Søgning på: historie noter hf. Resultater: 5801 til 5820 af 33009
-
Anbefaling af lommeregner.
ForumindlægHvad lommeregner skal jeg købe skal starte p HF efter sommerferien og have Mat A på et 2 årig forløb. ?jeg har tænkt på TI-89 TITANIUM og en TI-84 PLUS. Hvad sys i ? -
Metode
ForumindlægHej alle. Jeg har fagene historie og engelsk, er der nogen der kan hjælpe mig med dette: Hvad kan det ene fag bidrage med, som det andet fag ikke kan bidrage med? Hvad er specifikt ved det ene fag som ikke er ved det andet.. Jeg har lidt svært ved dette. Så jeg håber der er en venlig sjæl... -
Sange
ForumindlægHey:)Der er nu ikke ret længe til at vi blir studenter anno 2006. Så tænkte jeg på om der var en af jer, der havde super gode sange som man ku synge. og det er slf. Gym. Er der ikke en der lyder sårn:Den rigtige hue er den røde hue for den blå er nem at få?? -
DHO Hjælp
ForumindlægJeg skal skrive Dansk/Historie opgave og jeg har valgt emnet "Kristendom som magt faktor i midelalderen" og jeg skal skrive en analyse. Problemet er bare jeg aldrig har lavet en analyse i historie er der nogle, som kan hjælpe? -
Symposion
ForumindlægHalløj, jeg har valgt at skrive en litterær tekst af "Symposion" af platon, i dansk! Jeg har endnu ikke haft Platon i oldtidskunstskab, så står ret meget på bar bund. Det er den lille historie om mennesket som engang sad sammen, men blev delt i to, og nu derfor længes efter sin anden h... -
Kort oversættelse (SKAL AFL. IDAG)
Forumindlæg"Det er uden tvivl en misforståelse. Jeg tror ikke, at det har været børnenes hensigt at stæjle. De er ikke tyveknægte!" "Naturligvis ikke, frue, men de må forstå, at vore kunder må betale for de varer, de tager, og de to børn havde faktisk ikke mange penge at betale med. Det må væ... -
hjælp til digtet "Plasticsolen"
ForumindlægHej Jeg er ved at analysere et digt der hedder Plasticsolen og som er skrevet af Michael Strunge (til dansk stil). Jeg er kørt lidt fast i det og hvis der er nogen der har læst det og kender til det ville jeg gerne høre fra jer. Jeg har nemlig kun skrevet en halv side og den skal afleveres i morg... -
Revisor ?
ForumindlægJeg går på HF, har Mat A og bare Eng B er færdig om et år, vil godt være Revisor, men er det ikke svært a komme ind, de tag vel mest HHX elever, man skal læse HD imens man er Revisor elev. Skal jeg have et højt snit, eller hva tror i ? Er det muligt a komme ind hos nogle a de store. -
flytte gymnasium
Forumindlæghej, Jeg står i en situation, hvor jeg muligvis skal flytte fra aalborg til herning. Jeg går i øjeblikket på 1. hf og vil gerne vide om man kan fortsætte direkte (midt i året) på et gymnasium i Herning i stedet? eller kam man først blive optaget fra august 2012? mvh Marie -
SSO?!
ForumindlægEr der nogen som har et godt emne til SSO-opgave i historie på HHx?!Please hjælp, jeg er lost! -
Tjernobyl
ForumindlægHej derude. kan i give mig et par eksempler på hvad man kunne bruge faget historie til i en at opgave om tjernobyl ? -
Naturvidenskabelig uddannelse med en HHX
ForumindlægHej Jeg blev HHX student her i sommers men er blevet meget interesseret i fysik og vil derfor gerne tage en bachelor i fysik. Mit problem er bare at jeg ikke har haft hverken fysik eller Kemi på handelsskolen og skal bruge det for at komme ind på den fysik linje jeg gerne vil. Desuden skal je... -
Old eksamen
ForumindlægHaiiEr igang med at lave noter til old eksamen.. Vores pensum består af Ødipus, Theogonien (Hesiod. vers 104-210), Odysseen (9, 16 og 24 sang), Symposion og Kong kroisos (vers 7-27)..1)Er der nogen der har forslag til hvordan man bedst forbereder sig til eksamen?2)Hvad kan man kan perspektivere d... -
Hukommelse ifm. humaniora
ForumindlægHej Jeg har et grundlæggende problem. Jeg kan simpelthen ikke huske, hvad jeg læser i de humanistiske fag, og jeg har meget svært ved at fornemme, hvad det er, man skal kunne huske til eventuelle eksamener. Skal man blot huske det overordnede, eller forventes det også, at man husker i detalje... -
hjælp til notetagning i 9.klasse
Forumindlæghej alle sammen jeg skal i 9.kl efter sommerferien og ville høre hvilket program i bruger til notater og hvordan i opstiller dem, så de er overskuelige og hurtige at læse igennem -
Hjælp til forberedelse i samfundsfag og religion
ForumindlægHej, jeg søger en hjælpe lærer, som kan hjælpe mig med at få lidt styr på samfundsfag og religion, da jeg skal afslutte det, her til januar. Da jeg er lidt bagud i skolen, især med religion og samfundsfag, har jeg brug for en der kan hjælpe mig, med lige at få styr på det, i hvert fald så jeg b... -
JURA - Retssystemet og juridisk metode
ForumindlægHej med jer :) Er der nogle søde mennesker herinde, som læser jura, der har nogle noter til "retssystemet og juridisk metode" af Peter Blume, og som vil sende dem til mig? :) Jeg føler mig lidt på bar bund, da jeg allerede skal op i faget om et par uger.. -.- Det kunne være så ... -
In the National Gallery
ForumindlægHej alle! :) Er der nogen der har skrevet en stil/essay om In the National Gallery? Det ville være en stor hjælp. På forhånd tak :D - Sanne -
Det Moderne gennembrud
ForumindlægHej Studi's.Nogen, som venligst vil forklare mig "Det Moderne gennembrud"? Gerne i forbindelse med, når billeder/malerier skal analyseres, som er fra denne tid. Jeg ved, at det moderne gennembrud handler noget om det kirkelige, det videnskabelige og industrialiseringen, men jeg syne... -
Abort
ForumindlægMener I, at man skal forbyde abort i Danmark? Jeg mener, at abort er godt i de fleste tilfælde. F.eks. hvis en pige bliver voldtaget synes jeg ikke at hun skal have det barn..
