Søgning på: biologi pensum. Resultater: 7481 til 7500 af 11183
-
Valgfag - Musik eller billedkunst eller...?
ForumindlægHeyJeg har både fysik og matematik på 2-årigt A-niveau og har kemi på b-niveau i år. Men nu er tiden kommet hvor jeg skal vælge mit mellemniveau fag som jeg skal have i 3.g.Tidligere var jeg sikker på at jeg skulle have musik fordi jeg både spiller klaver og synger (til husbehov!) og syntes at ... -
SSO i kemi?
ForumindlægJeg skal skrive SSO i kemi. Ikke endnu, men min kemi-lærer spørger mig hele tiden, hvad for et emne jeg skal skrive om.Er der nogen af jer der har skrevet SSO i kemi? Har nogen et godt forslag til hvad jeg kan skrive om i kemi. På forhånd Tak -
Kemiolympiade
ForumindlægDeltog folk i første rund af kemiolympiaden? Hvordan gik det? Kommentarer? Svær/nem? -
Terrorangreb
ForumindlægHey..Jeg har fået til opgave at forestille mig at jeg er terrorist, og jeg skal ramme den amerikanske befolkning med en dødelig epedemi. Den skal altså være super smitsom!Men jeg kan ikke rigtig finde en god sygdom.Har i nogen gode idéer?(Jeg må ikke bruge miltbrand) -
Fotosyntese/respiration niv. C
ForumindlægHejJeg er rimelig meget på bar bund mht. til teorierne for det forsøg jeg skal skrive rapport om så ville sætte pris på lidt hjælp:-)1. Hvordan kan vandplanters optagelse/afgivelse af CO2 påvises ved hjælp af ph-indikator?2. Er det planten der sørger for farveskift i lys/mørke?3. Optager vandplan... -
Opgavesæt for stx 2008
ForumindlægHej, er der nogle der ved hvor man kan finde opgavesættet fra stx-eksamens i maj sidste år (2008) ? Eller nogen der kan huske de mulige emner? Håber nogle kan hjælpe. Mvh. -
enzym
ForumindlægEr der nogen der kan nævne nogle forskellige processer i kroppen, der styres hvert af et bestemt enzym?? Og er der nogen der ved hvorfor det er T i DNA og U i RNA? -
Celler, har brug for hjælp.
ForumindlægJeg har 3 spørgsmål jeg ikke kan få svaret på, og det er de 3 sidste jeg mangler. - Hvad er forskellen på prokaryote og eukaryote celler? - Nævn kort forskellen på plante-, dyre-, svampe- og bakterieceller: - Hvorfor var der ingen grønkorn at se i løgcellerne? -
Produktet af CaCO3 og CH3COOH
ForumindlægHvad er produktet af calciumcarbonat og eddikesyre:CaCO3 + CH3COOH ->?? -
Adgangskrav?
ForumindlægHej. Nogen der ved hvad adgangskravet er i gymnasiet.Mit gennemsnit er på ca. 7.83 ! -
Hvad blev karakteren?
ForumindlægHej alle Så er AT overstået for mig og mange andre. Har på fornemmelsen, at det er temmelig høje karaktere der generelt er givet - så nu er jeg lidt nysgerrig - Hvad har i fået? Jeg fik selv 12 :) !!!! -
HJÆÆLP Fotosyntese og Respiration
ForumindlægHJÆÆLP Eksamen i morgen! Jeg har brug for en der helt præcist kan fortælle mig om fotosyntese og respiration? Om hvad der sker, og hvornår og hvad respiration gør. Håber der er nogle der kan hjælpe mig :) På forhånd tak Mvh LC -
Menneskets oprindelse
ForumindlægHejsa allesammenMine veninder og jeg sad her den anden dag og diskuterede om nogle mækelige ting.Bl.a. hvorfor negere næsten altid har krøller, og hvorfor kinesere og grønlændere har små sammenknebne øjne.Jeg tror peronligt det er fordi vi allesammen stammer fra det samme sted. Evt. Afrika, og ig... -
Ødipus
ForumindlægHey...har lidt problemer med ødipus:1.Hvad skal man bruge koret til? jeg forstå ikke helt hvad de siger, og man kan jo sagtens udelade de, og stadig forstå handlingen.2.En ting inden for koret, hvad betyder strof hhv modstrofe?3.Man siger der kun må være 3 skuespillere på scenen adgangen, tæller ... -
Stort tillykke til Frodo
ForumindlægHermed vil jeg være den første til at ønske Frodo tillykke med den flotte sølvmedalje i Kemi OL. http://www.kiku.dk/inter/index.php?action=show&menu=actuality&act=0&lang=DA&archive=0&lang=DA&lang=DAVi er bag siden meget stolte over en af vores lektieguruer og opgaveredaktører har opnået sådan et ... -
HF Matematik B karakter
ForumindlægJeg har en fuld HF som jeg færdiggjorde i sommeren 2010, hvori mit dumpede gennemsnit af Matematik B indgår(00 mundtligt/02 skriftligt). Efter at havde læst-, og valgt at stoppe på en videregående uddannelse hvor Mat B ikke var et krav, valgte jeg at tage faget om. Skal til eksamen her inden ... -
Hvordan opstod livet?
ForumindlægHej jeg har et lille problem, jeg vil gerne vide hvordan livet opstod. Jeg ved det er noget med nogle aminosyrer som klonede sig selv... mere ved jeg så ikkke.. hvis i kunne fortælle det sådan lidt kort fx på en 5-7 linjer ville jeg blive glad :) -
Ikke låse sit bevis og tage nogle fag om
ForumindlægKan man stadig bruge denne "metode", hvis man vil forbedre nogle karakterer, så man kan komme ind på drømmestudiet "Hvis du VIL tage et/ flere fag om, rækker du den mentale langfinger til dit gymnasium, og lader være med at komme til den/ de sidste eksaminer. (Og lader være med at... -
Hvor har i søgt ind? Spændt!
ForumindlægHejsa! Hvilken uddannelse har i søgt, og er i ligeså spændte som jeg selv!? :O -
Skriftlige karakterer...
ForumindlægDe skriftlige karakterer er blevet offentliggjort nu... For mit vedkommende er det blevet til: 6 i dansk 9 i engelsk 9 i matematik og 11 i tysk Så...trods dansk-karakteren er jeg ganske tilfreds...og overvældet over min tysk-karakter! Hvordan er det gået med i andre?
