Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 7941 til 7960 af 176851
-
organisk kemi ???
ForumindlægJeg har et spørgsmål. Det lyder ret så simpelt og dog fungerer hjernecellerne ikke i øjeblikket. - Vi har 3 umærkede reagensglas med henholdsvis Hexan, hexen og benzen. Hvorledes kan jeg hurtigt kunne afgøre hvilket stof, der er i hvert af de 3 glas ????? -
Organisk kemi
ForumindlægEn flaske konserveringsmiddel rummer 250 mL vandig opløsning af natriumbenzoat. I alt indeholder flasken 15 g natriumbenzoat. Beregn koncentrationen af natriumbenzoat i flasken. pKS for benzoesyre er 4,20. Er benzoesyre en svag syre? Beregn pKB for natriumbenzoat. Er natriumbenzoat en stærk base?... -
Spiselige kemi
ForumindlægHej. er der nogen der ved noget om de her forskellig emner? Varedeklarationer Fedtstoffer Olie og fedt Protiener kugelproteiner Enzymer Kulhydrater Vitaminer og mineraler Tilsætningsstoffer Den mindste forklaring overhovde muligt? :)) Det ville betyde en hel del hvis i gad hjælpe mig -
Organisk kemi
ForumindlægNogle som kan hjælpe med denne opgave? -
organisk kemi
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med at skrive et reaktionsskema for reaktionen mellem ethanal og 2,4- dinitrophenylhydrazin -
Kemi - Energi
ForumindlægHej derude :) Jeg skal fremlægge om de forskellige slags energi i næste uge. Men jeg ved ikke ret meget om dem. Det er disse energier, jeg skal vide og skrive noget om: Potentiel energi Termisk energi Termisk energi Kinetisk energi Kinetisk energi Bevægelsesenergi. Mekanisk energi Elektrisk energ... -
hjælp til kemi rapport
Forumindlæger i gang med denne rapport Måling af saltindholdet i havvand – ved Mohr-titrering hjælpespørgsmål til udregningerne. Beregn for hver titrering den tilsatte stofmængden af AgNO3. Hvorfor er stofmængden af Ag+ lig stofmængden af AgNO3? Beregn den formelle koncentration af natriumchlorid... -
Skriftlig dansk, årsprøve i 8. klasse.
ForumindlægHej.. ja jeg skal til årsprøve/terminsprøve snart i skriftlig fremstilling, er der nogen der ved hvilket hæfte jeg kommer op i? Bare for at være forberedt over for hvilke emner der er.- har i eventuel nogen gode forslag til, hvad man skal have øvet sig på? For ved umiddelbart ikke, hvad jeg skal ... -
Hf Mat c eksamen 08
ForumindlægHej er der nogle som kan hjælpe mig med, opg 3 , opg 5, opg 9. Håber der er nogle som vil hjælpe. Mvh Kevi -
Hjælp til kemi (koncentration)
ForumindlægJaaa, har lige problemer med en opgave som skal laves til imorgen, da jeg skal til årsprøve i kemi :) så hvis nogen lige gider at forklare mig sidste halvdel ville det være dejligt .. Opgaven: 5,0 g natriumsulfat opløses i et totalvolumen på 500 mL. Beregn den formelle koncentration af natriumsu... -
Opgavesæt - Skriftlig fremstilling
ForumindlægHejsa :D Er der nogen, som har opgavesættet fra dansk skriftlig fremstilling 9. klasse 2014? Jeg kunne rigtig godt tænke mig et billede/tekst af opgave 5. Hvis den findes et sted på nettet, må i meget gerne give et link :D Venlig hilsen Peter -
Offentligørelse af de skriftlige eksamener?
ForumindlægEr der nogen der ved hvornår karakterene for de skriftlige eksamener bliver offentligjort for 3ger? :) Mange af eksamenerne blev afleveret elektronisk i år så det kan vel ikke være alt for lang tid efter cencormødet som finder sted imorgen (d. 17). -
Årsprøve dansk skriftlig 2014
ForumindlægHej alle :-) Som overskriften indikerer, skal jeg i morgen til årsprøve i skriftlig dansk. (STX) Jeg vil i den forbindelse høre om der er nogen, som har eksamenssættet for maj 2014, eller fortælle hvad kronikken hed. Håber der er en hjælpende hånd. På forhånd mange tak -
kemi:syrer
Forumindlæggodaften dejlige mennesker (man skal jo fedte lidt for at få lidt hjælp;))jeg har nogle kemi spm som jeg håbede på at nogen ville hjælpe mig med, hvis I har tid og lyst, overhovedet ingen pres:)1)forklar hvorfor 4-hydroxybenzoesyre er mere opløseligt i vand end 4-methoxybenzoesyremit svar:4-hydro... -
Matematik fra B-A & Fysik 0-B
ForumindlægJeg studere på HF, det er mit andet år. Jeg har nemlig Matematik på B og vil gerne supplere det på af A og på den HF jeg går på er der nemlig intet fysik, så vil supplere fra 0 til B. da det er de eneste 2 fag jeg mangler at komme ind på DTU, jeg vil gerne have turbokursus, men ved i hvis m... -
Fysik/Kemi
ForumindlægJeg har et problem.. Hvorfor er fysik/kemi vigtigt at have i folkeskolen? -Håber nogle kan hjælpe, inden idag kl. 18.00 -
Kemi noter
ForumindlægHey alle. Er der nogle der ligger inde med gode noter til kemi C?. Fx. om vand, da det ikke kan findes i opgave basen... På forhånd tak. -
Eksamen 2007 STX opg. 14
ForumindlægHej, jeg har en matematik aflevering for. Hvor jeg mangler den sidste opgave, jeg har fået det forklaret, men jeg kan ikke finde ud af at isolere h. En bestemt type af massive metalgenstande fremkommer ved at fjerne en halvkugle i hver ende af en cylinder. Radius i halvkuglerne er det samme som ... -
Eksaminer på STX
ForumindlægHej. Jeg ved, at man skal op i 10 eksaminer + antal A-fag over fire, når man går på STX. Er det inklusivt SRP? Og hvilke eksaminer er obligatoriske? Hvis jeg f.eks. har Fys A, skal jeg så op i både mundtlig og skriftlig eksamen i fysik, eller er det kun en af disse? Tak på forhånd. -
Hvad skal I op i? :-)
ForumindlægHej folkens, Nu har man i dag fået offentliggjort eksamensplanerne for de skriftlige eksaminer. Ville lige høre hvad I skal op i :-)? Jeg skal op i dansk, engelsk, samfundsfag og matematik. Hav en god forlænget weekend ;-)
