Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 5821 til 5840 af 127115
-
10 tyske sætninger
ForumindlægHej ;) Jeg har forsøgt mig med noget oversættelse fra dansk til tysk - er der en venlig sjæl der vil kigge mine sætninger igennem for fejl? God påske :) Oversættes fra: 1. Fru Kügelmann stillede netop maden fram til sin mand, sin søn og sine døtre 2. Da ringede, samtidig dørklokken og telefonen,... -
Please... Hjælp til indledning... Haster!
ForumindlægHej alle sammen, er i øjeblikket i gang med at skrive historie opgave om Palæstinaproblemet og det eneste jeg mangler er sådan set min indlening.. Er der nogen der kunne tage et hurigt kig, og muligvis rette i den?IndledningKrisen i Palæstina har om end andet været et problem der kunne ses fra to... -
K-værdi
ForumindlægI vores opgave om ester-syntese skal vi IKKE beregne K-værdien, som der ellers står i en af opgaverne, men istedet skal vi:Give en række årsager til at syntesereaktionens K-værdi ikke kan bestemmes på baggrund af det faktiske udbytte.Hvilke baggrunde kan det være? -
HASTER ?????????????
Forumindlægnr. 4 Linjen m går gennem punkterne A(10,0) og B(35,50), mens linjen n går gennem punkterne C(0,0) og B(21,35). Find en ligning for m og en for m og bestem koordinaterne til deres skæringspunkt. nr. 5 Ved trykning af en bog er der 40000 kr i startomkostninger. Desuden er der omkostninger på 20 ... -
dumpe stx?
ForumindlægJeg er igang med mine sidste par eksamener i 3g, hvad kan jeg gør hvis jeg dumper? er det noget med at jeg skal lade være med at gå op til sidste eksamen? skal jeg tag hele året om, findes der ikke andre muligheder? er nemlige lidt nervør for at dume mine eksamener.. -
Nogle gode råd til læseprøve?
ForumindlægHalløj, jeg har afgangsprøve i morgen. Jeg skal op i dansk, læseprøve og diktat. Jeg plejer og have det lidt svært med læseprøve, da jeg ikke altid når det hele. Jeg ender altid med i sidste minut, at sætte tilfældige krydser i en opgave. Er der nogle af jer, som kan give mig en rigtig god måde,... -
Rækkefølge for subst., addit., eliminat. og oxidat.
ForumindlægHey Jeg sidder og forbereder mig til Kemi C eksamen på Adgangskursus og har følgende spørgsmål: Opstil processerne oxidation, substitution, addition og elimination i en logisk rækkefølge hvor processorne umiddelbart kan følge hinanden. Jeg er nået frem til at addition må ske først, da der her da... -
Andengradspolynomium
ForumindlægOm et andengradspolynomium f(x) =ax^2 + bx + c gælder, at grafen for f går gennem punktet (3; -1) og at a er positiv. Skitser en mulig graf for f og angiv fortegnet for diskriminanten d. Eftersom a er poisitv er denne mulig graf en glad parabel. Fortegnet for d er jeg lidt usikker på. Jeg tæn... -
Placering af ord - hjælp :-)
ForumindlægHej derude. Jeg har lidt problemer med nogle tyske sætninger, da jeg lige kom i tvivl om det udsagnsord egentlig skal være til sidst? Som f.eks. Chokolade? Nej tak - jeg bliver for tysk Oversættelse: Shokolade? Nein danke - Ich werde zu dick ELLER skal man sætte udsagsnordet bagerst... -
Brøker
ForumindlægHej. Er der nogen der ved hvordan man dividere og ganger brøker? F.eks 1/2 gange 1/4 (/=brøkstreg) -På forhånd tak. -
Resumé af bogen prins faisals ring!!!
Forumindlæghej!!har virkelig brug for hjælp...jeg skal skrive et resume på en side af bogen prins faisals ring, men kan ikk rigtog finde ud af det!! er der ikk nogen der allerede har lavet et resume??det haster for jeg skal aflever det om nogen dage!!!! -
Syntese af acetylsalicylsyre
ForumindlægHej, Jeg skal i forbindelse med mit eksamensprojekt i faget teknik A proces og levnesmidler fremstille acetylsalicylsyre. Fremgangsmåden tager udgangspunkt i øvelsesvejledningen fra bogen "Kemi 2/3 Øvelser," af Helge Mygind. Én af de ting jeg så gerne vil med mit projekt er prøve at opt... -
Lille stil færdig - brug for at blive læst igennem
ForumindlægEn ikke så lang stil (ca. 1,2 side) er brug for at blive læst i gennem, HVIS der nu skulle være fejl. Jeg forventer nogle (få) fejl, som jeg gerne vil have rettet. Fejl som fx. kommaer/tegn, forkert ordbrug, afsnit eller sprogelige fejl. Det haster, for jeg skal allerede afleverer stilen i morgen... -
Ellære, tidsenhed
ForumindlægHvad regner man generelt tid i når man laver udregninger i ellære, min? h? s? -
Hjælp til old! Pleease
ForumindlægHey med jerJeg sidder og er igang med noget oldlæsning og jeg har bl.a. nogle problemer med sproganalysen og begreberne i Homers illiade (de første fire sange). Desuden tænkte jeg på hvad et orakel og en orakelgud egentlig er: er der forskel på disse to, er det guder, vise mænd eller hvad?Men Hom... -
90'er litteratur! Dansk
ForumindlægHej alle..Nogen som har noget om 90'er noveller/litteratur?ALT kan bruges..!! :)Håber i vil hjælpe - hurtigt! Skal op i morgen.. -
Komma
ForumindlægNogen der kan hjælpe med komma i en stil? -
optagelsesprøve! HJÆLP..
ForumindlægHej. jeg skal til optagelsesprøve imorgen og er så nervøs, jeg skal op i mundtlig tysk, men problemet er at jeg ikke kan tysk og har kun haft det i 8'klasse og kan ikke huske en dyt, hvad skal jeg gøre? hvordan er det at være til prøve? nogen der har prøvet det? hvad kommer man op i? jeg sk... -
Hvad er induktion?
ForumindlægHejsa :) Ja, imorgen skal jeg så op i afgangsprøve i fyisk (9klasse). Og en af de emner vi kan trække er induktion. Men hvad kan jeg snakke om, hvis jeg trækker dette emne? Håber virkelige i vil svare mig :) Ps. Hvis i evt, har foreslag til forsøg jeg kan lave, som handler om dette emne, så ville... -
integralregning
ForumindlægJeg har fåer givet en figur, der viser grafen for funktionen: f(x)=sinx · v1-cosx hvor 0 =x= p/2 Jeg er gået igang med substiutionen, hvor t=1-cosx og dt=sinx, men kan simpelthen ikke få et ordentligt resultat. Håber der er nogle der kan hjælpe. På forhånd tak
