Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 8541 til 8560 af 63055
-
Kombinationer, matematikaflevering
ForumindlægPå 7. klasses gang findes der et rum, hvor der er et bordtennisbord med tilhørende 6 bats. a) Hvis 6 elever skal spille "rundt om bordet", hvor mange forskellige måder kan de så stå rundt om bordet på (rækkefølge) inden de starter? Mit svar: 6 + 5 + 4 + 3 + 2 +1 = 21 er det rigtigt? b) ... -
Bedre fagligt
ForumindlægGoddag kære sp9;er. Jeg er en dreng ved navn Mads, som går i 9. klasse. Jeg har et snit på 9,6 (ud fra den første standpunkt). Jeg vil gerne blive bedre i de fag, som jeg får den trælse karakter 7. i. Det er f.eks.: Dansk mundtligt, dansk skriftlig fremstilling, historie og religion. Har I n... -
engelske oversættelse
ForumindlægHej, er der nogen som vil kigge min oversættelse og rette det for fejl?dansk version: 1.Jeg kender hans firma, men han kender ikke mit.2.Hun gav mig sit navn og adresse.3.Søsteren havde mistet sit job4.Hvornår betaler De vore fakturaer?5.Var det din ordre, eller var det hendes?6.Hans firma har st... -
Mundtlig matematik hjælp
ForumindlægHej, Vil bare lige spørger, Hva må man have med til prøven? Og nogle gode råd ? :) (10. klasse mundtlig matematik) -
Sammenligning
ForumindlægLæste at nogen engang havde oprettet et spørgsmål der gik på om nogen har noter hvor man kan se forskelligheder på f.eks. Buddhisme, kristendom osv. angående menneskesyn osv. Nogen der stadig har de noter? =) -
eksame: almen studieforberedelse AT
ForumindlægHejsa allesammen ! Jeg fik her for nylig af vide, at jeg alligevel skulle op til eksamen i AT (almen studieforberedelse), men har desværre ikke alle mine papire dertil. Derfor; Har alle skoler sammen AT-fag ? (er første g9;er) Jeg var en del syg den ene periode og det er ret problematisk, fo... -
Peter Seeberg og hans 9;isme9;
ForumindlægJa nogen er nok lidt imod at man sådan skal kategorisere forfattere, men jeg sidder virkelig og kæmper med at kategorisere Peter Seeberg. I klassen læste vi Rejsen til Ribe. i mine noter står der at han er inspireret af eksistentialisterne, men hvad er hans egentlige 9;genre9;?. Han står ho... -
Piger og drenge i uddannelsessystemet
ForumindlægEr det er problem, at der er så mange piger i gymnasiet i forhold til drenge? Mener I, at det danske skolesystem er indrettet for piger frem for drenge? Hvis ja, hvilke faktorer spiller ind? Mener I, at skolen skal være mere fleksibel end den er nu mht. undervisning, fravær og afleveringer? Jeg ... -
Kemi? Hjælp!
ForumindlægHej allesammen. Nu sidder jeg her og skal lave en disposition om "Neutralisation". Jeg er egentlig totalt lost i i fysik men det er emne går lige og lige. Jeg skal vælge nogle underemner jeg vil kommer ind under, under min 9 klasse afgangseksamen, men kan bare ikke finde flre end dem je... -
titrering ..
Forumindlæghvis jeg trækker syre/base til 9. klasses fysik mundtlig, kan jeg så godt lave forsøget 9;find saltindholdet i vand9; ? på den her måde: afmål nøjagtig 10,0 ml 1,0% NaCL med en plastik sprøjte . NaCl opløsningnen sprøjtes ud i en 100 ml bægerglas og der tilsættes 1 dråbe kaliumchromat. ... -
"ekspert hjælp" syrer/baser
ForumindlægHej. jeg går i 9. klasse og skal snart til eksamen i fysik/kemi. Jeg vil gerne have lidt "ekspert hjælp" til at udvide min horisont med noget der svarer til at være ekstra ordinært for folkeskolen. Det forholder sig sådan at jeg har forholdvis styr på det hele som vi skal op i, men for ... -
Korrision
ForumindlægHey jeg skal til fysik/kemi eksamen (9. klasse) i morgen men har ikke helt styr på en del af korrision Jeg er fint med på hvordan Korrision opstår (rust) = jern + oxygen + vand -> Jernhydroxid (Rust) Og at metallerne dermed forsvinder ned i jorden igen som salte og mineraler. Men forstår... -
Hjælp mig :9;(
ForumindlægHejsa allesammen! Jeg er blevet egnet til gymnasium efter 9. klasse. Har allerede skrevet min ansøgning og valgt hvilken studieretning jeg vil tage(det kan stadig laves om) - Har valgt den naturvidenskabelige - matematik A bioteknolgi A og fysik B - men jeg er meget i tvivl omkring matematikken.... -
Matematik A - HJÆLP
ForumindlægHejsa allesammen! Jeg er blevet egnet til gymnasium efter 9. klasse. Har allerede skrevet min ansøgning og valgt hvilken studieretning jeg vil tage(det kan stadig laves om) - Har valgt den naturvidenskabelige - matematik A bioteknolgi A og fysik B - men jeg er meget i tvivl omkring matematikken.... -
Oversætte...
ForumindlægEt lille stykke jeg skal have oversat til engelsk: På et tidspunkt tog jeg på lejrtur med klassen og jeg kunne bare ikke klare det uden mine søskende selvom de normalt plejer at gå mig på nerverne. Jeg har to søskende og jeg er den ældste. Once I went to camp with my class and I just couldn&... -
Ekstra højniveau fag
ForumindlægPænt goddag. De seneste par uger, grundet i alle de nyudklækkede studenter, har 1,03-reglen eller ekstra højniveau-fag-reglen, blevet meget omtalt. Mit spørgsmål lyder på følgende: - Har alle gymnasieelever krav på at kunne vælge et ekstra højniveau fag? (Ekstra timetal) Mit tilfælde: Mat A ... -
Årskarakter - kan det undgås?
ForumindlægOk, jeg behøver lige lidt hjælp før jeg bevæger mig ned på mit skolekontor og spørger om det samme. Min situation er sådan at jeg går i 3.g og jeg er én af de eneste i min klasse, som har fysik (på det andet gymnasium jeg gik på, skulle man først have haft det i 3.g). Desværre har det ikke væ... -
Højeste antal lærere i et fag?
ForumindlægHvad er det højest antal lærere, du har haft i et fag? Mit er 4 lærere. I engelsk havde jeg i grundforløbet en lærer, som fik et andet job. Så fik jeg en ny lærer, som gik på barselsorlov i 2g i januar. Nu har jeg en lærer, som vi ikke skal have næste år, fordi der er mange engelsk lærere på mi... -
Then it all came down
ForumindlægHejEr der nogen der har noter til:Truman Capote: “Then It All Came Down" (1980)Jeg skal op til eksamen i Engelsk, og har mistet mine noter til denne historie, og kan slet ikke huske den. -
Fresa y chocolate
ForumindlægHej, Jeg skal til december skrive SRP om "Fresa y chocolate" og tænkte om nogen sad inde med nogle noter til historien (noter til filmen, modtages også gerne):) På forhånd tak for hjælpen :)
