Søgning på: historie noter stx. Resultater: 7741 til 7760 af 33650
-
ENGELSK STIL! nogle som se om der er nogle fejl i den! plllzzz!!!
Forumindlæghar gjort mit bedste, men om der er nogle søde folk der lige vil se om der er nogle fejl?? det ville være en STOR hjælp! på fooorhånd taaak! :-* This is our house, we moved in here after three months when we lived in a telt. Life in a tent was hard when it rained, all our stuff wet when we had ... -
Northern Ireland
ForumindlægEr der ikke nogen der har lyst til at kigge oversættelsen efter for fejl??Den irske republik blev selvstændig i 1922, men den nordlige del af øen blev ikke en del af den ny stat. I de seks nordøstlige grevskaber var der flertal for at forblive en del af det forenede Kongerige, fordi størsteparten... -
Engelsk stiløvelse, modalverber
Forumindlæg1. Må jeg se din nye cykel? 2. Du må gerne se den, men du må ikke køre på den. 3. Jeg må tale med dig. Må jeg komme i aften? 4. Han kommer måske i morgen. 5. Det kan være meget koldt i april. 6. Du må se den film, den er fantastisk. 7. Det kan være, han aldrig kommer tilbage. 8. Du må ikke græde,... -
Hjælp til eng??
ForumindlægHeysa ville høre om nogle ville kigge min engelsk aflevering igennem, da jeg ikke er så god til det, og har prøvet selv at sidde med grammatik bogen siden af. Tak Christian I don´t think it is an good movie, when I am not agree with his view on Global warming, but there are a lot of people who ... -
Mat b Eksamen Idag!
ForumindlægNogen der har været op til matematik b Idag????? I så fald ville det være en stor hjælp, hvis i gad sende sættet! :-) Tak på forhånd!!! -
Differentialregning.
ForumindlægHej. Jeg har fået en aflevering, hvor jeg skal først regne opgaver ud, først uden lommeregner og derefter med lommeregner. Jeg kan lige give et eksempel på en af opgaverne: 1.018. Hvordan skal jeg regne den ud uden lommeregner? Og hvordan med? Derefter er der en opgave med blandede opgaver. ... -
terminsprøve - grammatiiK?
ForumindlægNogle der kan forklare mig hvordan en engelsk terminsprøve foregår, og hvad er vigtig at kunne grammatisk? -
Hvornår får man sine skriftlige eksamenskarakterer at vide?
ForumindlægJa, titlen siger vel det hele... - hvornår får man sine skriftlige eksamenskarakterer at vide? Og kommer de bare ind på lectio? Mvh. -
Eksempel på SRO?
ForumindlægHey er lige gået i gang med min SRO i Samfundsfag og Psykologi. Har nogle af jer evt. et eksempel på en SRO. Det behøver nødvendigvis ikke være i begge fag, det er mere for at se opsætningen? :-) -
Tæller årskarakter med på eksamenbevis ?
ForumindlægLad sige at jeg får 02 til årskarakter til matematik og får 10 til eksammen i matematik ? vil årskarakter tæller med på eksamenbevis ? -
At skifte gymnasium
ForumindlægHej allesammen. Jeg står i den situation at jeg gerne vil skifte gymnasium. Jeg går i 1.g. og ønsker at skifte efter sommerferien. Er der nogle der har et par gode råd, og nogle som ved om det er besværligt? På forhånd tak for hjælpen :) -
Job som Økonom?
ForumindlægHej, er der nemt at finde job som Økonom? Og er økonomi en international uddannelse? (altså kan man arbejde i udlandet hvis man har en økonomi uddannelse i DK) Tak på forhånd! :D -
Gymnasium
ForumindlægSkal man have en god eksamesbevis for at komme ind på Hf ? -
Gange sit gennemsnt med 1,08 - ny
ForumindlægUNDSKYLD at jeg opretter en ny tråd - kunne desværre ikke ændre den anden, da der var gået over 10 minutter. Hej folkens, jeg vile lige spørge mig ad, hvornår man er berettiget til at gange sit gennemsnit med 1,08? Samtidig har jeg hørt, at hvis man vælger et ekstra A-niveau fag (4 A-niveau fag... -
Løsningsforslag til FY-A eksamenssæt
ForumindlægMit løsningsforslag til fysikhøjniveau STX sættet fra maj-juni 2008 kan findes her: https://www.studieportalen.dk/Papers/Paper.aspx?id=15943 Sygeeksamen fra samme år: https://www.studieportalen.dk/Papers/Paper.aspx?id=15951 Jeg vil med tiden tilføje andre efter opfordring. Hvis et sæt ønskes genn... -
Arkitekt
ForumindlægHej studieportalen! :-) Jeg har længe drømt om at arbejde som arkitekt i fremtiden - faktisk, siden jeg var helt lille. Jeg er en person, der er meget kreativ, og samtidig er jeg også god til at tegne. Jeg er 15 år, og skal til at afslutte mit sidste år i folkeskolen. Efter 9. klasse regner j... -
angående studieretninger osv.
ForumindlægHeej alle sammen er sikker på at jeg vil vælge stx, men er lidt usikker på noget, håber i kan hjælpe mig jeg har to spørgsmål: 1. Altså det jeg er usikker på er hvad jeg kan opnå/blive udfra samfundsvidenskablige retning? 2. og det gymnasie jeg har valgt har ikke lige det jeg vil have, men det h... -
selvstuderende under 18 år ?
Forumindlæghej. jeg er 16 år og går i 1g på det almene gymnasium (STX). mit spørgsmål lyder: kan jeg være selvstuderende selv om jeg er under 18? jeg vil gøre det fordi jeg dyrker idræt på højt niveau - er allerede under team danmark - og pga sygdom i familien. altså har jeg brug for selv at styre mit skem... -
Dansk Vejledning
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal i naeste uge til en samtale, fordi jeg fik 00 i tysk og 2 i dansk (Aldrig sket for). Ved i om Terminsproven kommer til at taelle noget for gymnasium. Vil gerne pa STX naeste ar. Jeg er sikker pa at min karakterblad vil se godt ud. Er der nogen der kan vejlede mig til at... -
Htx er mere priviligeret end andre gymnasiale uddannelser?
ForumindlægHej, det er sådan, at jeg i går sad og snakkede med en ven, som har gået på htx og fik at vide, at når de har 4 A-fag, får de lov til at gange deres snit med 1,03 og dernæst 1,08. Det er jo ret absurd i min lille verden, da vi på stx(eller hf) kun får lov til at gange vores snit med 1,08, hvis v...
