Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 6181 til 6200 af 25374
-
kriminalitet
Forumindlæghej alle. er i gang med en opgave med kriminalitet.. Og der vil jeg gerne høre meninger fra flere personer. håber I kan hjælpe. 1) Bør man sænke den kriminelle lavalder fra 15 til 12 år, således at 12-årige kan komme i ungdomsfængsel? 2) Er det rimeligt, at arbejdsgivere kræver en ren straffe... -
Spørgsmål til jurastudiet
ForumindlægHej alle jurastuderende Jeg bliver til sommer student og skal til september starte på jurauddannelsen i Århus og jeg har derfor 1000 spørgsmål til jurastudiet, håber der er nogle som vil tage sig tid til at besvare bare et par spørgsmål. Jeg er helt lost med hensyn til studieformen, altså h... -
Imperfektum/præteritum
ForumindlægHej. Jeg har simpelthen så svært ved helt at forstå brugen af imperfektum og præteritum i spansk. Derfor vil jeg spørge om der er nogle der kan svare på hvilke af disse linjer der skal skrive i præteritum og hvilke i imperfektum? 1)Cásper, Lil Mago og Smiley kravlede op på taget af tog... -
Kørekort?
ForumindlægHvorfor er det så vigtigt for mange af de unge, at få kørekort her og nu - når de fx. fylder 18? Er det signalværdien eller det praktiske der trækker? Og er der forskellem på lysten til at få et kørekort, hvis man er så uheldig at forældrene betaler det for en, end hvis man selv skal betale hele... -
Gør DF det for at tiltrække vælgere?
ForumindlægAlle ved, at der bliver langt flere ældre og langt færre unge i fremtiden. DF har en skarp ældrepolitik, og undersøgelser viser, at de fleste ældre stemmer DF. Har DF kun sin ældrepolitik for at tiltrække vælgere, eller har de den, fordi de oprigtigt vil de ældre det godt? -
Er intelligens arvelig??
ForumindlægHej.. Hvad mener I om at det kun er de kloge der må føde børn? og hvad mener I om at "præmiere intelligente folk til at få flere børn og gør det modsatte ved uintelligente... altså fratage dem rettigheden til at få børn? -
Terrorangreb 9/11
ForumindlægHej! Min klassekammerat og jeg har 9-klasses projektopgave i denne uge. Vi har om terrorangrebet 9/11. Vi har nogen spørgsmål, som vi håber vi kan få svar på. 1. Hvad var grunden til terrorangrebet 9/11? 2. Hvordan kan det være, at det netop var disse bygninger, der var målet? -altså tvillingetår... -
Identitet.. HJÆLP..
ForumindlægLæsefokusspørgsmål til Identitetsdannelse og socialisation SIDE Sociologi - individ og samfund ID Har virkelig brug for hjælp. 1. Hvad betyder begrebet sociologi? 2. Forklar, hvad forfatteren mener med formuleringen: "En stor del af svaret på; "hvem er jeg?", afgøres af, hvad de ... -
At 2015
ForumindlægHej alle årets emne er kommunikation, hvor vi skla undersøge en sag, hvor kommunikation spiller en central rolle. I undersøgelsen af sagen skal man belyse samspillet mellem kommunikationens formål, indhold og form samt vudere kommunikationens muligheder og begrænsninger. Jeg har valgt fagene hi... -
naturvidenskab og ??
ForumindlægHej jeg skal som så mange andre snart vælge AT-fagkombination Jeg vil meget gerne have enten matematik(A) eller fysik(A)og vil meget gerne undgå historie og samfundsfag(C) jeg har ver vejet noget med navigation, stjerner osv. men ved ikke lige hvad jeg skal kombinere med? ellers har jeg fået fore... -
Katastrofe
ForumindlægHej Jeg er ved, ligesom alle andre 3.g'ere, at finde emne til årets AT. Jeg har linjen Mat A, kemi A, fysik B, og desuden har jeg valgfaget psykologi. Jeg har tænkt på, at jeg godt kunne tænke mig at lave noget i religion. Tænker lidt på holocaust. Men ville lige høre, om der er nogle... -
Bøger under forberedelsen
ForumindlægHej....Jeg sidder her og skal forberede mig til historie, hvilket jeg IKKE er særlig god til. Så ville egentlig høre om der var nogle af jer, der havde nogle gode forslag til hvordan jeg bedst forbereder mig??Er meget nervøs for denne eksamen!Derudover har jeg også et generelt spørgsmål angående ... -
AKUT - DANSK EKSAMEN
ForumindlægHej alle sammen ! Jeg håber I inderligt vil hjælpe . Det er simpelthen en stresset situation at befinde sig i. Kan nogen af jer hjælpe mig hvornår de forskellige ting bruges el. hvornår man skal komme ind på disse : Fx. ( hvilke genrer er der tale om ) 1) Berettermodellen 2) spro... -
Hjælp til valg af SRP, tak.
ForumindlægHej, Jeg har to spørgsmål, som jeg meget gerne ser svar på. På forhånd tak! 1) Jeg har mulighed for at skrive i følgende fag: Engelsk-Spansk Engelsk-Dansk Engelsk-Historie Engelsk-Samfundsfag Har du nogle ideer , hvad jeg kunne skrive i/om, til de forskellige fag af ovenstående? - Dog undgår jeg ... -
Emnevalg - hjælp!
ForumindlægHej (: Jeg skal, som så mange tusinde andre gymnasieelever, til at skrive SRP. Jeg har valgt at skrive i fagene Historie A og Matematik A. Mit problem er, at jeg desværre stadig ikke har valgt emne, hvilket jeg skal gøre til i morgen. Men jeg synes simpelthen, at der er så meget at vælge ime... -
Idé til opgaveemne
ForumindlægAt argumentere for, at Norges uafhængighed i 1905 var betinget af Ruslands nederlag i krigen med Japan samme år... Hvorfor god ide? Fordi den endnu er kontroversiel, ikke mindst i forhold til almindelig nationalt præget historie, som alene betoner indre norske forhold (som selvsagt også har bet... -
"Den uartige dreng"
ForumindlægJeg har først lige læst historien "Den uartige dreng" igår og jeg synes den var lidt mærkelig. Jeg kan ikke helt forstå hvorfor han skød denne her pil ind i digterens hjerte? Jeg tror at denne dreng er hele "kærligheden" har jeg ret? For de siger i fortællingen at han også ha... -
Problemformulering. Kina efter Mao.
ForumindlægHej alle jeg sidder og er i gang med min problemformulering til Dansk historie opgaven i 2.G jeg har tænkt mig at skrive om Kina efter mao, men tænkte på om jeg ikke kunne få jeres mening om min problemformulering. Problem formulering: Hvordan har Kinas Politik ændret sig siden Maos død? Proble... -
his./samf./krist. MUNDTLIG!
ForumindlægHeeej alle! Som mange af jer nok ved, så skal vi til FSA op i historie, samfundsfag eller kristendom i år, og det bliver nok mundtligt, hvis vi ser bort fra skr. tysk, der bliver trukket med de nævnte fag. Vi har haft prøveeksamener i klassen, med nogle "prøveoplæg", hvor man får 3-4 ... -
Emner til SRO!! Hjælp
ForumindlægHej (: Jeg skal igang med at skrive min studieretningsopgave om Egyptens revolution. Vi har fået nogle emner, og vi skal vælge to, ud af de 4 emner.: 1) Styreformer og nationalisme. 2) Økonomiske forhold og socioøkonomiske vilkår. 3) International politik og imperialisme. 4) Moderne kommunik...
