Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 9301 til 9320 af 176851
-
Nationaltest i Fysik og Kemi
ForumindlægEr der nogen der har taget nationaltesten i fysik og kemi for 8.klasse? Jeg skal snart tage den, så jeg ville høre om i ville skrive om den er svær og hvad man skal læse om/forberede sig på? :)))) Har desperat brug for det!!! :' -( -
Bestem a?
ForumindlægJeg skal bestemme a... men hvordan?? 9 S(sqrt(x)+(a/sqrt(x))dx=12 3 -
Simpel kemi opgave
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med den her opgave? - Har glemt min kemibog på skolen..En pille med massen 304mg opløses i vand til rumfanget 100mla) Find [Li+] i den fremstillede opløsningPå forhånd tak :) -
NEM KEMI opg?
ForumindlægDet er sikkert en nem opgave, men ved ikke om den er rigtig...\n\n0,5L opløsning med et pH på 13,0 indeholder 2,5g propylmethanoat. Hvilken pH-værdi har opløsningen, når al esteren er hydrolyseret. \n\nJeg har løst den på følgende måde:\n\nM= 88,11 g/mol\npH= 13,0\nV=0,5L\nm=2,5g\n\nStofmængden a... -
kemi-B niveau
ForumindlægHejKemiske egenskaber for alkaner og cykloalkaner er reaktionstræge bortset fra substitutionsreaktioner med chlor eller brom ved opvarmninig eller bestråling.Spørgsmålet er hvad det vil sige at de er reaktionstræge?? Ordet forklaret tak. -
kemi spørgsmål brug for hjælp!!!!
Forumindlæg1.Vis hvordan man afstemmer en forbrændingsreaktion for et af de ovennævnte alkaner. 2. Beskriv hvordan alkaner anvendes i vores samfund til fremdrift af transportmidler, samt hvordan de er opbygget med elektronprikformel, strukturformel og molekylformel og lav en molekylmodel af et alkan. -
Kortfilm HJEM kan ikke finde noget omkring den, har brug for hjælp mundligt eksamen
ForumindlægHej Allesammen, jeg er en pige som der går i 9 klasse og har brug for hjælp. Til min mundtlige eksamen i dansk har jeg valgt en kortfilm der hedder HJEM af Oliver Bech, men kan overhovedet ikke finde nogen singler informationer om kortfilmen eller Oliver Bech nogen steder. Vær sød at skriv hvis i... -
Søger tutor / mentor / lektiehjælp til fysik A HF enkeltfag
ForumindlægHej alle Jeg søger en tutor / mentor / lektiehjælp til fysik A HF enkeltfag. Jeg skal til eksamen til sommer. Jeg bor i København. Jeg ville fortrække at mødes på hovedbiblioteket. Skype dur også. Mvh. Sofia -
Eksamen Fredag - Hjælp!!
ForumindlægJeg er meget interesseret hvis nogle ligger inde med notater el. ligende til følgende tekster:-Walking the Dog-Autumn Rain-Teresa’s Wedding-The Mark of Vishnu-Whose Life Is It Anyway-The Lottery-The Man Who Loved Flowers-The Stones-My Girl in Skin-Tight Jeans-What the kids say-Human Is-Runn... -
Eksamen i Tysk?
ForumindlægEfter mange år med karrieren og familien er jeg vendt tilbage til universitetslivet. Da jeg i ´90erne var en søgt og anerkendt tysklærer/oversætter/tolk samt at have stor glæde af coachings i mit modersmål, tilbyder jeg sideløbende ganske individuel effektiv hjælp med Det Tyske i eksamenstider. -
Eksamen i morgen. Hjælp
ForumindlægEr der nogen der ligger inden med nogle gode noter om catul digt 5, 7 og 8? -
Tysk eksamen
ForumindlægJeg har lige et lille spørgsmål. Eller en oversættelse. jeg har valgt at perspektivere til Jenseits der Stille. Ich habe wähle zu perspektivisch erweitern zu Jenseits der Stille. tak på forhånd. -
Mundtlig eksamen?
ForumindlægSnart er der jo mundtlige eksaminer, men der er en ting som jeg bare ikke forstår, det er når lærerene mener at man skal op og forsvare sin opgave som man har skrevet. Hvordan forsvarer man sin opgave, skal man snakke om sin opgave eller uden om sin opgave, altså ting man ikke har skrevet i opga... -
Eksamen ? Meiose
ForumindlægHejsa Foregår meiose - kønscelledannelse - kun i mænd ? eller foregår den også hos kvinder ? -
FSA i Fysik/Kemi :)
ForumindlægHej!!Da jeg skal op i fysik/kemi i morgen har jeg nogle spørgsmål:)1. Jeg har hørt fra en fra min parallelklasse at deres censor var meget streng og blev ved med at stille spørgsmål mens selve læreren næsten var helt stille.- Jeg troede at vores lærer er eksaminator mens censor kigger på og spørg... -
Eksempler på kemiske reaktioner i organisk kemi
ForumindlægHej allesammen, Et af mine eksamensemner i kemi er: Eksempler på kemiske reaktioner i organisk kemi? Men er lidt blank ang. overskriften.. Så nogen der kan give eksempler? -
Pensum både til fysik/kemi
ForumindlægHej! Jeg vil gerne vide, hvis der nogen der ved noget om hvad der måske kan blive pensum for fysik/kemi eller nogen der ved hvad det har været de forrige gående år. Jeg skal nemlig i 9. klasse efter sommerferien og vil gerne vide, hvad man skal kunne, når man tilslut skal til 9.klasse afgangseks... -
Om at miste sin skriftlighed, og dermed sit liv.
ForumindlægDet er et problem, jeg længe har haft, som jeg forhåbentlig kommer af med, og som sikkert, helt sikkert, vender tilbage gentagne gange - jeg er nok næppe den eneste, der stiller sig op og plaprer om det, klager, skriger, alt det der. Lad os kigge på det - hvor mange forfattere, filosoffer og øh..... -
kemi- rigtigt afstemt?
ForumindlægHeyer den her rigtigt afstemt:2Fe2O3 + 3C -> 4Fe + 3 CO2 -
hurtigt lille kemi spørgsmål
Forumindlæghey, jeg har et lille problem, jeg ved ikke hvordan 20,0 mL HCl går sammen med 0,100mol/L NaOH.jeg skal finde ud af i hvilket forhold de reagere, og bagefter finde HCL-opløsningens koncentration.jeg ved at n(NaOH)= 0,002molmen hvordan kan jeg så finde ud af i hvilket forhold de reagere?håber noge...
