stil. Jeg vil høre om der er nogen der vil læse den nedenstående tekst igennem for mig. This has meant that I have many times been viewed with prejudice. It has not always been fun. Part of the prejudices I have been seen with, for example, th... -
big bang
Forumindlægekspert søges!! jeg er i øjeblikket igang med at skrive en rapport omkring big bang, i faget teknologi.. jeg har skrevet om de forskellige teorier og om CERN, og sidder nu fast.. har DU et forslag om hvad jeg mere kan skrive om?! på forhånd tak!!mvh jetha -
Metode
ForumindlægHej, Jeg er meget forvirret ang. metode i min opgave. Jeg har om konsekvenserne af 9/11 i min AT opgave. Min problemstillinger lyder således: • Redegør for Huntingtons teori og undersøg om konflikten mellem USA (og resten af vesten) og Mellemøsten kan tilskrives ”Civilisation... -
Tjen 5000 kr!
ForumindlægSå er der mulighed for at tjene lidt lommepenge: http://www.emu.dk/gym/fag/hi/foreningen/historiekonkurrencen/index.html God fornøjelse -
AT karaktere i 2g
Forumindlægjeg undrede mig over om man får en AT-karaktere, som en standpunkskaraktere i 2g, samg 3g? -
Dansk synopse
ForumindlægHej jeg er igang med at lave dansk synopse og har valgt eventyret Hans og Grete. Jeg er noget til hvad temaet/budskabet er og perspektivering. Jeg er ikke helt så god til det, så hvis i ville hjælpe mig ville det være perfekt. -
Tid
ForumindlægHej derude! vi er igang med en projektopgave med overemnet Tid. Vi er igang med at finde fakta om emnet, så hvis i har nogen form for viden om tid ville det være super ( fx metoder man brugte til at måle tid i gamle dage, og hvordan tiden påvirker os idag i forhold til i gamle dage) -
Hjælpe ???
ForumindlægJeg har sådan en historie på lyd. Som jeg skal kunne forstå.. Og det kan jeg så ikke, nogle der vil skrive en referat på tysk eller dansk, det ligemeget . Bare jeg forstår det ..Historien hedder Etwas Tolles. Jeg har uploadet den på denne her side http://upit.jtw.dk/dl/srh/. Hvis nogen gider at h... -
SSO kan den afleveres igen?
Forumindlæghej øhm sidste år droppede jeg ud af 2. andet år på HF, lige efter nytår hvor jeg havde afleveret min SSO. er så startet op på HF 2. andet år igen, og skal aflevere SSO i år?, men ville høre om folk ved hvad der sker hvis jeg aflevere en ny SSO i dette år vil den nye opgave så være karakte... -
Haster, METODER
ForumindlægHej.. Jeg skal snart til mundtlig eksamen i AT og ved at lærerne går meget op i metoder, men hvilke metoder bruger man egentlig i historie og hvornår??? -
AT emne?
ForumindlægHej Er der nogen som har en ide til et emne som er under fagene billedkunst og historie? Overemnet er Fremtiden – visioner og forudsigelser. -
i tvivl om muligheder
ForumindlægHej. Jeg har nogen forskellige spørgsmål. 1. Ved nogen af jer, hvad der sker, hvis man ikke dukker op til sine skriftlige eksamner i 3.g ? Får man -3 som karakter eller skal man bare tage faget om på på HF-enkeltfag eller lignende efterfølgende? 2. Kan man skifte fra gym til erhvervsuddannels... -
endelige Karaktersnit ganges med?
ForumindlægHvilket tal ganges ens endelige karaktersnit med hvis man vælger at søge ind på uddannelse inden for 2 år? Har også hørt at man kan gange sit snit med et højrere tal hvis man har 5 fag A-niveau? -
mm
Forumindlægm -
Let engelsk opgave, som skal rettes.
ForumindlægHej allesammen. Jeg vil bare lige spørge om i ikke kan rette min engelsk opgave igennem? Min lærer siger at dette er forklaringen til hvordan historien skal være: I skal skrive ca en side(på computer)hvor I skriver om en voksens liv. Der skal indgå en begivenhed fra barndommen, ungdommen og det v...
