Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 5781 til 5800 af 174808
-
Emneforslag SRP - Matematik + Samfundsfag
ForumindlægHer kan du finde emneforslag til studieretningsprojekter i Samfundsfag-Matematik. Du kan du også selv kan bidrage med forslag (Emne, problemstillinger, evt. litteratur). -
Differentiere uden lommeregner
ForumindlægHvordan differentierer man funktionen f(x) = 3x + 10 * e^2x for at bestemme f'(0) uden lommeregner? -
Matematik højt niveau -- hjælp
ForumindlægJeg ved ikke hvordan skal gribe opgaven an. Håber nogen kan hjælpe. -
Matematik Niveau f
Forumindlæghjælp jeg er gået i stå :/ jeg har nogle f niveau opgaver som skal afleveres imorgen håber i kan hjælpe mig: Beregn stigningstallet for følgende 3 linjer, som er bestemt af følgende punkter: P1 (4,8) og P2 (-2,-6) P3 (7,-5) og p4 (-6,10) p5 (8,4) og p6 (-2,-6) Tak på forhånd Hjælp mig pleaseee... -
Radioaktive henfald, matematik
ForumindlægHaster! Virkelig meget brug for hjælp -
Videregående matematik - lære det selv ! - Hvordan ?
ForumindlægHej SP :-) Jeg bliver snart student. Som mange andre, vælger jeg at tage et år fri fra uddannelsessystemet. Det betyder ikke at jeg vil vende ryggen til alt det som bare lugter af "uddannelse"... Jeg tænkte på at læse lidt videregående matematik for mig selv, og i den anledning har... -
Matematik skygge på 4m?
ForumindlægMangler virkelig meget hjælp til den her opgave.. Opgave: Hvor mange grader står solen over horisonten, når du kaster en skygge på 4m? Nogle der kan finde ud af den? jeg er fuldstændig lost. -
problemregning ridning matematik
Forumindlægbanens længde i mter må ikke være længere end antallet af forhindringerne ganget med 60. der er 10 forhindtinger. 3.4 vis ved en beregning om kravet er opfyldt hjælp sidste opgave så er jeg færdig :-P hjælp -
Hvordan bliver jeg bedre til matematik?
ForumindlægHej. Jeg har en stor drøm om at blive børsmægler. Jeg vil derfor gerne blive bedre til matematik end jeg er nu. Jeg går i 8. klasse og brænder virkelig for det. Hvad kan jeg gøre for at blive bedre? -
Karakterer på forsikringsmatematik og matematik-økonomi
ForumindlægHej Studieportalen, Ville spørge om, hvorvidt karakterer var vigtige på forsikringsmatematik og matematik-økonomi i forhold til fremtidig karriere? Derudover ville jeg også spørge, hvorvidt det er alt for svært matematik, man lærer (lidt usikker om jeg kan klare den matematik, der er på de to ... -
Hvordan? Matematik 1G (trigometri)
ForumindlægHej Jeg er lidt i tvivl om denne opgave: http://peecee.dk/upload/view/101675 Hvordan beregner jeg c og a?? -
gymnasiet! A/B/C-niveau!
ForumindlægHeeeej!!da jeg skal til at bestemme mig for, hvilken studieretning jeg skal vælge på gymnasiet, har jeg et par spørgsmål, som min studievejleder uheldigvis ikke kunne svare mig på!!!Hvis man har et fag på A-niveau...hvor mange timer svarer det så til om ugen?Hvis man har et fag på B-niveau...hvor... -
Bevis - mdt. matematik
ForumindlægHej alle. Jeg skal til mdt. matematik, og da jeg lige "finpudsede" mine notater, fandt jeg ud af at jeg lige manglede at få helt styr på nogle ting, som jeg håber at i kan hjælpe mig med. 1. beviset for fordoblingskonstanten:F(x + T2) = 2 * f(x) <=> b*a^x+T = 2*b*a^x <=> a^x... -
Tilladte hjælpemidler FS10 Mundtlig(Dansk+Engelsk)
ForumindlægHej jeg sidder og undre mig over noget. Hvilke hjælpemidler må jeg medbringe til FS10 Engelsk og Dansk mundligt. Som fx må jeg medbringe analysemodeller og ordbøger og lign??. (Altså ind i forberedelses lokalet) Svar venligst hurtigst som muligt Tak :) -
Privatlærer i matematik søges
ForumindlægHej jeg hedder Isabella og er 17 år gammel. Jeg går i 2.g og har matematik på B niveau. Jeg søger en privatlærer, som kan hjælpe mig til en bedre forståelse inden for faget. Det kommer til at være nogle timer om ugen, hvor det skal være lektie- og afleverings hjælp. Der vil selvfølgelig være en... -
Matematik, reducer og ligning.
ForumindlægHej! 5(-a-b)-6(-2a+b+5)-(a-2b-6)*5 Kan det passe at den giver 2a - 9b? x^2-3x/x-3 = x+1 -
Bestem forskrift for stamfunktion (ingen hjælpemidler)
Forumindlæghttps://imgur.com/a/SbU7HdI Jeg tænkte først at jeg skulle isolere b ved hjælp af det første punkt, men det bliver for besværligt, så jeg tror nok der er en smart måde at gøre det på? -
MATEMATIK AFLEVERING PANIK!!!!!
ForumindlægDen skal afleveres i morgen og jeg er ved at gå i panik. Jeg er helt blank med nogle opgaver. Hvis nogen ville hjælpe mig, ville jeg bliver over lykkelig. Jeg har rigtig stres Her er nogle af opgaverne: 1) Arealfordelingen over Bali: Rismarker med overrisling: 1082 km2 Rismarker uden overris... -
Matematik Eksamen 29/5 2013
ForumindlægHej Allesammen! Håber det er gået godt. Nogle der har et sæt, som de tror er nogenlunde rigtigt? Er nemlig meget i tvivl med mit eget! synes den var svær. -
Hjælp ved ikke hvad jeg skal gøre!!
ForumindlægHej Sp Er der nogen, som kan vejlede mig til at løse denne her opgave uden hjælpemidler. Mange tak på forhånd!!!
