Søgning på: matematik a skriftlig eksamen. Resultater: 9021 til 9040 af 181598
-
eksamen
Forumindlæghej jeg har et spørgsmål hvis man nu dumper i 9.klasse og 10.klasse kan man så tage en ny eksamen om og kan man venter 20 år og så tage en ny 9.klasse eksamen -
Dansk skriftlig årsprøve
ForumindlægNogle der går i 1g som har været op i Dansk skriflig årsprøve ? + hvilke emner var der, at vælge mellem ? -
hint til lille hjernevrider på mat A :-)
ForumindlægHej Min familie ikke lige er matematikere, og det er ferie! Jeg har bare brug for et hint! Om to vektorer er det oplyst, at a har koordinaterne hhv. 3 og 7. Længden af vektor b er kvadratroden af 29, og skalarproduktet mellem vektorerne er lig skalarproduktet mellem vektor a og vektor b'... -
Find punkterne a, b og c
ForumindlægHej alle.. Jeg har et matematik spørgsmål, som jeg håber nogen vil hjælpe mig med.. Spørgsmålet lyder: I et koordinat system i rummet er givet en plan med ligningen: 2x - 3y + 4z = 12 Planen skærer x-aksen i punktet A, y-aksen i punktet B og z-aksen i punktet C Bestem koordinatsættet til hvert af... -
hjælp til matematik opgave, den er svær
Forumindlæghej jeg sidder med en opgave, som jeg ikke kan komme videre med. sådan lyder spørgsmålet vi har en funktion f, der er bestemt ved f(x) = x3 * kx2 + 3x + 4 hvor k = et tal opgaven: bestem de værdier af k, for hvilke f er en voksende funktion vi differentierer f(x) f '(x) = 3x3 + 2 kx + 3 ... -
Eksamen i morgen - Lyd
ForumindlægJeg er så heldig at skulle op i morgen i et af de fag, jeg er dårligst til. Fysik. Jeg er elendig til formler og lignende. Jeg har trukket følgende oplæg: "Fremlæggelse: Lydbølger. Hørligt område. Decibelskala. Stikord til samtaledel: generelle egenskaber ved bølger. Forskellige bølgetyper... -
Dansk Eksame. Hjælp tak! Er så forvirret :/
ForumindlægJeg skal op i: Nyere dansk lyrik Og min lære siger at jeg skal have noget om nyere litteratur historie. Og jeg tænker sån lidt hvor langt sys i jeg skal gå tilbage? Har søgt og søgt og jeg syntes ikke jeg kan finde noget stof før vi når helt tilbage til omkring 1930-50´erne? Kan jeg gå så langt t... -
Matematik bog på dansk!!!
ForumindlægHejsa. jeg er igang med basisåret, som ingeniør og vi bruger calculus early transcendentals som undervisnings materiale. Jeg forstår ok matematiken og teorierne, mit problem er at jeg ikke helt forstår formuleringen i bogen? Så jeg tænkte på om der var nogen der kendte til en tilsvarende dansk v... -
eksamen
ForumindlægHej.. jeg sidder med en tekst lige nu og forbereder mig , jeg har 24 timer til at forberede mig, men jeg har svært ved at forstå teksten.. Jeg har oploadet teksten, en som er god til tysk som kan hjælpe mig ?? vh Rixer -
eksamen
Forumindlægjeg skal op i fysik, jeg ved ikke hvordan je gkan gribe det an, nogle der har råd. -
Matematik-Hf-niveau´s skræk
ForumindlægHej hjælpende menneske! Jeg skal op i matematik på c-niveau på mandag. Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke er god til matematik. Jeg ville bare høre om der evt. er nogle der ligger inde med nogle redegørelser og eksempler (altså svar til mundtlig eksamen) på de emner man kan komme op i. Ekspotine... -
Skr. Mat A HTX - Hvordan gik det?
ForumindlægHej HTX'ere. Ville bare lige høre jer andre om hvordan det gik jer til eksamen idag.. Synes selv at oplægget var fint! Er der nogle, som har lyst til at dele resultater eventuelt? :) -
Hjælp til matematik angående halverings tid
ForumindlægEt bestemt radioaktivt stof har en halvringstid på 30.17 år.I en model kan mængden af tilbagevarende stof som funktion af tiden tiden beskrives ved N(t)=17.5*a^(t) Bestem konstanten a for det pågældende stof. den har jeg fået til 0.977287 mit probelm er derimod dette Hvor mange år tager det ... -
Eksamen
ForumindlægSkal snart op til engelsk eksamen.. Har bare et spørgsmål: Hvad er det der trækker karakteren op i en engelsk mundtlig eksamen? er der bestemte "regler"? -
Eksamens spørgsmål Fysik
ForumindlægHej jeg er kommet til eksamen spørgsmål 13, som jeg ikke helt kan finde ud af at beregne rigtigt.... Håber der er nogle der har lyst til at hjælpe mig med at forstå opgaven i detaljer :-) Facit til opgaven er: F_res,gns=398N(størrelsen), F_luft=825N(størrelsen) og A_luft= -676kJ Mvh -
bevis: ax+b- -> a
ForumindlægHej derude... Sidder lidt fast i beviset for at sekantens hældning = tangentens hældning.. Der hvor jeg sidder fast er der hvor jeg skal forklare det, nogen der kan hjælpe? Det jeg skal bevise er: f(x)=ax+b -> f'(x)=a På forhånd tak.. og god weekend til jer -
SRP Mat A og sundhed B
ForumindlægHej jeg skal til, at begynde på mit SRP og jeg regner med, at skrive i faget mat A og sundhed B. Er der nogle der har nogle gode emner man kan kombinere de to fag med, og evt. nogle artikler? Kravene fra matematikkens side er, at det er på A niveau eller højere. Kravene fra sundhed er, at der e... -
Hjælp.. eksamen!!
Forumindlæghej alle.. har meget snart eksamen, men mangler at få svar på et spørgsmål: Hvad er uskyld? håber nogle af jer herinde kan hjælpe! :) -
Eksamen
ForumindlægI.flg. den nye bekendtgørelse må man have alle bøger og noter med ind til eksamen. - gør din lære opmærksom på dette. -
Koordinatsættet til projektionen af vektorerne a på b
ForumindlægHej. Sidder og laver denne uges aflevering i matematik. Jeg har stødt på et problem, eller kan bare ikke huske hvordan man løser det. Jeg skal finde koordinatsættet til projektionen af vektor a på b. Jeg har beregnet projektionen og fået en ny vektor. Det skal også lige siges at det er ve...
