Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 5841 til 5860 af 14598
-
Motivanalyse
ForumindlægHej Kan man godt skrive at motivet er: fordømmelsen af fede? Kan man også sige at motivet er: Alle kroppe er gode kroppe? Tak på forhånd -
droppe gymnasiet
Forumindlægkan jeg tage hf hvis jeg bliver smidt ud eller dropper ud af 1.g jeg har ikke tænkt mig at starte på hf før om et par år jeg har IKKE gået i 10. klasse -
Depression - overvejelser om studiepause.
ForumindlægHej jeg er en dreng på 16 år, som lige har afsluttet grundforløbet i 1g på HTX. Jeg står desværre i den situation, at jeg er blevet ramt af en depression, som har taget meget af motivationen for at fortsætte på mit valg af uddannelse. Jeg har ingen problemer rent fagligt, men kan dog stadig mærke... -
Oversættelse
ForumindlægHej!Er der en, der gider læse denne lille oversættelse igennem?Der er mange unge, der gerne vil til udlandet i en kortere eller længere periode, mens de går i skole, eller når de taget deres studentereksamen. Som udlænding kan det være vanskeligt at få arbejde i England eller USA, men der er muli... -
Tillykke til studenterne & STUDI!
ForumindlægKÆMPE tillykke til årgang 2003 - nu begynder livet!!!!!!!!!!!!!!Og også et tillykke til studi.dk - en side jeg personligt har draget stor nytte af! (opfordrer hermed alle studenter til at lægge deres opgaver ud her - jeg har selv bidraget med en hel del):o) -
kollegie Århus! :-)
ForumindlægHej. Hvilke af disse kollegier kan I anbefale? Ravnsbjerg Kollegiet Vilh. Kiers Kollegium Børglum Kollegiet Nogle der er bedre end andre? Og med 'bedre' mener jeg mht. det sociale liv, placeringen, osv. :-) tak -
St. Blicher ?
ForumindlægHej StudiJeg vil gerne vide om der er nogen der har arbejdet med "Brudstykker af en Landsbydegns Dagbog". Er der så eventuelt nogen, som har nogle links til Blichers liv, noget analyse eller andet. Måske bare nogle hint til hvad man kan arbejde med i novellen.På forhånd tak. -
En sætning på tysk
ForumindlægEr der en der kan fortælle mig, om denne oversættelse er rigtig? >Livet er en byggeplads„Das Leben Ist Eine Baustelle“ (1997) ist der Titel des ersten eigentlichen Kinofilms Beckers.Jeg er i tvivl om man kan bruge denne dobbeltgenitiv, eller om det er bedre, at bruge von..På forhånd tak :) -
Hmm...
ForumindlægHejsa er der nogle, som har kendskab til digteren Pia Tafdrup, som bl.a. har skrevet digtene "Imput unknown" og "Nature morte"? Jeg har det lidt vanskeligt ved hendes digtene.... handler de ikke om døden og livet..? -
Gretters Saga
ForumindlægHeyVi har et lille problem med fortolkning af Gretters saga. Gretter støder ind i troldkvinden fra bårdsdal, som han kæmper med indtil hun styrter ned i fossen. Hvad kan troldkvinden symbolisere i Gretters indre natur, hvis man ser på det udviklingspsykologiske i hans liv?? -
Produkt til projektopgave om hæren
ForumindlægHej allesammen, jeg skal snart fremlægge om "livet i hæren" og jeg ved slet ikke hvad jeg skal lave som kreativt/produkt. jeg håber virkelig at nogen af jer har et par gode ideer -
Volumina obliquus
ForumindlægSe her: Her er kræs for nørden, der finder nytårsaften for kedelig. Men man kunne jo også gå i gang med det samme. Akseenhederne er ikke hentet ud af det virkelige liv og må siges at være tilfældige. Har prøvet med arealet af den skrå ellipse som integrationselement, er man da på rette ve... -
AT6
ForumindlægHej. Jeg skal til at lave AT6, hvor jeg skal til en mundtlig årsprøve. Vi har emnet Jagten på det gode liv, og skal fremlægge om noget i kemi/religion eller biologi/religion. Nogle der har forslag om, hvad man kunne skrive om? -
Eksistentialisme
ForumindlægHej, jeg har trukket "Livets valg - Eksistentialisme", som mit emne til dansk eksamen. Jeg har svært ved at finde en tekst, som jeg synes passer, så jeg ville høre om I eventuelt havde nogle forslag til tekster. -
John F. Kennedy
ForumindlægJeg er igang med at skrive om John F. Kennedy. Skrive om hele hans liv til hans død.(da han blev skudt)...Jeg vil lige spørge om en af jer tilfældigvis ikke har skrevet en rapport om ham som kunne give mig go' inspiration.På forhånd tak. -
Dansk billedefortolkning, budskab?
ForumindlægJeg skal til dansk eksamen på Mandag. - Jeg er ved at analysere billedet "livets dans" af edvard munch, men er meget i tvivl med hvordan man fortolker billedet? Er fortolkning ikke lidt det samme som budskab, eller hvad??? På forhånd tak :-) -
Erikson
ForumindlægHej ville lige hører om jeg er på rette spor mht. Erik Eriksons teori. mente han, at alt stammer fra barndommen men, at man hele livet bliver stillet overfor nogle kriser, man skal arbejde sig igennem ? og i så fald, hvad kan disse kriser indebære? -
DHO Tove ditlevsen barndommens gade - digtet
ForumindlægJeg skal til at skrive DHO omkring tove ditlevsen barndommens gade. Jeg skal beskrive tove ditlevesens liv, analysere digtet, og derefter perspektivere digtet til filmen :) - nogen der kunne give mig inspiration til at starte på, og evt. gode analysemodeller ? :) -
Apartheid
ForumindlægHej Alle! Jeg skal til mundtlig prøve på torsdag og sidder og er i gang med at forberede mig.. Jeg har om Nelson Mandela og hans liv Jeg kan ikke finde nogle hjemme sider omkring hvordan HAN bekæmpede apartheid? Nogle der har nogle gode hjemmesider? PÅ forhånd tak! -
Fysik!
ForumindlægPå en radioaktivkilde står der følgende:Beta kBq Sr/Y-90 1u Ci (Risø kilde)Opskriv beta henfaldet i et reaktionsskema.Er nogen som kan hjælpe mig med det fordi jeg er helt lost?Med venlig hilsen Liv Rasmussen
