Almen studieforberedelse (AT)

AT 7 2014 Kemi A og samf C landbruget

26. marts 2014 af aavang94 (Slettet) - Niveau: A-niveau

hejsa

jeg sidder her og laver AT7. jeg havde tænkt mig, at skrive om kunstgødning, ved produktion af mad i landbruget, og undersøge hvad der er regler om(forbudte stoffer, mængde restriktioner), og sætte det op mod, om det er noget kemisk belæg for disse regler. derudover, vil jeg også undersøge tænkte jeg, organisation, og forsamlinger der besæftiger sig med dette. det skal nævnes, at det er i DK.

jeg skriver, da jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal vinkle opgave helt præcist. så jeg håber der er nogen af jer, der har arbejdet med noget lignende før, og evt. har gode input eller måske kan anbefale noget litteratur på området.


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. marts 2014 af Agrobiologi (Slettet)

Du kunne jo undersøge, erosionen af kunstgødning kontra husdyrgødning og under dette punkt komme ind på tilgængenligheden af gødning til planterne ved den ene form kontra den anden og vinkle dette til vandrammedirektivet og vandmiljøplanerne og koble vandmiljøplanerne op på den nye vandmiljøplan som der er i høring. På denne måde kommer ind omkring nogle af reglerne og afgrødeproduktionen. 

I forhold til anbefaling af litteratur, så kan jeg da sagtens give dig noget, det er jo tros alt en del af, det min uddannelse beskæftiger sig med.

Regler for gødning:

http://www.netpublikationer.dk/FVM/978-87-7083-584-8/kap08.htm

Derudover vedhæfter jeg lige nogle dokumenter, som jeg tænker kan have din interesse.

 


Brugbart svar (0)

Svar #2
26. marts 2014 af Agrobiologi (Slettet)

Lidt mere litteratur

Vedhæftet fil:Ti_mio_plan_net1.pdf

Svar #3
26. marts 2014 af aavang94 (Slettet)

Super!! Tak for input, jeg kigger det igennem, og vender måske tilbage i denne tråd, hvis jeg evt har flere spørgsmål.
NB luder som en spændende udd. :-)

Brugbart svar (0)

Svar #4
26. marts 2014 af Agrobiologi (Slettet)

Lidt mere litteratur

Vedhæftet fil:Det moderne landbrug.pdf

Brugbart svar (0)

Svar #5
26. marts 2014 af Agrobiologi (Slettet)

Her er den allersidste som jeg tænker vil være brugbar:

I øvrigt, så er det skam også en rigtig spændende uddannelse, så jeg kan kun anbefale, at man vælger, at studerer agrobiologi på AU. Altså hvis man har et eller andet interessepunkt indenfor landbruget, for man kan nemlig igennem uddannelse komme til, at beskæftige sig med næsten lige det man vil, dog er der et overordnet felt der går igen, nemlig bæredygtighed, hvor man kommer ind på det social, økonomi og miljø.


Brugbart svar (0)

Svar #6
26. marts 2014 af Agrobiologi (Slettet)

#3 Super!! Tak for input, jeg kigger det igennem, og vender måske tilbage i denne tråd, hvis jeg evt har flere spørgsmål. NB luder som en spændende udd. :-)

Jamen det gør du bare, og hvis det er, så kan du også bare altid skrive til mig, og så skal jeg nok hjælpe dig med de problemer du end måtte få.


Skriv et svar til: AT 7 2014 Kemi A og samf C landbruget

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.