Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 8201 til 8220 af 63055
-
mL eller ml?
ForumindlægHvad er rigtigst?\nMilliliter forkortet: mL eller ml?\n\nI folkeskole plejede jeg altid at skrive ml, men i vores forsøgsvejledning står der mL -
Rettelser af tysk
ForumindlægHej. Da jeg er temmelig dårligt til at rette tysk og skal aflevere min opgave i morgen, kunne jeg godt tænke mig, hvis en af jer kunne tage et sidste kig på den. Det er en tysk opgave, hvor jeg bare har brug for rettelser og måske en forklaring på, hvorfor I har gjort som I nu har. Tak på forhånd... -
Fra HF til STX?
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg står i en meget svær situation lige nu. Jeg går i 1.hf på et gymnasium, men havde i sommerferien fortrudt mit valg, jeg kunne ikke ringe op til kontoret og få det ændret, da der var lukket. Da sommerferien var slut gik jeg op til kontoret, men de sagde at der ikke var fle... -
Modulo-regning
ForumindlægJeg har lidt svært ved disse to opgaver, som har at gøre med modulo-regning. Håber der er nogen der vil hjælpe: 1) Find en invers af: 2 modulo 17 2)Løs følgende lineær kongruens: 2x = 7(mod 17) -
bedre til matematik
ForumindlægHej, jeg er en ottende klasses elev, som gerne vil blive bedre til matematik. Så det jeg er på udkig efter er nogle ideer til hvordan jeg kan "træne" matematik med mig selv. Eller måske nogle bøger som nærmest er et forløb gennem den grundlæggende matematik. -
Gode råd til terminsprøve?
ForumindlægHey.. jeg skal til terminsprøve om to uger i folkeskolen i matematik (færdighedsregning, problemregning), skriftlig dansk (stil) og diktat.. er der noget jeg skal lægge meget mærke til i de prøver? Nogle gode råd til, hvad jeg skal huske i problemregning/færdighedsregning eller stil?Håber I vil h... -
Funktioner og sport
ForumindlægEn vægtløfter hæver vægtstangen roligt til fuld højde(opadstrakte arme), holder den skælvende over hovedet i et par sekunder og lader den falde ned på underlaget med et brag. Vægtstangens højde over underlaget til da være en funktion h af tiden t. Løftet starter til tiden t=0 Opgave: Tegn en gr... -
Areal af ottekant
Forumindlæghvordan finer jeg arealet af en ottekant? Går i ottende klasse, så har ikke lært tingene, som cosh, sin, tanh.. -
Gasplaneter + Uranus
ForumindlægJeg går i 8. klasse, og jeg skal lave en fysikrapport om Uranus, og jeg ved, at det er en gasplanet, men jeg ved til gengæld ikke helt hvad en gasplanet er for noget. Jeg har prøvet at google det lidt, men jeg synes ikke rigtig, at det giver mig noget specielt brugbart. Nogen der ved noget? Og hv... -
Hjælp til klumme om sex og kærlighed!
ForumindlægJeg skal skrive en klumme om hvor forbudt sex, kys, kram, snav osv er i offentligheden, og hvordan mennesket afskyr folk der snaver i bussen. Please kom med nogle gode idéer! :) -
karaktere / snit
ForumindlægHee, Jég vil bare lige vidde hvor høj ens ´snit skal vær, før man kan komme ind på gynasiet, uden at tage tiende. ? -
Har i analysemodellen fremme ved dansk eksamen??
ForumindlægJeg har lige et lille spørgsmål hovedsageligt til dem som fik 13-tallet i mundtlig dansk, men også dem som fik 11.(FOLKESKOLE)Spørgsmålet lyder: Havde i analysemodellen fremme ved eksaminationen???Håber nogen kan hjælpe...På forhånd TAK...//Therackoo -
Vektor
ForumindlægHej, jeg har lige fået om vektor. Hvad jeg har forstået, er at en vektor er en pil med en retning og længde. Men jeg skal finde eksempler på størrelser som kan vises som vektorer? Any Help :/ ? Jeg ved ikke om det er et logisk opgave eller svær opgave... -
stråling
Forumindlæghej hvad er svækkelse af stråling håber for svar tak på forhånd -
Hjælp elektromagnetisme
Forumindlægnogle der kan fortælle mig hvad elektromagnetisme er/ går ud på? -
Bevis af Keplers love?
ForumindlægJeg har virklig brug for hjælp til at kunne bevise keplers 2. og 3. lov. Jeg har prøvet at læse mig frem forskellige steder, men synes ikke rigtig jeg kommer nogen vejne med det. Så er der en der har en nogenlunde simpel måde at forklare det på, for jeg fatter det bare ikke. På forhånd tak! -
Matematik på A+ eller A?
ForumindlægKære alle matemaitiske 1g, der står og skal vælge, om de vil have matematik på A niveu fra 2g, eller om de tager B-A vejen.Her er nogle råd til jer:Jeg selv valgte at tage A-A vejen hvilket jeg har fortrudt, da det betyder jeg får en ekstra mundtlig eksamen her i 3g, så jeg får 5 mundtlige i alt.... -
Eksamen
ForumindlægHej!Jeg er så småt begyndt på at læse til dansk mdt eksamen, men er kommet lidt i tvivl om det er "nok" at læse om perioderne, men hvordan gør i? De tekster vi har haft på klassen, er vel evt. "bare" til at perskeptivere lidt til, altså vil I mene, man behøver at læse ned til ... -
Lektiehjælp i Odense tilbydes
ForumindlægHej alle sammen Jeg er en 19-årig pige, der netop har færdiggjort min gymnasieeksamen med linjefagene matematik A, engelsk A og musik B med godt resultat. Jeg tilbyder lektiehjælp i fagene dansk (afsluttede med 12 tal), engelsk (afsluttede med 12 tal) og matematik (afsluttede med 10 tal) til både... -
Sandsynlighed
Forumindlæg9. A bliver enige om at følge Frederikkes forslag. Frederikke trækker lod om, hvilke klasser der skal spille mod hinanden i 1. runde. Hun skriver hver klasses navn på en seddel og lægger de otte sedler i en pose. Hun udtrækker først 9. A. Nu vil hun udtrække den klasse, som 9. A skal spille mod. ...
