Søgning på: biologi pensum. Resultater: 7741 til 7760 af 11183
-
Aalborg: Lektiehjælp i Matematik og Fysik tilbydes
ForumindlægHej bor du i Aalborg eller Nordjylland? Går du på Alm. Gymnasium? HF? HTX? Er du gået i stå med Matematik eller Fysik? Har du problemer med at forstå dit Matematik/Fysik-pensum og lave dine ugentlige Fysik eller Matematik-opgaver? Så er hjælpen nær :) Cand.Scient i Matematik med Sidefag i Fy... -
hjælp!!! OL eksamen
Forumindlægville lige høre om der er nogen der kan hjælpe mig lidt med hvordan man skal gribe teksten an til OL eksamen i den gamle reform. Jeg ved, at man skal starte med at sætte den i kontekst, altså i sammenhæng, men udover det er jeg ikke sikker på, om man kun skal gå op i det tekststykke man har, det... -
Hvad gør jeg?
ForumindlægHej.. Jeg har fået læst alt mit kemi pensum igennem flere gange, men jeg føler desværre at jeg stadig ikke kan finde ud af kemi, som jeg skal op til om 3 ugers tid. Jeg tror jeg ikke vil kunne klare det. Det er som om jeg ikke kan finde ud af det lige meget hvor meget jeg læser. Har i en god ide ... -
Ødipus - hvorfor de navne?
ForumindlægJeg skal til eksamen på fredag og sidder og prøver at få styr på de sidste ting. Men nu er jeg næsten gennem mit pensum og har undret mig meget over, hvorfor personernernes afstamning altid nævnes. Et eksempel er i Ødipus hvor der står "en søn af Labdakos, hvis far var Polydor, som selv va... -
Ekstra:)
ForumindlægFår godt nok skrevet nogle indlæg.. hehe Vi har nogle emner i vores pensum hvor vi ik er blevet bedt om at udlede nogle beviser eller noget.. og synes i det hele taget ik der er noget at sige hvis jeg sku trække et af dem.. Er der nogen herinde som måske har været i gennem nogle af disse emner o... -
sang 11 og 21
ForumindlægVi har kun små dele af disse to sange (11. og 21.) opgivet og af den grund er det en smule svært at fatte deres placering i en større sammenhæng, fx. har det undret mig hvad Odysseus overhovedet laver i Hades i sang 11. Nogen der kan svare mig på dette? I Hades kommer Od. i samtale med Agamemnon... -
Mængdeberegninger på faste stoffer og opløsninger
ForumindlægHej medstuderende Jeg skal op til kemi eksamen på torsdag og har dertil fået en række overskrifter, som jeg gerne vil lave en disponering til, så jeg ved hvad jeg kan tage fat på, når jeg trækker en af overskrifterne. Nu forholder det sig sådan, at jeg er kommet lidt i bekneb med nogle stykker a... -
reglement vdr eksamen
Forumindlægher til min studentereksamen skulle jeg op i religion... det hente så at jeg kom op i en tekst som vi tidligere havde læst i klassen, men som ikke var del af pensum.. så vidt jeg husker er det ulovligt at opgive tekster til eksamen som er gennemgået forinden i klassen. tager jeg fejl, således at ... -
Råd til lsæning og notattekning (Uni)
ForumindlægOk jeg sidder og er i gang med mit 5. semester på jura og er du gal der er meget læsning og det blive rikek bedre af at alle eksaminer på dette semester er mundtlige uden forberedelse, hvorfor pensum altså bare skal sættes sig fast. Jeg føler dog imidlertid, at dte jeg læser flyver ud af hjerne... -
Matematik & dansk
ForumindlægJeg har valgt matematik og dansk i mit studieretningsprojekt. Det er en svær sammensætning, men for at gøre det bredere vælger jeg at tage dansk som 2. hovedfag - dvs. materiale uden for pensum kan inkluderet. Jeg mangler lidt inspiration til emner man kan arbejde med. Jeg kender til: 1. Fagko... -
Foredrag til studietur - syre i vin.
