Søgning på: historie noter hf. Resultater: 7281 til 7300 af 33009
-
VUC før 18?
Forumindlægnogen der har erfaring med at begynde på VUC hvis man er under 18? hørte at man skal være 18 for at begynde, men at man i tilfælde godt kan begynde allerede før man er fyldt 18. Har ikke rigtig styr på systemet da jeg bliver kastet frem og tilbage. Jeg har kontaktet skolen, uu-vejledere og endda... -
Hjælpemider til eksamen?
ForumindlægHej jeg skal op til skriftlig eksamen i matematik, og havde lige et spørgsmål angående hvilke hjælpemidler man må bruge. Må jeg gerne bruge trekant beregneren i Wordmat, der beregner sider og vinkler ud, ve at man blot indsætter de informationer man kender? -
Akut hjææælp
ForumindlægVinkel v er 54°. Hvor stor er vinkel u? -
Spørgsmål til faget psykologi på C
ForumindlægHej jeg går på HTX på biotek A- Mat A linjen. Jeg overvejer enten at vælge psykologi eller design C, dog er jeg bange for at psykologi bliver for tungt. Jeg vil derfor gerne spørge jer derude, om nogle af jer har haft psykologi og om hvad i syntes om det? Var det et tungt fag? Var der for meget l... -
Bare et par sætninger!!! haster!
ForumindlægHeej,, er der lige nogen, som hurtig kan kigge på de værste grama-fejl i min oversættelse ?? Bare et par sætninger... De fleste mennesker holder af naturen. De tider er for længst forbi, hvor man lidt arrogant kunne tale om ”Naturen – det billige skidt”. Men der er sket store sk... -
Hydrodynamik -
ForumindlægJeg skal til at skrive 3.g's opgave i hydrodynamik og strømningsmodstand. Ville høre om nogen havde evt.elle noter jeg kunne få... evt. gennem word. det kunne eksempelvis være lidt om Reynolds tal eller Bernoulli's ligning...Håber i kan hjælpe... på forhånd tak! -
Hjælpemidler til skriftlig dansk
ForumindlægJeg skal om et par dage til årsprøve i skriftlig dansk på HHX og er lidt i tvivl om, hvad man må bruge af hjælpemidler. Må man søge på nettet efter information om f.eks. litterære perioder og genretræk? Må man bruge egne noter, man har liggende på computeren og dokumenter ens lærer har lagt ud ... -
Udbredelseshastighed
ForumindlægHvilken af disse formler for udbredelseshastighed er rigtige? Min formelsamling siger det ene, og mine noter noget andet. Hvis begge er korrekte, hvad er så forskellen? Og hvornår skal den enkelte bruges fremfor den anden? 1) V = lambda / T 2) V = lambda * f -
rettelse
ForumindlægDet er handelssprogs engelsk der skal rettes.1.Vi har endnu ikke udpeget en forhandler1.We have not appointed a distributor.2.Vil De være så venlig at supplere ordren.2. Will you be good enough to suppler order.3. Vi beder Dem meddele os, om at forhabdler er blevet udpeget.3. We prays you messag... -
fejl i sætningen
ForumindlægHej jeg er i tvivl om fejlen i denne sætning, og hvordan den bør forklares med grammatisk terminologi Mit bud er.. 6.Fortunate the school teacher did not see this error. - Fortunate the school teacher doesn't sees this error -
engelsk sætning
ForumindlægHej Kan man godt afslutte en sætning med "prevent"? Jeg har nemlig tænkt mig at skrive; "something that not even Santa could prevent from happen." Jeg vil jo helst gerne undlade "from happen" - men er dette egentligt muligt, sådan så det lyder korrekt (og ER korrek... -
Averell
ForumindlægJeg ved, at dette ikke er et kontaktforum, men jeg skal have fat i Averell, som nemlig ikke har svaret på min besked gennem studieportalen eller i den aktuelle tråd, som jeg skrev med ham i.Derfor: Averell tjek din beskeder og den aktuelle tråd (globalisering - samfundsfag). I beskeden ligger min... -
Rettelse af tid osv.
ForumindlægVil man rette evt. fejl?\n\nBeing an immigrant in the past and now, is a big different. That time most immigrants were slaves, and they didn’t have any rights. Most immigrants were treated like animals, they were black, different, and they weren’t “clean”. That time it wasn’t normal for a black p... -
Disposition: Radioaktivitet, hva' synes I?
ForumindlægHej! Hvilke emner bør jeg komme ind på i min disposition til eksamen, hvis jeg nu trækker emnet radioaktivitet? -
engelsk rettelse
Forumindlæghejsa.. er der nogen vil være søde lige at kigge det her igennem.. jeg ved godt der er lidt meget men behøves også kun lige af være for de væreste fejl.. på forhånd mange tak.. mh lasseIn this story, which are set in the home of the main character’s parents, we meet the main character herself and... -
Monsunen?
ForumindlægHej med jer! :) Jeg har et lille problem med min geografi rapport om Indien, i de papire som jeg har fået står der en masse om monsunen, hvad hytten er dog det? Wickipedia siger intet om det :/ -
morale???
Forumindlægvil i ikke hjælpe mig med noget her. hvad synes i moralen i eventyret snehvide er.?? -
Da Vinci Mysteriet?
ForumindlægHej alle:D håber der er nogle der kan hjælpe med følgende spørgsmål.. synes det er lidt svært.. Diskutere hvorvidt virkelighedsreferencerne har betydning for bogen som helhed? -
sveriges statsminister.
Forumindlæghej alle sammen mig og en veninde er ved at lave en opgave om sverige vi er begge blondiner så vi er ikke så kloge, hahahah!! ej men er der nogen der ved noget om sveriges statsminister??? hurtigt svar tak.... ;-) -
Minimalistisk skrivestil...??
ForumindlægHey derude...Sidder midt i danskopgaven (1.g) og gik pludselig i stå, for da jeg skulle forklare hvorfor det var minimalistisk skrivestil sortnede det for mine øjne! -nogle der kan give en beskrivelse af minimalist skrivestil? Hvad kan jeg evt. lede efter i min roman for at bevise dette...Hjæææææ...
