Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 6601 til 6620 af 65692
-
Eksamen
ForumindlægHej Folkens! Jeg har lige et spørgsmål til jer herinde. Er der nogle af jer, der har været oppe til skriftlig eksamen på A niveau på HF her i december måned, og som har fået karakterer? Jeg har fået 4 selv, og undrer mig over at flere fra klassen, som jeg har snakket med ligeledes har fået 4 e... -
eksamen
Forumindlæghej alle. jeg skal til eksamen mundtlig mat c om en uge (HG2 inden studieåret). jeg har meget svært ved at forstå de forskellige formler og beregninger. Da jeg har caseeksamen torsdag (8-12) og mundtlig forsvaerelse dagen efter. eksamen indeholder caseopgaverne og matematikprojekt ( jeg har lave... -
mundtlig eksamen, definition /besvarelse (god???)
Forumindlæggør rede for hvad det vil sige at en funktion er differentiabel, og vis hvordan man anvender tretrinsreglen. den måde jeg har tænkt mig at gør det på er at. Definition af differentiabel funktion: at en funktion kaldes differentiabel, hvis grafen for funktionen har en tangent i alle funktionen x-... -
Fra 10. til STX-uddannelse på få måneder?
ForumindlægHej alle. Jeg sidder lidt i et problem med min kommende uddannelses plan. For lidt et halv år siden, blev jeg vurderet ikke parat til at starte på Næstveds Gymnasium af min klasselærer. Hun mente åbenbart at jeg ikke var velegnet til et gymnasie endnu og at jeg havde en del fagligt jeg ... -
hjælp til matematik.
Forumindlæghej alle sammen.. jeg har nogle matematik opgaver, som jeg har brugt mere end tre timer på at løse den.. men kan desværre ikke finde udvej til de opgaver.. jeg håber i kan hjælpe mig og kan give mig en forklaring på det. Afgør, hvilke af flg. Mængder, der er tomme A={ ... -
Hjælp matematik!
ForumindlægJeg er stødt ind i et problem!! Jeg har Terminsprøver imorgen, matematik: problemformulering. Jeg er virkelig VIRKELIG lost til mat! Mit spørgsmål er 'skal jeg tag i skole med en dårlig karakter (måske slet ik for lavet noget) Eller s... -
... matematik ...
ForumindlægHej. Jeg vil meget gerne have en forklaring på denne opgave, da jeg ikke forstår den. Har prøvet at lave opgaven, men det lykkedes dog ikke. Håber på noget hjælp. Claus har følgende mønter i sin pung: 1 enkrone, 1 tokrone, 1 femkrone og 1 tikrone. Hvor mange forskellige beløb kan der laves med di... -
Matematik
ForumindlægHej Jeg har et problem med procent fx der er en samled pris på 34089,50 kr men der er 12% rabat Hvordan gør jeg -
Matematik
ForumindlægHej Alle :D En differentialligning er givet ved: dy/dx = 3x*e-x+2 -y a) Vis, at funktionen f(x) = 3x*e-x+2 er en løsning til differentialligningen. Kan ikke komme videre end det: f(x)=3x f '(x)=3 g(x)= e-x+2 g' (x) = -e2-x Vi har formlen: (f(x) · g(x))' =... -
Matematik
ForumindlægHej jeg kan virkelig ikke finde ud af de her opgaver håber i kan hjælpe :) Ida løber på et løbebånd i et træningscenter. Hun løber 2 km på 15 minutter. Ida vil gerne regne ud, hvor langt hun løber på 5 minutter. a. Opstil en funktionsforskrift, så Ida kan beregne, hvor langt hun løber på 5 ... -
Matematik
ForumindlægHej håber der er nogle som kan hjælpe med at forklarer hvordan jeg kan løse denne opgave ved hjælp af Geogebra Faktoriser andengradspolynomiumet: f(x) = 4x^2 - 4x + 1 g(x) = x^2 - 8x +7 På forhånd tak -
matematik (HASTER)
ForumindlægI nordbanken udbetaler man renter hvert år d.31.12 samme dag indbetaler Maria 4545 kr. på kontoen. Dato Renter kr. Saldo kr. start 0,00 4545,00 1.termin (1 år) 90,9... -
MATEMATIK HJÆLP
ForumindlægSofie har fået udbetalt sin månedsløn på 5650 kr. Hun sætter meget fornuftigt hver måned 500 kr. i banken. I denne måned har hun haft følgende udgifter: Betalt for at bo hjemme 1000 kr. Bluse 172,50 kr. Biografbillet 35 kr. Ugeblad 42,50 kr. Cykel repareret 96,50 kr. Ridning 410 kr. Strømp... -
Eksamen
ForumindlægHej Allesammen Jeg skal til eksamen i NV i næste uge.. jeg skal skrive en rapport, men har lidt problemer med teorien, så jeg ville hører om i kan svarer mig på Energi der har relation til varmekapaciteten og isens specifikke smeltevarme Beskrivelse af omregning fra strøm til effekt Je... -
Eksamen
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal op til den mundtlige mat-eksame d. 9/6. Jeg er ved at "terpe" mit mat igennem. Så jeg tænkte på, om der ikke var nogle herinde som har nogen/en masse 10.-klasses mat-notater. Det vil jeg sætte stor pris på hvis i gad sende til min email som er,: [email protected]... -
Eksamens hjælp?
ForumindlægJeg skal analysere novellen "tudsen og muldvarpen" af Aage Brandt til eksamen på tirsdag. Er der nogle der har læst den og eventuelt kan komme med nogle idéer til hvad man kan fortælle om den og hvad i synes er væsentligt for novellen ? Ellers kunne jeg også godt tænke mig at vide hvad ... -
Eksamen!
ForumindlægHej alle ! (: Jeg går i 9. klasse, og skal lige straks til eksamen i dansk. Jeg er i gang med at skulle lave en synopse, men er lige pludselig blevet i tvivl om hvordan det skal stilles op? Overskrifter, underoverskrifter osv. (Jeg har valgt teksten Døvens Dør) Håber nogle kan hjælpe! (-: -
Hjælp til eksamen
ForumindlægJeg skal lave en dansk synopsis til min 9. klasse eksammen Mit fordybelsesområde er ''På kanten af samfundet''. Og derfor valgte jeg babyshampoo, fordi det omhandler meget om børneporne. Jeg skal finde en tekst at perspektiverer til, og det kunne jeg godt bruge lidt hjælp til. Jeg... -
Hjælp til eksamen!
ForumindlægHej. Jeg er under 24 timers forberedelse til eksamen i morgen. Har trukket følgende: Bladets opbygning. Transport-system, energistrøm, CO2-regnskab samt respiration. Giv en redegørelse for ovenstående emne med udgangspunkt i vedlagte materiale. Nogen som har lyst til at hjælpe mig? evt mod be... -
Hjælp til eksamen
ForumindlægHej, i min biologi eksamen skal jeg redegøre for et forsøg også komme ind på emnet fx DNA. Jeg skal med afsæt af min viden om emnet redegøre om et førsøg jeg har lavet, også komme ind omkring fx på hvad DNA og enzymer er, hvordan stiller jeg det op i en fin orden? Og får det til at gå igennem en ...
