Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 9201 til 9220 af 95433
-
Massefylde, varmefylde, indre energi
ForumindlægHej derude.. Er der nogle som kan give mig nogle gode forklaringer på, hvordan man kan fortælle om massefylde varmefylde og indre energi, da jeg skal op i prøve på fredag, og muligvis kan min lærer godt stille mig om disse 3 emner :) På forhånd tak. :) -
lyseksam
Forumindlæghej hvis jeg nu trækker lys til eksamen hvad kan man fortælle om : gammastråling infrarødt mikrobølger -
Bølgeligningen
ForumindlægHej alle. Jeg har følgende opgave: Forklar formlerne v = lambda * f og f = 1/T Den første formel er bølgeligningen. Jeg kan selvfølgelig forklare hvad enhederne står for og lidt om hvornår man bruger dem. Men hvad er ellers smart at tale om? (Det er til mundtlig eksamen) Kom gerne med n... -
Klods
ForumindlægKan i løse den her opgave? Hvor lang tager klodsen at nå bunden af planet? Mo(knidningskoficienten)=0,5 g(tyngdeacc)=9,82m/s^2 Vinklen mellen vandret og planet= 47 grader Strækningen = 1m -
Endelig er det OVERSTÅET!! :)
ForumindlægHeeey allesammen! Endelig er alle mine eksamener overstået. Jeg er lettet og kan endelig nyde sommerferien:P Hvordan er det gået for jer? Noget i gerne vil dele? Jeg vil meget gerne høre om hvad i har oplevet :) Gooo' ferieeeee !!!! :D -
STX - HJÆLP
ForumindlægHej allesammen. Jeg har valgt den sproglige linje, og jeg vil gerne være en sygeplejerske. Så det jeg vil vide er bare, hvis man gerne vil være en sygeplejerske, skal man så vælge den naturvidenskabelige linje? -
Argumenter for at guld kan opløses i Kongevand ved 25 grader C?
ForumindlægKære SP Jeg håber en her kan jeg hjælpe mig med opg. 3.C i følgende opgavesæt: uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF06/Eksamen/Opgaver/060901_vejlopgave_stx_071_kemiA_saet1.ashx Jeg har fået besked på ikke at se på reduktionspotentialer, men istedet følgende ligning: ΔG=ΔGΘ+R... -
Endnu en tråd med MEDICIN
ForumindlægHeyJeg kunne rigtig godt tænke mig at høre om, der er nogle der "ved", om medicinstudiet kunne finde på at ændre de specifikke adgangskrav i 2008 (udover matA, kemiB, fysikB, danskA og eng.B)?Det undre mig lidt, at biologi ikke er et krav...hmmm....Mange tak for hjælpen... -
Kursus i mat a samtidig med gymnasiet
ForumindlægHej Jeg ville høre om der er nogle der ved om man kan tage et kursus (Nordsjælland/Lyngby) i mat a eller kemi B niveau, samtidig med at jeg går på gymnasiet? Har behov for hjælp i kemiB og MatA men ved ikke hvordan jeg skal få det, samtidig m... -
beregn vinkel A B C, i trekant med meter mål
ForumindlægHej jeg har svært ved at forstå hvordan b skal udregnes er der en der ved hvoran det skal udreges mange tak -
Opgave 10 i eksamensæt fra hf mat c maj 2020
ForumindlægKan slet ikke komme igang med følgende opgave. Èn der kan hjælpe mig? Link: https://imgur.com/a/XksWG0k -
bestem a,b og c (forskriften) når differentialkvotienten, 2 punkter og en tangent er kendt
ForumindlægHej, jeg sidder lidt fast i en opgave -
Ligninger y=ax, ax+by+c, y-y0=a(x-x0)
ForumindlægJeg sidder med en opgave jeg virkelig ikke kan finde ud af. Jeg har lavet lidt, men det har alt sammen været med en lærer. Problemet er at min lærer var smuttet til den tid jeg havde lavet del af skemaet, så da jeg kom til næste var jeg igen forvirret. Jeg er heller ikke sikre om mine forklaring,... -
Dumpet fag
ForumindlægEr det rigtigt at, hvis man er under den nye reform og dumper et XXX fag på fx B-niveau, så er der ikke noget man kan gøre ved det? Udover VUC efter gymnasiet? men vil dumpekarakteren så stadig være der på eksamensbeviset? -
Tegn graferne for de tre funktioner R, C og DB i samme koordinatsystem
ForumindlægNogen der kan hjælpe, fordi jeg kan simpelthen ikke huske hvordan man gør. -
Lektiehjælp tilbydes i Matematik+Fysik i Aalborg og omegn og Århus
ForumindlægHej går du på Gymnasiet eller en naturvidenskabelige videregående uddannelse? Er du ikke tilfreds med din nuværende præstation eller er du dumpet til din eksamen? Så er hjælpen nær. Mit navn er Frederik, jeg er Cand.Scient i Matematik og Fysik og jeg tilbyder privat-undervisning i fagene Matemati... -
AT 7 2014 Kemi A og samf C landbruget
Forumindlæghejsa jeg sidder her og laver AT7. jeg havde tænkt mig, at skrive om kunstgødning, ved produktion af mad i landbruget, og undersøge hvad der er regler om(forbudte stoffer, mængde restriktioner), og sætte det op mod, om det er noget kemisk belæg for disse regler. derudover, vil jeg også undersøge... -
Forstår det ikke
ForumindlægFra optagelse 2008 skal følgende krav være opfyldt: Matematik på A-niveau Kemi på B-niveau1) Fysik på B-niveau Biologi på C-niveau Dansk på A-niveau Engelsk på B-niveau Hvert fag skal være bestået med et gennemsnit af karaktererne i faget på mindst 2,0 svarende til 6,0 efter 13-skalaen ... -
Fysik forsøg til " det periodsike system " Hjææælp!
ForumindlægHeejsa der ude... Jeg skal snart op til fysik eksamen, jeg kan komme op i " Det periodiske system ".. Men problemet er jeg ikke ved hvilke 3 forsøg jeg skal lave... Er der nogen der vil hjælpe mig, med at finde 3 forsøg? :/ -
Fysik/kemi forsøg om plast, microplast og tang.
ForumindlægHejsa mig og nogle venner er igang med at lave et projekt i fysik/kemi om bæredygtig prodoktion i havet og har brug for nogle forsøg om plastik/microplast eller tang. Tak hvis i finder på noget Mvh Eddie 7.A
