Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 5781 til 5800 af 23765
-
FSA
ForumindlægHej. \nJeg opdagede først denne gode side for få dage siden, men har været en flitig bruger siden. Jeg skal op til FSA i kemi, fysik og biologi om kun 3 uger og har meget stof at indhente. I, evt. folkeskole elever, har måske nogle gode råd til hvilke rapporter, opgaver eller noter, jeg kan benyt... -
Syrer
ForumindlægHvad sker der, når der puttes metal i syrer? -
Pumpe vand op i havet (Opgave 25 Vejen til fysik B2 Knud Erik Nielsen Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 25 side 32 Vejen til fysik B2 Knud Erik Nielsen, Esper Fogh. I Holland findes der store inddæmmede områder, såkaldte poldere, som ligger ca. 6 meter under havets overflade. For at afvande et sådant område må man pumpe vandet op i havet. Et bestemt sted skal man pumpe 10.000 kubikmeter va... -
Nogen der kan hjælpe?
ForumindlægHej:) Jeg sidder og har lavet min fysik rapport om brydningsindeks for acryl, men er i tvivl om der er nok til teori og om jeg skal have noget om totalrefleksion. (ville gerne opnå en god karakter) nogen der vil kigge på den ? -
Kalium og den betaradioaktive isotop K-40, Vejen til Fysik B2, Opgave 67, Side 80-81, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægEn prøve indeholder 16 g kalium, hvoraf 0,0118 % udgøres af den betaradioaktive isotop K-40. Halveringstiden for K-40 er 1,28*10^9 år. a) Skriv henfaldsskemaet. Mit spørgsmål er, hvordan skriver man dette henfaldsskema b) Hvor mange gram K-40 er der i prøven ? Jeg vil mene at det bestemmes så... -
hjæælp .
Forumindlæghej :) jeg skal skrive en fysik rapport om magnetisme. Er der noget jeg bør vide ? nogle gode hjemmesider i kan anbefale. jeg ved ikke så meget om emnet så alt hvad i ved er brugbart for mig :) på forhånd tak .. -
Hvornår kursiv og ikke kursiv
ForumindlægI en fysik rapport, hvornår skal tal, enheder og formler stå i kursiv og IKKE i kursiv? Eller er det helt ligemeget om det står i det eller ej. Og er det også ligemeget om formlen, talene man skriver står i midten eller ude til højre side.? Tak! -
spændingsrækken
Forumindlæghvad laver H i spændingsrækken. den er jo ikke et metal? -
Eksamen
ForumindlægSkal til fysik eksamen i 9 klasse, og har brug for noget opfriskning på de forskellige områder.. nogle der har noter eller lignende? ville hjælpe meget. -
Opdrift (Kugleformet ballon) Vejen til Fysik B2, Opgave 26, Side 32, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægJeg kigger på en tidligere opgave hvor spørgsmål b) og c) volder vanskeligheder. En kugleformet ballon med diameter 0,50 m er fyldt med helium ved stuetemperatur. a) Beregn ballonens rumfang ? V = (4/ 3) • π • r3 = (4/3) • π • (0,25)3 = 0,0655 m3 (Som jeg har løst... -
Disposition om jordens skatte
ForumindlægHej :) Jeg skal lave en disposition om jordens skatte i fysik. Jeg er ret blank på det område, så jeg tænkte, om der var nogle personer her inde, som lå inde med nogle dispositioner om det emne, som jeg lige kunne kigge på og få lidt inspiration (: Tak på forhånd! :D -
Saltjagt
ForumindlægHej allesammen Jeg er er ved at løse en opgave i fysik, er der nogen, som ved hvordan man kan udføre et forsøg, som viser at der er salte i stofferne: Druesukker, Kaliumnitrat, Naftalin, Magnesiumsulfat, Kobbersulfat, Sukker og Calcium? Ved ikke om der er en overordnet måde, man kan gøre det de... -
Forsøg med syre
ForumindlægHej alle, Jeg skal snart op til fysik eksamen. Jeg står bare og mangler nogen forsøg man kan lave med syre, eller baser. Det behøver ikke at være kompliceret eller noget. Ganske simpelt er også helt fint :-) Tak på forhånd! -
hjælp
Forumindlæghej. er der nogle der har en fysik rapport om sæbe og vand??? -
Elektrongas og elektronsky
ForumindlægHej :) Jeg er lige i gang med at finde ud af noget om metaller (FSA-niveau), og så støder jeg pludselig på udtrykket elektronsky. Hvad er det? Jeg kigger i en anden bog, hvor jeg så pludselig møder udtrykket elektrongas. Er det to betegnelser for samme ting (og hvis ja, hvad er denne ting), ell... -
hjælp til fysik vi skal aflever opgav på tirsdag, håber at få svar hurtigst muligt....
Forumindlægspørgsmål 1. forklar, hvorfor man kan trykke en tegnstif ind i væggen med en forholdsvis lille kraft. -
Pumpe vand op i havet (Opgave 25 Vejen til fysik B2 Knud Erik Nielsen Esper Fogh)
ForumindlægJeg har fået en opgave lyder som følger Hvor stor effekt skal en pumpe mindst kunne præstere når den skal kunne løfte 10000 kubikmeter vand op fra seks meter idybde døgnet, når den kører hele tiden ? -
DRAMA
ForumindlægGod aften... Ville bare høre om der ikke skulle være nogen, der ligger inde med en dramarapport??? Emnet er ikke så vigtigt, kunne bare godt tænke mig at se opbygningen og emnerne i en sådan rapport.. Min lærer er al for forvirret til at kunne svare på spørgsmål-desværre.. Ville være dejligt... -
Reaktionsligning! Hjælp, eksamen!
ForumindlægHej allesammen! Jeg er ved at skrive nogle reaktionsligninger ned til min eksamen i fysik/kemi, og jeg stødte på en reaktionsligning, som jeg ikke kunne finde ud af... Reaktionsligning: Eddikesyre + magnesium Mg + 2CH3COOH --> Hvad skal den give? Mit svar:(CH3COO)2Mg + H2 er det rigtigt? -
Eksamen
ForumindlægHej.Hvordan forløber en eksamen i fysik egentlig i 2.g?
