Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 8801 til 8820 af 23765
-
Salte
ForumindlægHej Hvordan kan jeg bevise at natrium og kalium er salte? -
Rent stof eller blanding
ForumindlægHvordan finder man ud af om et stof er rent eller en blanding ? Fx. Destilleret vand Methan Saltvand Blod Atmosfærisk luft Messing Tin Appelsinsaft Dihydrogen, brint -
komplekse ioner
ForumindlægHvad er komplekse ioner i forhold til simple ioner? -
klassisk rock
Forumindlæghej jeg skal lave en opgave om klassisk rock, og aner ikke hvad det er? nogle der vil hjælpe mig med at forklare det tak på forhånd -
Redox - spændingsrækken
ForumindlægHej, håber I vil hjælpe mig. Forklar hvad spændingsrækken betyder og hvad der sker i følgende opløsninger: Fe(s) i CuSO4 (aq) Au(s) i CuSO4 (aq) Cu(s) i Mg(NO3)2 (aq) Pb(s) i CuCl2 (aq) Plus hvilket særlig plads har H2 i spændinsrækken TUSINDE TAK, på forhånd! :) -
Er der nogen der kan rette et A-4 ARK
ForumindlægER DER NOGEN DER HAR FORSTAND PÅ FYSIK, SOM MÅSKE VIL RETTE MINE FYSIK NOTER OG SE OM DET ER RIGTIGT -
Bilag - hvad skal jeg lægge ind som bilag?
ForumindlægHey. Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal lægge ind som bilag i min rapport. Jeg skriver lige min indholdsfortegnelse ind, hvis i gider hjælpe mig :) tak på forhånd. Contents Resumé 3 Problemobservationer 3 Forord 3 Indledning 3 Problemanalyse 3 Problemformulering 4 Projektbes... -
KAN NOGEN SIGE MIG HVORFOR??
Forumindlæghvorfor er der slet ikke nogen til at hjælpe i dag:( især til fysik... -
SRP Hjælp til emner
ForumindlægHej Jeg skal snart skrive SRP og skal allerede vælge fag, spørgsmålet er hvilke fag jeg skal vælge? Jeg skal først og fremmest vælge Matematik, da jeg har det på A niveau og det er min studieretningsfag, men det andet fag, ved jeg ikke rigtig hvad skal være. Jeg tænker lidt på : Matematik... -
Vejledning om uddannelse
ForumindlægHeej Alle Jeg går i gymnasiet 1g . Jeg har valgt den Naturvidenskabelig retning Matematik A, Kemi B, Fysik B. Jeg vil godt være uddannet, som læge . Men jeg er ikke lige helt med kravene og karakter . Det er noget med, hvis man skal være læge og komme på universitetet, skal man udføre nogle krav ... -
Angående ny kvote 2 2016
ForumindlægHej så vidt jeg har forstået inde på Århus uni hjemmeside skal man have et snit på 6 og fagene som standard for at søge ind på medicin i kvote 2 2016. vil det betyde at jeg kommer ind på den nye procedurer, hvis jeg ansøger nu til kvote 2 inden 15 marts. grunden til at jeg søger ind på kvote 2... -
Hjælp vedrørende gymnasiet.
ForumindlægNogle der har nogle gode råd til gymnasiet, og er der evt. Noget man kan forberede sig på? Jeg ønsker bare at klare gymnasiet godt, og med er respektabelt snit. Min prioritet er at væge studieretningen "naturvidenskab", da jeg interessere mig meget for human fysiologi, anatomi, og biol... -
Hjælp
ForumindlægTil sommer skal jeg starte på et alment gymnasie. Jeg har valgt det samfundfaglige studieretning med Samfundsfag A engelsk A matematik B. Jeg vil rigtig gerne have det naturvidenskablige studieretning med kemi A og fysik b og matematik A. Mit problem er at jeg ikke er den skrappeste kniv i skuf... -
13-taller?
ForumindlægHvor mange 13-taller har du fået gennem dit skoleforløb?Var det folkeskole eller gym/htx/hhx?Bare nysgerrig :) -
Emner i 3. g? Hjemmeside?
ForumindlægEr der ikke sådan en hjemmeside, hvor man kan se hvilke emner man som regel skal igennem i 3. g (STX)? For mit vedkommende i følgende fag: Dansk (A), Engelsk (B), Fysik (A), Historie (A), Matematik (A), Religion (C) og Samfundsfag (B). Jeg vil blive meget glad hvis I kunne linke til den hjemmes... -
Naturvidenskabsligs retning og efter et halvt år
ForumindlægJeg har tænkt meget på et par ting, Jeg er lige startet på gym- naturvidenskabslig retning( mat-fysik) og er kommet en i klasse, hvor vi er lidt blandede. fx, har jeg mat- fysik og andre noget med Mat- it! jeg vil spørge om, at den klasse man går i nu, kommer man til gå sammen med dem de 3 ... -
Fremstilling af Bioethanol
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har i biologi skulle fremstille bioethanol, og der efter skrive rapport om det. ved fremstillingen gjorde jeg: Vi startede med at hælde 300 ml gær i hver kolbe, hvor vi derefter lige målte Ph værdien for at tjekke om gæren var helt neutral. Den målte 6, så det var ikke hel... -
Det periodiske system
ForumindlægHvad skal jeg kunne svare på inden for det periodiske system, hvis jeg trækker det som emne i morgen -
Neutralisation!!
ForumindlægHvad er neutralisation i forbindelse med syrer og baser? Kunne virkelig godt bruge noget hjælp !! :-) -
kobber og syre
Forumindlæghej.. er der nogen der kan svare på hvorfor kan HNO3 opløse kobber, når HCL ikk kan? Har det noget at gøre med spændingsrækken?
