Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 8621 til 8640 af 63055
-
Studenterfest
ForumindlægJeg bliver (7-9-13) student her til sommer, og kunne godt lige tænke mig at høre lidt om, hvordan det foregår med festerne og sådan. Hvor lang tid efter dimmision skal man regne med en booket kalender, og hvor mange (pr. klasse ca.) holder egentlig en fest? MVH Cathrine -
Nervøs for HTX standpunktskarakter.
ForumindlægHej alle sammen, d.11 august havde jeg startet på HTX. Det er virkelig en fed skole, og har fået nogle rigtige gode venner. Det er gået godt indtil nu. Har kæmpet mest med den første matematik aflevering vi har haft. Jeg har svært ved matematik og jeg synes det er det sværeste fag der findes. Men... -
AT 2011
ForumindlægDet fandme et lorte emne som er blevet valgt i år, jeg har ingen ide om hvad jeg skal vælge.. Jeg vil gerne skrive i noget naturvidenskabeligt og Historie, men kan ikke finde op noget.. -
Er dette godt nok til at komme på HTX i Aalborg?
ForumindlægHej, jeg har lige fået min karakterer fra terminsprøverne i 9. Klasse. Jeg er så bange for at jeg ikke kommer ind på HTX, her i Aalborg. Her er mine karakterer: Dansk, læsning 7 Dansk, retskrivning 7 Dansk, skriftlig fremstilling 4 Dansk, mundtlig 4 Matematik, matematiske fæ... -
BÆREDYGTIGT ENERGI ELLER VEDVARENDE ENERGI? BIOLOGI - HEEEEELPPP
ForumindlægHej allesammen. Jeg har bare et par spørgsmål omkring bæredygtigt energi... Altså når jeg læser på hjemmesider om det står der at bæredygtigt energi er det sammen som vedvarende energi. Andre steder står der at bæredygtigt energi produceres ved hjælp af vedvarende energi. Min lærer fortæller mig... -
Finansiel Regning, lidt problemer. Jeg er i tvivl om b og c
ForumindlægEn Hhx-klasse med 30 elever skal på studietur og vælger at spare op på en fælleskonto i den lokale bank. Studieturen vil koste 3.500 kr. pr. elev for fly tur/retur, hotel og morgenmad samt ekskursioner. I hver af de kommende 9 måneder skal hver elev indbetale et fast beløb på fælleskontoen. ... -
Blicher
ForumindlægTil dank synopse har jeg trukket St. St. Blicher, forfatteren som skrev Hosekræmmeren. Jeg skal vælge et digt eller en novelle, som han har skrevet. Jeg må ikke vælge Hosekræmmeren og digtet Ouverture, da vi har gennemgået dem i klassen. Hvis I har nogle gode forslag til, hvad jeg skal vælge... -
skal et essay skrives i spalter?
ForumindlægI forrige uge havde vi terminsprøver, og i dansk skriftlig fremstilling valgte jeg at skrive et essay. Min dansklærer kritiserede mig for ikke at have sat det op i spalter. Dog har han aldrig før fortalt klassen, at det skulle, og han kunne ikke fortælle mig hvor han havde det fra. Skal et essay... -
Jeg har brug for noget tysk hjælp. Jeg har hurtigt prøvet at oversætte det... men har lige brug for nogle gider at kigge det igennem det, inden jeg afleverer...
ForumindlægAlles in allem side 37 - 38 opgave 9 Oversæt til tysk : 1. Hvorfor har i skiftet temaet 2. Han havde købt for mange tomater 3. Millionæren havde foræret skolen et billede 4. Teknikeren har ændret computerens kode 5. Mekanikeren havde repareret maskinen 6. ulykken var sket i nat 7. klass... -
fakultet
Forumindlæghej, jeg sidder med noget økonometri som jeg er lidt i tvivl om omhandlende fakultet når man normalt skriver 5! = 5*4*3*1 men hvis man skriver 5 4 trode at jeg at det var ensbetydende med 5!/4! men det er det så ikke? da det er lige med 5!/4!(5-4)! (kombinatorik) gælder det... -
Udregning af u-værdi for tagkonstruktion
ForumindlægJeg skal udregne u-værdien for en tagkonstruktion, hvor jeg har fået følgende oplyst: Tagudformning: Huset udføres med afvalmede gavle. Tagkonstruktion: Præfabrikerede gitterspær. Taghældning: 25 grader. Tagudhæng: Vandret facadeudhæng, ca. 660 mm incl. tagrende, ca. 400 mm udhæng i gavle. Ve... -
Tysk
Forumindlæghej jeg sidder med en tysk stil og kan ikke rigtig finde den rigtige oversættelse af denne sætning. Jeg bryder mig ikke om klassens gennemgang af tekster, fordi det er svært at få sagt noget, fordi vi er så mange i klassen. -
sekularisering
Forumindlæger det når stat og rigion er sammenhængende eller adskilt...? har brugt udtrykket 50/50 i alle mine noter... men går vist ikke at lave fejl i det i morgen til eksamen ;) -
Induktion, vekselspænding og transformation.
ForumindlægHeej alle. Jeg skal op i fysik i morgen og vil gerne have hjælp til Induktion, vekselspænding og transformation. Hvad skal man fortælle, hvis man trække nogle af de ting og hvilken forsøg ville være vigtigt? Påforhånd tak :D -
Usikker
ForumindlægI dag var jeg til matematikterminsprøven og i går var jeg til danskterminsprøven. Jeg synes det gik nogenlunde i går, men ikke særlig godt i dag til matematik. Jeg kunne ikke rigtig finde ud af lidt for mange af opgaverne, og sad og tænkte og blev ked af det, da jeg gerne vil være god til matema... -
Computer med?
ForumindlægHej! Skal op til dansk mundtlig på tirsdag, har alle mine noter på computeren, men må jeg egentlig medbringe den under forberedelsen? -
Transformation og elektromagnetisme?
ForumindlægEr der en der gerne vil forklare på en relativ "nem" måde hvad Transformation og elektromagnetisme er? Nogle gode noter kunne også være skønt. Tak :-) -
Operation Dagsværk
ForumindlægDeltager du?Har hele skolen en kollektiv fridag, eller får man fravær?Hvor stor en andel delager fra din klasse? -
trapez
Forumindlæg"I trapezet ABCD er siderne AD og BC parallells, og det oplyses, at /AD/ = 9, /AB/ = 8,1, vinkel A = 70 grader og vinkel D = 61 grader. Beregn de manglende sider og vinkler."\n\nJeg har tegnet den, men kan ikke rigtigt komme videre. Jeg kan forestille mig, at jeg skal dele den op, men h... -
Hjælp mig med at forstå.
ForumindlægGideonskolen har en positiv undervisningseffekt på 0.6. Den positive undervisningseffekt betyder at eleverne, gennemsnitlig set, har en faglig udvikling, der er bedre end forventet (efter der er taget højde for elevernes socioøkonomiske baggrund). Gideonskolens undervisningseffekt rangerer som nu...
