Søgning på: biologi pensum. Resultater: 8701 til 8720 af 11183
-
Populationskontrol af dyr
ForumindlægJeg skal til at skrive synopsis til min AT-eksamen og jeg har valgt fagene biologi og fysik, med henblik på at lave en kombination indenfor populations kontrol af dyr. Jeg har tænkt på, hvilket dyr jeg skal vælge at fokusere på, og er nået frem til: havskildpadder eller løver i Afrika. Jeg vil ... -
AT 2014 Ramadan Bio/Reli
ForumindlægHej Jeg skal snart udarbejde min AT synopse i emnet "Mad og mennesker". Jeg skal beskæftige mig med ramadan og noget om, hvorvidt det er sundt at faste. Jeg har tænkt mig at analysere ramadan som et overgangsritual i religion, og komme frem til noget i retning af, at man får renst sin... -
Hardy-Weinberg ligevægt
ForumindlægHej! Jeg kan ikke løse denne opgave: 4. Beregn frekvensen for de tre mulige genotyper hos nyfødte børn i den pågældende befolknings gruppe under antagelse af Hardy-Weinberg ligevægt. Herunder har man informationerne: Frekvensen af β-talassæmi er særlig høj i Middelhavsområdet. I en befol... -
Modeller
ForumindlægJeg tænkte om nogen kunne være så flinke at sende nogen meget fornuftige modeller til brug, til en fremlæggelse. Jeg har brug for 3 modeller. Det er en samlet fremlæggelse, som krydser Fysik-kemi, Biologi, Geografi. Første model til Fysik-kemi: Strålingsenergi Anden model til Biologi: Hvad er D... -
Hvilken studieretning skal jeg vælge mellem Science 1 eller Bioteknologi??? HJÆLP PLS!!!!
ForumindlægHej, jeg står lige pt. i et dilemma. Jeg skal snart vælge studieretning her i 1.g på gymnasiet. Jeg har en stor drøm om at blive læge, men ved desværre ikke hvilken studieretning jeg skal vælge, mellem Science 1 (Mat A - Fysik A - Kemi B) eller Biotek-linjen (Mat A - Bioteknologi A - Kemi B). J... -
Immunforsvaret
ForumindlægTænkte på om der var nogen ku forklare hvordan immunforsvaret reagerer på HIV-virus?Og hvis man har fået en VOLDSOM bakterie infektion som det uspecifikke imunforsvar ikke kan klare så er det vel det specifikke immunforsvar som tager over. Det er vel ganske logisk, men men kan en makrofag danne ... -
BIO!!!! - help pleace...
ForumindlægHejsa Ønsker lidt hjælp til denne opgave... "Fig. 1 er en tegning af et produktionssystem anvendt i gartnerier. Planterne vokser i vækstbakker med rødderne i en opløsning af næringssalte i stedet for jord. Vækstbakkerne er dækket af sortplastik. Udbyttet fra et sådant anlæg er normalt større... -
Rapport-guide
ForumindlægHej!Vil høre om der er nogen som ligger inde med en go' "rapport-guide" til fagene fysik og kemi?på forhånd tak -
Svær opgave...!
ForumindlægHejsa!Er der nogen, der vil hjælpe mig med en lille biologiopgave...? Hvis ja så sender jeg opgaven til jer, da der er to figurer!På forhånd tak -
Samfundsfag A
ForumindlægHej alle. Jeg står overfor det valg, at jeg skal vælge, om jeg vil have samfundsfag opløftet til B-niveau i 3.g. Selve faget interesserer mig rigtig meget, men det er ikke sådan at jeg føler overlegenhed i timerne. Derudover er min nuværende lærer rigtig dygtig på hele linjen. På mit gymnasi... -
Darwins evolutionsteori
ForumindlægHej alle sammen, jeg sidder her og skal skrive om Darwins evolutionsteori men har en del problemer med rigtig at finde ud af hvad det er jeg skal skrive, vil optage min stemme og derefter smider jeg den ind i en film hvor der vil være nogen billeder som jeg også lige skal finde. Håber virkelig i... -
Haldane effekten???
ForumindlægHalløj .. Er der nogen der kan hjælpe mig med at forklare Haldane effekten?? Jeg kan ikke finde noget om det i min bog "Fysiologi - fra molekyle til individ", og søgning på google giver ingen gode resultater synes jeg .. Så please hjælp :/ -
..:-)
ForumindlægHejsa..Jeg vil først lige takke alle jer der har sendt mail til mig om jeres faglige egenskaber og jeres holdninger til projektet. Det er desværre ikke mig der i den sidste ende skal udvælge hvem der skal skrive(totalt popstars right?) Det er nødt til at være den rigtige. Jeg lover at skrive tilb... -
Hjælp miig, guds skønne skabninger (:
ForumindlægHeej alle mennesker. Hjææælp mig lige. Vil gerne have forslag' til vores PERFEKTE projektuge, som skaaal have noget med "liiiiv" . Jeg havde om æresdrab sidste år og fik 12, og det var noget nyt og spændende enme, synes alle. Jeg vil gerne have, at I skal jeg hjælpe mig,. Vil hav... -
katalysator
ForumindlægHejKunne godt bruge lidt beskrivelse af en katalysator. Troede det blot var et stof som fremskyndede en proces uden selv at deltage/forbruges, men har fundet ud af, at det også kan være med til at nedbryde eller fjerne et stof. Øh, det kan godt være de to ting er det samme, men lidt forklaring ku... -
Hjælp...please
Forumindlæghej...jeg er en 10.klasse-elev og jeg står i et svær position ligenu... Det er at jeg er i tvivl om jeg skal vælge htx eller stx: Jeg vil på univesitet og vil være læge og interesere mig meget for matematik og fysik/kemi, jeg fik 10 i årskarakter og 10 i afgangsprøven i fyisk/kemi i 9.klasse og e... -
Valgfag
ForumindlægJeg læste i et indlæg at man højest kunne vælge 3 fag på A-niveau ud over de obligatoriske når man skal vælge valgfag på gymnasiet. Hvor mange forskellige valgfag kan man egentlig maks. vælge på hvert af de 3 niveauer?Jeg skal selv gå på HTX (de obligatoriske A-niveauer er dansk og teknik) og har... -
bestråling af frø
ForumindlægJeg vil gerne høre en mulig forklaring på at frø der har fået en stråling på ca. 200-400 (lidt varierende) gror hurtigere, eller mere end frø der ikke har været bestrålet?-Jeg tror ikke det er tilfældigt:)Tror... -
Spørgsmål om gym og karakterer
ForumindlægHej alle skal snart til at starte på gym. Jeg har lige et bare spørgsmål, som jeg håber, at jeg måske kan få besvaret her. Er det lettere at få en højere karakterer på fag, som man har på C niveua, i forhold til fag man har på f.eks a niveua. Tæller alle fag som det samme. f.eks tæller et nive... -
Hvordan oploader jeg en opgave?
ForumindlægSom overskriften lyder: Hvordan oploader jeg en opgave?Malfoy
