Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 8181 til 8200 af 176851
-
Materialer Kemi
Forumindlægheej Er en plast pasteurpipette det samme som en burette? -
Problemer med kemi :(
ForumindlægEr der nogen der vil være så venlig at hjælpe mig med følgende opgave?I en opløsning med et rumfang på 1 L findes en blanding af methansyre, HCOOH og natriummethanoat, NaHCOO, med følgende stofmængdekoncentrationer c(HCOOH) = 0,200 M og c(NaHCOO) = 0,150 MHvor stort et rumfang 1,0 M NaOH skal der... -
Hjælp til en kemi opg.
ForumindlægHej... jeg har brug for jeres hjælp!Hvis man har en forholdsvis stort forsæbningstal. Består dette fedtstof af relativt store molekyler eller relativt små molekyler?Hvis der er nogen, der gider og hjælpe, ville jeg være meget glad. "PÅ FORHÅND TAK"mvh. Malene -
isomeringsopg. i kemi
Forumindlæghar problemer med at huske hvad et tegn betyder.beskrivelse af tegnet: delta(den der trekant som betyder ændring vist nok) og så et stort "H" + (en cirkel med en vandret linie er eksponent til H'et)....!min opg. går ud på at forklare hvilken isomere form af buten (cis eller trans) s... -
organisk kemi
Forumindlæghvordan beregner jeg hvor mange gram Brom jeg kan addere til 2 ml cyclohexen, når jeg har en densitet på cyclohexen på 0,81g/ml -
Kemi - Redoxligninger
ForumindlægHej alle sammen. Er er nogen der ved noget om Redoxligninger, som jeg vil meget gerne høre mere om, og måske komme med eksempler med det. Og også reduktion og oxidation. Tak på forhånd :P -
Organisk kemi
ForumindlægJeg er helt væk i det her, det ville være rigtigt dejligt at få noget hjælp. Jeg skal skrive så mange strukturformler som muligt for C3 H6 CL2 (de er en formel sammen). Altså, jeg ved ikke om det jeg har gjort er rigtigt, men det er hvad jeg har fundet frem til indtil videre: http://img460.imag... -
Organisk kemi
ForumindlægHej, er der nogen, der kan hjælpe mig med nedesntående spørgsmål: Foreslå et forsøg, der kan påvise om der findes umættede fedtsyrer (indeholder dobbeltbindinger) i fedt fra forskellige dyr og planter. -
kemi addition
Forumindlægaddition af dihydrogen til 2-methylbut-1-en -
Organisk Kemi
ForumindlægSkal have hjælp til vedhæftet opgave, hvis nogle kan og vil hjælpe. -
Kemi beregninger.
ForumindlægHej :) Jeg skal lige bruge lidt hjælp til at udregne den teoretiske pH-værdi. Tak på forhånd. -
Kemi - Disaccharider
ForumindlægDisaccharider kan hydrolyseres til 2 monosacaccharider. 1) Hvor stor en stofmængde glucose kan der fremstilles ved hydrolyse af 5 mol sucrose? 2) Hvad vejer den dannede glucose? Nogen der kan hjælpe mig med denne opgave? -
Kemi/biologi hjælp
ForumindlægHej derude. Jeg står og skal skrive en opgave, og jeg har fået formuleret to spørgsmål. Er der nogle der kan hjælp med kort at fortælle hvad jeg evt kan skrive om og komme ind på mht de to spørgsmål? spørgsmål 1: "Beskriv nogle eksempler på transport af uorganiske og organiske stoffer over... -
Hjælp til kemi B
ForumindlægJeg har en spørgsmål som driller jeg håber at der nogen derude som vil hjælpe mig. -
Hjælpe til kemi
ForumindlægHar lige to spørgsmåle: 1. Hvorfor er det naturligt at ammoniakfabrikker også fremstiller urea? 2. Hvordan skilles den dannede NH3 fra den resterende mængde af H2 og N2 Håber i kan hjælpe mig :) -
organisk kemi HJÆLP
ForumindlægHej, jeg har lige den her opgave, som jeg ikke kan finde ud af. Jeg prøvede at tilsætte vand og en sur katalysator til, men får ikke det samme produkt, da OH gruppen kommer til at sidde et andet sted.... -
Spørgsmål til kemi
ForumindlægNogle der er gode til kemi, som lige kan hjælpe mig med dette spørgsmål? :D Beregn den aktuelle koncentration af kobber(II) ioner og af nitrat i en 0,12 mol/L opløsning af Cu(NO3)2. -
Proces/teknik fag A hjælp ang. analyser
ForumindlægHej, Kunne ikke finde teknikfags kategorien så håber det er iorden at spørge her under kemi. Iøjeblikket er vi igang med endnu et af vores projekter i proces, og min gruppe og jeg har valgt et oplæg, som kort lyder sådan her: Formålet med projektet er at udvinde produkter fra planter eller ... -
Antal eksamener
Forumindlæghej :) Er der nogle der ved hvor mange eksamner man skal op til alt i alt på stx? og hvor mange mundtlige og skriflige det drejer sig om? Jeg har hørt at man skal op i alle sine a-fag, er det rigtigt? -
HJÆLP TIL KEMI RAPPORT!!!
ForumindlægHej, skal lave en kemi rapport om alkaner, og er virkelig i tvivl om et spørgsmål. Hvorfor er der blandet propan i lightergas? Altså jeg ved jo at der både er propan og butan i lightergas, men har ingen ide om hvorfor der er begge dele, og ikke kun butan....
