Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 9021 til 9040 af 40685
-
Synopsis i NF-eksamen HF - Sult i det sydlige Afrika
ForumindlægJeg har følgende synopsis til min NF-eksamen. Men jeg er pludselig kommet i tvivl om, hvorvidt den er dækkende overfor min problemformulering eller ej? Og om der er en rød tråd. Jeg har samtidigt også svært ved at finde ud af hvordan jeg skal forklare protein og kulhydrater. Jeg skulle meget ge... -
Dansk mundtlig eksamen - folkeeventyr
ForumindlægHvad kendetegner folkeeventyr? Er det godt at bruge kontraktmodellen til analyse af folkeeventyr? -
Biologi ( eksam på mandag)
ForumindlægHey Kloge åger :)) Jeg har fået min eksamensspørgsmål hvor jeg skal svar hver af dem allerede nu. ( jeg ber ikke nogen lave det til mig eller noget). Men jeg sider fast siden igår med at jeg skal: Gøre rede for opbygningen af en bakteriecelle, en plantecelle og en dyrcelle. Her af ved jeg ... -
Hjælp i fysik/kemi eksamen
ForumindlægHej. Håber vi vil hjælpe mig ved at besvarer og foklarer mig hvad teorien er ved forsøget "Neutralisering af syrer med base, indkongning" -
Skr. Spansk Eksamen 2011
ForumindlægHej. Jeg ville høre om nogen havde lyst til at tjekke min igennem og vurdere nogenlunde hvilken karakter den ligger til? På forhånd tak :) Oversættelse: María: “¿Juana, ha oído decir que Antonio Banderas y Ana Leza ya no están novios, y ella es muy deprimido?&r... -
Problemstillinger til eksamen om imperialisme
ForumindlægHej alle Jeg sidder til en 24-timers og har om engelsk imperialisme. Jeg har en masse kilder, der handler om årsagerne til/forsvaret for Englands imperialisme i Afrika (moralske, økonomiske årsagsforklaringer osv.). Er der nogen, der har et godt forslag til, hvordan en problemstilling kan formule... -
Tips og råd til AT eksamen??
ForumindlægEr der noglde der ude kan kan komme med tips og råd ? -
Dansk eksamen - reklameanalyse
ForumindlægHej alle Jeg skal snart op til min dansk mundtlige afgangseksamen. Og jeg ville være rigtig taknemmelig, hvis I ville bruge noget tid på at komme med et godt svar. Jeg har trukket reklamer, og jeg har derfor valgt at analysere en reklame fra Smirnoff Vodka (http://www.adverbox.com/media/campaigns... -
Serviceøkonom 2 semester eksamen
ForumindlægHej, Jeg er lige nu igang med at forberede mig til 2 eksamener. Da lærene ikke har givet udtryk på for en specifik måde hvorpå at eksamen skal forløbe, ville jeg høre om der var nogle der vidste det og kunne forklare hvordan de gjorde det? Det handler om valgfags eksamen og portfolie eksamen. ... -
Intersprogsanalyse engelsk eksamen
ForumindlægHej. Er der nogen lærerstuderende herinde som har været op i Intersprogsanalysei faget Engelsk? Hvis ja, hvordan gik det? og hvad sagde i til eksamen? ALtså hvad skal man til sådan en eksamen? Vi har endnu ikke fået en forklaring på hvad der forventes af os til eksamen. Håber de... -
Innovation eksame mdt.
ForumindlægHej :) Skal op til en mdt. innovation eksame! og har ingen ide om hvordan en innovation eksame typisk foregår. nogen der ved det? skal op i min forretningsplan, men hvad skal jeg fortælle ud fra forretningsplanen? nogen der evt. har et powerpoint fra en inno eksame? -
HJÆLP fysik/kemi eksamen på mandag!
Forumindlæghej ;) jeg har brug for lidt hjælp til kemi og fysik, håber nogle vil hjælpe mig, på forhånd mange tak.. jeg vil gerne vide lidt om sure og basiske stoffer + kemiske formler og hva man kunne lave af forsøg hvis man kom op i det? vil også gerne vide lidt om Atomers opbygning +ioner+salte og om i h... -
Matematik fp9 færdighedsregning 2019 eksamen
ForumindlægEr der andre 9 klasser der synes at den der fp9 matematik eksamen 2019 færdighedsregning var svær eller er det bare mig? -
Matematik B eksamen skriftlig
ForumindlægHej, imorgen skal jeg op i HF prøven i matematik, men matematik har aldrig været min stærke side. Nogle der kan forklare mig kort, hvad er det jeg skal have styr på i delprøven uden hjælpemidler? Der må da være nogle typiske arbejdsspørgsmål der går igen. Ydermere, er der nogen der ved hvor meg... -
Behøves virkelig hjælp - Eksamen snart!
ForumindlægHej Alle. Jeg behøves frygtelig hjælp. Jeg har fået en oversættelse for som stil, og den kommer til at afgøre min endelig karakter i skriftlig tysk på B-niveau. Er der ikke nogen der vil hjælpe mig, behøves virkelig frygtelig meget hjælp. Jeg vil blive så utrolig glad hvis nogen vil hjælpe mig. L... -
24 timers samf eksamen - hjælp!
ForumindlægJeg skal skrive en synopsis om 4 artikler, som alle handler om 'Efter Finanskrisen'. Men jeg ved ikke helt præcis, hvordan jeg skal gribe det an? Er der en, der vil hjælpe mig med det? På forhånd mange tak. -
fysik/kemi eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal op i fysik/kemi på torsdag. Jeg er ret meget på røven, eftersom vi ikke har lavet mere end 2-3 forsøg hele året. Jeg håber på nogen kan hjælpe mig :) - ihvertfald nævne nogle forsøg man kan lave til de følgende emner. :) Emnerne er: Svingninger Bølger lyd og lydbølger Atomets opby... -
EKSAME - EU og mangel på demokrati
ForumindlægJeg sidder her og bakser med noget EU til oplægget imorgen, og har læst en masse om manglende demokratiske processer i EU-systemet. -er der nogle der evt. vil kunne klargøre/problematisere denne mangel på demokrati i både opbygningen af EU og lovgivningssystemet? Mvh. Louise. -
Underemne til engelsk eksamen
ForumindlægWebRep currentVote noRating noWeight Hej allesammen! Ville bare høre om nogle af jer har nogle gode underemner, til d... -
Hjælp med Billedanalyse til mundtlig dansk eksamen.
ForumindlægHej alle sammen derude. Jeg har trukket Billedanalyse som jeg skal fortælle om i FP10 mundtlig dansk til maj, men jeg ved ikke hvilket et billede jeg skal vælge og det billede jeg skal fortælle om vil jeg helst gerne have at det er noget fra Det Moderne Gennembrud. Så pleeeeease hjælp med at skr...
