Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 7561 til 7580 af 176851
-
Fordoblings- og Halveringskonstant, Information om tallene a og b?
ForumindlægHejsa, jeg er igang med at forberede mig til mundtlig eksamen i Mat på B-niveau. Jeg er næsten færdig med fordoblings- og halveringskonstant, og mangler kun, at finde ud af Hvilke informationer man kan få ud af tallene a og b? Jeg er en smule blank lige her. Jeg ved, at a er fremskrivningsfakt... -
kugler i kemi!
Forumindlæger der nogen der kan huske hvad de forskellige farvede kugler i kemi står for?.. Dem man kan bygge atomer med. Der er sorte kugler/"atomer" så er der hvide blå røde kan ikke husk om der er flere er der nognen der ka nævne hvad hviklen farve står for? altså hvilket atom det er ... kan ... -
HJÆÆÆLP :( kemi
ForumindlægHej Jeg er i gang med nogle kemi opgaver.. Indtil videre er det gået rigtigt godt , lige indtil disse to meget bøvlede opgaver: Tegn strukturformlen: 1) 4,5-diethyl-3,4,5,7-tetramethyl-6-propyldecan 2) hept-1,6-dien Har ingen idé om hvordan de ser ud :S Håber i kan hjælpe mig. ... -
Hjælp til kemi rapport
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp til et par opgaver til en kemi rapport:Hvordan skriver man strukturformlen for 2,4-dinitrophenylhydrazin? Er det her korrekt:NH2NHNO2NO2??Og er det her reaktionsskemaet så korrekt?NH2NHNO2NO2 + CH3CH2CH2CHO --> CH3CH2CH2CHNNH3 + H2OEr meget i tvivl om CH3CH2CH2C... -
Titrering af husholdningseddike - eksamens noter
ForumindlægEr der en, som vil kigge nedstående igennem. Jeg har forsøgt, at skrive ned hvad jeg vil komme ind på, hvis jeg trækker min rapport om Titrering af husholdningseddike til eksamen (Kemi C) * Beskrivelse af hvordan jeg lavede forsøget. • Phenolphthalein - viser hvornår vi er ved ækvivalentspun... -
hej! jeg skal bruge en oversættelse af "i have a dream" talen!!!!!
Forumindlægjeg er midt i forberedelsen til eksamen i engelsk og jeg skal bruge en oversættelse a talen "i have a dream" af Martin Luther King... har selv prøvet på google men uden held. -
Noter/analyse af tekster til eksamen!!!!!!
ForumindlægHej alle. Håber I vil være mig behjælpelig med at lægge Jeres noter/analyse/opgaver/ give fif og guldkorn ind om følgende tekster, hvis I har arbejdet med dem. Jeg skal op til engelsk eksamen den 10.juni i 1.g. Mange tak for hjælpen på forhånd :) - The Death of Tommt Grimes by R.J. Meaddough (196... -
Noter/analyse af tekster til eksamen!!!!!!
ForumindlægHej alle. Håber I vil være behjælpelig med at skrive hvis I har informationer, guldkorn, fif/opgaver/noter/analyse/fortolkning af følgende tekster som jeg skal til eksamen i d. 10.juni i 1.g. På forhånd mange tak for hjælpen! :) - The Death of Tommy Grimes by R.J. Meaddough - The Sniper by Liam O... -
Hjælp til AT-eksamen problemformulering
ForumindlægHej derude, vi er 2 piger der arbejder med vores AT-eksamen og vi er stødt på et problem. Et ret stort problem, vores problemformulering passer simpelthen ikke samme. Vores hovedspørgsmål fungerer ikke rigtig sammen med vores hovedspørgsmål. Temaet for året AT er Mad og mennesker. Vi har valgt ... -
Mundtlig dansk eksamen
ForumindlægJeg skal til at i gang med at lave min synops til min mundtlige dansk eksamen efter 9. klasse. Jeg har trukket emnet periodelæsning og jeg skal derfor finde en tekst som er skrevet i starten af 1900-tallet. Den må meget gerne være skrevet af en af de klassiske forfatter fra den tid (fx Jeppe Aakj... -
Matematik mundtlig eksamen
ForumindlægJeg skal op til matematik A mundtlig eksamen stx her i næste uge. Et af spørgsmålene er: Statistik og chi-i-anden test: Du skal specielt redegøre for hvordan man kan beskrive et grupperet observationssæt, og hvordan nan udfører chi-i-anden test. Hvilke punkter kan jeg komme ind på når jeg ... -
Mundtlig eksamen -bevis for konstanten b?
ForumindlægHej jeg sidder og øver til mdt mat og skal udlede formlerne (lave bevis) til bestemmelse af a og b i forskriften for eksponentielle funktioner: f(x)=b * a^x Altså jeg skal lave et bevis for a og b At udlede a er ikke noget problem. Gør det ved at bruge to punkter og sætte det ind i formlen for a.... -
Hvad må man konkret have med til forberedelsen til mundtlig Mat A?
ForumindlægJeg har forstået, at man må have alt, der downloaded på ens computer med i forberedelsen til mat A mundtlig, + noter, bøger og andet ikke-internetsafhængigt. Er det rigtigt? Kan man i så fald godt downloade en video, der gennemgår et bevis, til brug i forberedelsen, uden at komme i problemer? -
Hjælp til eksamen
ForumindlægHejsa jeg har trukket Nik og jay "Kommer igen" Har virkelig brug for hjælp til at da jeg ikke kan finde ud af at analysere og slet ikke forstår teksten Er meget ordblind så det er derfor jeg har svært ved det Håber der er nogle der kan hjælpe -
Hjælp til fysisk skriftlig aflevering
ForumindlægHej allesammen igen igen Nu jeg har to spøgsmål som driller mig en hel del de handler om energiomsætning, og jeg ved ikke hvordan skal jeg forklare dem. Her er et billede af opgaven På fohånd tak -
Matematik eksamen hf B 26/5
Forumindlægda der ikke rigtig er kommet en gennemgang af denne eksamen op nogen steder endnu, så her kommer en lille weekends opgave til alle jer matematik glade mennesker :) opgaven findes her: www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF11/Proever%20og%20eksamen/110526%20hfe111_MAT_B.ashx mine besvarelser: - 1... -
Oplæsningsstykke til Life is a bitch kortfilm
ForumindlægHej jeg skal til dansk mundtlig eksamen i 9 klasse. Jeg mangler et oplæsningsstykke til min synopse, jeg har valgt kortfilmen Life is a bitch af Jørn Faurschou kan i give nogle ideer til hvad jeg kan bruge til mit oplæsningsstykke -
Kemi-opgave
ForumindlægVed titrering af 50 mL æblesyreopløsning forbruges 12,4 mL 0,0100 M natriumhydroxidopløsning. Beregn koncentrationen af æblesyre i opløsningen.OH-:n(OH-)=c*V=0.0100 M * 0.0124 L = 0.000124 molR-(COOH)2:n(COOH)= n(OH-)/2=0.000062 molc=n/V=0.00124 MEr der nogen der lige gider tjekke om denne opgave... -
KEMI HJÆLP, HURTIGT!
ForumindlægHej, det fordi jeg skal have dowloadet Chemsketch til min MAC, men kan kun finde det til windows? Evt. nogle som kan hjælpe? -
Kemi/Engelsk
ForumindlægHer står: Calculate the number of added moles of NaOH in the equivalence point. Jeg må nok indrømme, at jeg ikke ved hvor dette "equivalence point" er ? /:
