Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 9121 til 9140 af 14598
-
"Gode ideer" i matematik
ForumindlægNår man laver beviser i matematik, får man ofte en "god ide". Hvad betyder det? Er det, fordi man ofte laver beviserne "bagfra", dvs. starter med det man vil bevise, og så regner bagud? Eksempel: 1) Man vil bevise at en ligning 0 = ax^2 + bx+ c har løsningerne x = (-b+-sqr... -
Niels Borh
ForumindlægHej, Jeg har trukket emnet stof - atomer til fysik eksamen. I mine stikord står der jeg bl.a kan komme ind på Borhs skalmodel. Ville det evt. være en god idé at fortælle lidt om Borh, altså hvornår han er født ect. også bagefter sige han bl.a. lavede en skalmodel for atomer som var delt op i KL... -
Metafor, besjæling og sammenligning?
Forumindlæg1 Dejlig er den himmel blå, lyst det er at se derpå, hvor de gyldne stjerner blinke, hvor de smile, hvor de vinke os fra jorden op til sig. 2 Det var midt i julenat, hver en stjerne glimted mat, men med ét der blev at skue én så klar på himlens bue som en lille stjernesol. 3 Når d... -
Karakter Skr. Bio A 2007
ForumindlægHej. Jeg fik idag min karakter i bio, og må nok sige jeg var meget overrasket.. jeg fik 6.. havde den opfattelse at prøven gik godt, og havde forventet omkring 8.. Hva har i andre fået?, og hvad havde i evt af forventninger? -
sprog
ForumindlægHvilket formål kan det være, hvis en forfatter er sort og han skriver en funny story med ikke standard engelske vendinger, så som " he was the baddest nigger that ever lived" og "Death didn’t waste no time getting away from there" hvilken indvirkning har dette? -
Proteiner
ForumindlægHvad bruger kroppen primært proteiner til?? MVH - Kasper :) -
Menneskets Areté
ForumindlægHvad er menneskets Areté ifølge sokrates? (i forsvarstalen) Håber i kan hjælpe -
Ejefald
ForumindlægHej. Jeg vil gerne se om jeg har styr på ejefaldet på engelsk, og vil derfor blive glad hvis nogen gad at kigge på mine besvarelser, og se om jeg har placeret ejefaldet rigtigt eller om der mangler nogen. Tak -
hvad er en sura?
Forumindlæg.... -
Etnografi eller Antropologi?
ForumindlægJeg synes begge studier lyder utroligt interessante, men er så bare i tvivl om hvad der er forskellen? Jeg har fået afvide at de begge "laver det samme". Men hvordan kan det så være at adgangskravene er forskellige? Kunne være super fedt hvis der var nogle af som enten gik på Etnogra... -
KEDSOMHED
Forumindlæghej folkens.. jeg sidder her med veninderne og tænker over hvad jeg kan lave i morgen. nogen der kan anbefale en lang tur et eller andet sted hvor man kan bringe hele dagen ? :) -
Overgangen fra gymnasium til universitet
ForumindlægEr overgangen fra gymnasium til universitet hård? Både fagligt, socialt, økonomisk osv. Hvad er umiddelbart det "værste"? -
Vidergående+Bolig+Su = ?
Forumindlæghej.. hva så derude, nyder i ferien? det gør jeg sku :D hihi.. neh men la mig komme til sagen :D nu er det sådan jeg er færdig med 3.g i 2008 :D og regner med at flytte til ålborg for at læse til ingenør :D men så skal jeg jo til at finde bolig, står faktisk på venteliste (puuh er nummer 20... -
Kristne og sabbatten
ForumindlægHej! Jeg vil gerne vide om kristne skal overholde sabbatten. Holdninger på baggrund af Bibelen har størst interesse :) -
[ Bierne på tilbagetog! ]
ForumindlægHej alle sammen i studieporatalen. I har sikkert hørt i nyhederne at bierne forsvinder, og man peger efter at mobilstråling er skyld i det. Her i TV2 som alle kender, kan i læse om det her. http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6690332.html. Årsagen til jeg har oprettet dette debat er for at f... -
Fyret!
ForumindlægEr der nogen, der har prøvet at blive fyret samme dag, som man er blevet ansat? -
hun har taget mange piller
Forumindlægmin veninde har for 2 år siden taget 20 hovedpines piller, kan der ske hende noget i fremtiden? -
Dagen før skole?
ForumindlægHejsan, jeg tænkte om der var noget at gøre dagen før skole, så man er sådan lidt klar til i morgen? -
Andre styresystemer end Windows?
ForumindlægJeg går og overvejer at købe en (meget billig brugt) bærbar uden styresystem. Windows er rimelig dyrt i forhold til hvad jeg betaler for computeren, så jeg undrede mig over om der findes nogle billigere alternativer? Det skal helst ikke være så svært at installere, jeg er ikke den største compute... -
Dansk/historie-opgave
ForumindlægHej. Jeg har valgt romanen Hærværk af Tom Kristensen. Min problemformulering sætter fokus på Jastraus og Steffensens forhold.. Nogen, der har læst den, og kan komme med noget, der er uundværligt? Både mht. deres forhold, men også selve analyse og fortolkningsdelen? Tak på forhånd. ;)