ForumindlægHej, jeg skal holde et mundtligt oplæg for min klasse om syre i vin. I kemi har vi lavet forsøg med at omsætte vindruer til alkohol(vin). Min klasse skal på studietur til Firenze, og i den anledning skal vi besøge en vinproducent. Selve oplægget skal sandsynligvis holdes i bussen ned til Firenz... -
EV/EBITDA
ForumindlægJeg har i mit SRP lavet nøgletallet EV/EBITDA Og er for virksomheden Hartmann i perioden 2002-2006 kommet frem til tallene EV/EBITDA 5,310 7,877 17,034 7,531 6,374 Problemet er bare at jeg ikke er sikker på hvordan jeg ska analysere disse tal. Da det ligger udenfor vores pensum er det ikke no... -
Aalborg: Lektiehjælp/pensumhjælp til Mat/Fys tilbydes
ForumindlægHej mit navn er Frederik. Jeg er uddannet Cand.Scient i Matematik og med sidefag i Fysik i 2009. Jeg har mere end 3 års erfaring i at undervise i både Matematik og Fysik på Universitetet og i Gymnasiet. De unge som jeg har undervist har altid opnået gode resultat, idet jeg sætte en ære i at de ... -
Please Hjælp til mundtlig fransk 24 timers
ForumindlægJeg skal op til mundetlig fransk eksmen imogen og har lige trukket min tekst problemet er at jeg ikke helt forstår hvad jeg skal. For det første så i det hæfte jeg har trukket er der to tekster, vil det sige jeg skal snakke om begge tekster eller kun en af dem, og hvad skal jeg snakke om i tekse... -
Differentialligninger HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg er nu begyndt at opsummere lidt på mit pensum her i 2.g, og i denne weekend, skulle jeg øve mig på differentialligninger, så jeg fandt nogle opgaver i en bog.. Men der er nogen jeg simpelthen ikke kan finde ud af hvordan jeg skal løse.. Håber i vil hjælpe mig hele vejen igennem dem - de... -
Naturvidenskabelige eksaminer på uni
ForumindlægHvordan bliver eksamenssættene lavet på de naturvidenskabelige uddannelser? De fleste eksamenssæt har ingen rød tråd gennem årene (synes jeg). Er det fordi det er forskellige professorer der sidder og laver sættene hvert år eller hvordan? Jeg har været til en eksamen for nylig hvor stort set ... -
græsbevægelse og interesseorganationer
Forumindlæghej er i gang med at læse til min pensum, er i gang med skrive noter til græsrodsbegvægelser og interresseorganationer. Det som jeg har forstået er det her, håber i gider siger om det passer. a.hvad er interesseorganationer: det er foreninger/råd der har en interesseområde, fx dansk kvindesa... -
tilbydes lektiehjælp i Mat/Fys
ForumindlægHej mit navn er Frederik. Jeg er uddannet Cand.Scient i Matematik og med sidefag i Fysik i 2009. Jeg har mere end 3 års erfaring i at undervise i både Matematik og Fysik på Universitetet og i Gymnasiet. De unge som jeg har undervist har altid opnået gode resultat, idet jeg sætte en ære i at de ... -
Aalborg: Lektiehjælp i Mat/Fys tilbydes
ForumindlægHej mit navn er Frederik. Jeg er uddannet Cand.Scient i Matematik og med sidefag i Fysik i 2009. Jeg har mere end 3 års erfaring i at undervise i både Matematik og Fysik på Universitetet og i Gymnasiet. De unge som jeg har undervist har altid opnået gode resultater, idet jeg sætte en ære i at d... -
Råd til eksamen
ForumindlægHej, Jeg skal til samfundsfag c eksamen på torsdag. Det her er TREDJE gang jeg skal til denne eksamen. Jeg har taget dette fag om fordi jeg fik 4 de første to gange og jeg skal have en god karakter da jeg gerne vil have et højt snit. Jeg har fået gode karakter i alle andre fag som er ti gange sv...
