Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 8961 til 8980 af 127115
-
krisen i Mellemøsten?
ForumindlægJeg sidder og læser til historie eksamen, og sidder lige i øjeblikket med emnet mellemøsten. Jeg vil gerne kunne fortælle lidt om hvad der sker i mellemøsten for tiden, men har ikke fulgt med i nyheder og kan ikke rigtig finde noget på nettet. Er der nogen der kort kan informere mig om dette, ell... -
KU - 14 Aug.
ForumindlægHej Jeg har modtaget brev fra KU i dag, hvori der står at der er åbent hus d. 14 august og det er en god chance for at møde de andre studerende osv.. Skal nogen af jer andre, som skal starte på KU efter ferien, også deltage? Til jer andre, synes i det er nødvendigt? -
Matricer
ForumindlægGodaften! Jeg sidder med en opgave, der driller lidt. Jeg har fået oplyst et ligningssystem, og ud fra dette skal jeg opstille totalmatrix + omforme matricen til reduceret echelonform. Problemet er, at mit resultat adskiller sig fra det, Maple angiver. Har vedhæftet en fil, der viser mine udr... -
(DP) Cirkler
ForumindlægDenne opgave bør nydes under din visualisering. Hvad er det maksimale antal af afgrænsede områder, hvis man har 10 overlappende cirkler? God fornøjelse ! -
HJÆÆÆLP- SVÆR OPGAVE
ForumindlægHey SP Har brug for hjælp til opgave b i vedhæftede fil. -
Rette min dansk stil? (Lang)
ForumindlægJeg er 14 og går i 8. klasse. Vi skulle skrive en fantastisk fortælling. Er overksriften god? Kampen mod skyggerne Det regnede udenfor. Emily stod inde i butikken omme bagved kasseapparatet. Det var det kedeligste job hun længe havde haft. Hun arbejdede på deltid, for hun havde også andre t... -
Rette min dansk stil? (Lang)
ForumindlægJeg er 14 år, går i 8. klasse. Vi skulle skrive en fantastisk fortælling. Jeg siger tak til alle der orker at læse og rette! Kampen mod skyggerne Det regnede udenfor. Emily stod inde i butikken omme bagved kasseapparatet. Det var det kedeligste job hun længe havde haft. Hun arbejdede på del... -
Dårligt sprog = dårlig aflevering
ForumindlægHej. Endnu en gang har jeg lavet en aflevering, som jeg håber nogen vil se på. Jeg har et dårligt sprog og det får jeg konstateret gang på gang. Derfor vil det være rart, hvis nogen vil se min aflevering igennem, da mine karakter i dansk er nok undermiddel :-( På forhånd tak. Den fremmede af A... -
geografi (det globale vindsystem)
Forumindlæghej jeg skal op til eksamen i geo på tirsdag, jeg søger nogle noter, specielt om "det globale vindsystem".. vestenvinde passatvinde osv... for jeg har læst det to gange, og kan stadig ikke se sammenhængen i det og hvad er hvad... håber nogen ligger inde med nogle noter jeg kan få, eller... -
fs10 maj 2007 dansk
Forumindlæghej der... jeg har et lille problem. jeg skal skrive en dansk stil og er ikke særlig go' til (seriøst) jeg har bare brug for en stil lige meget under hvilket emne og den skal helst ikk' være dovnloaded før eller kun et par gange... jeg kan godt forstå hvis det er i kommer til at hade mig ... -
TOP GUN
Forumindlæghej. jeg er i gang med at skrive et essay, hvor jeg vil bruge citatet fra topgun med “Never, ever leave your wingman.” og så tænkte jeg på hvem det er, der siger det til hvem? nåh ja og så lige et bonusspørgsmål :b staves det Top Gun eller Topgun? på forhånd tak for hjælpen:] -
Oktoberkrigen 1973
ForumindlægHejsa allesammen, vi skal til og i gang med et emne i historie omhandlende Israel-Palestina krig nummer fire, Oktoberkrigen 1973. Jeg har selv læst lidt om den men sidder stadig med nogle ting, jeg ikke helt forstår. 1) Hvordan var deres krigsførsel? 2) Hvad var resultatet af Denne krig sammenl... -
Tommelfingerregler for integraler
ForumindlægHvis integranden er en brøk med flere led i tælleren og et led i nævneren kan det af og til betale sig at dividere nævneren op i hvert led i tælleren. Hvis integranden er en brøk, kan det undertiden hjælpe at skrive brøken som tælleren gange en ny brøk med 1 i den gamle nævner. Nogle der kan ... -
Ligning i 7. klasse
ForumindlægEn opgave lyder sådan her. I videoshoppen er der x ansatte. I videobixen er der 3 gange så mange ansatte. Hvor mange ansatte er der i hver forretning når der er 12 ansatte i alt ? Løsningen skal vises som en ligning. Kan jo godt selv regne ud, at svaret er 9 ansatte i den ene butik og 3 i den ... -
Kandidatudd./Psykologi
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at skrive min oso opgave. Jeg har skrevet om bacheloruddanelsen, men jeg kan ikke rigtig se forskellen på bachelor og kandidat udover at hvis man har taget kandidatuddannelsen KAN man kalde sig psykolog. Jeg har læst om selve kandidatuddannelsen på www.ug.dk, men er der... -
Fortæller
ForumindlægJeg sidder her med en tekst.... Kan du høre hende synge... "hun var ti år gammel da hu skiftede skole igen ...." Jeg ville sige at det er en en tredjepersons fortæller, men er lidt lidt tvivl om den er skjult eller åbenlys.... En enkelt gang er der indresyn hos en anden, men ellers ... -
Genitiv - s eller ikke?
ForumindlægJeg er i gang med at skrive dansk stil, men så blev jeg lige helt i tvivl.. Hedder det: "... fra Oles såvel som Tines side" eller "... fra Ole såvel som Tines side" Kan ikke huske om s'et skal med i det første navn også.. Endnu et eksempel: Det enkelte individs eller ... -
En historie om en perle
ForumindlægHej Jeg skal op i dansk eksamen og har trukket novellen "En historie om en perle" af Karen Blixen. Jeg har læst novellen flere gange og kan ikke finde ud af, hvad temaet er. Jeg har også lidt svært ved at finde ud af, hvad den kan perspektiveres med. Håber der er nogen, der vil hjælpe ... -
AT-emne: Madspild
ForumindlægHej Har emnet madspild, omhandlende Afrika og Obamas reform af ulandsbistanden, som sørger for, at Mærsk leverer midler til lavning af mad i Afrika, istedet for selve maden. Har dog rimelig svært ved at komme i gang og finde nogle gode problemstillinger. Nogen som har nogle gode ideer? -
Bourdieu
ForumindlægHey. Jeg er i gang med at læse om Pierre Bourdieu og hans begreber omkring Habitus og kapital. Jeg forstår godt hvad begreberne er, men jeg forstår bare ikke sammehængen mellem de to begreber. Kapital må jo tage udgangspunkt i habitus på en eller anden måde. jeg er bare ikke sikker på jeg fors...
