Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 9441 til 9460 af 63055
-
søger piger ind som ingeniør?
Forumindlæger der nogle piger herinde der søger ind som ingeniør Bygning og anlæg? eller ved nogle om det er normalt at piger søger ind der? -
hvad menes der?
ForumindlægDel 15.000 kr. mellem A,B og C i forholdet 3:9:13 Hvor meget får de hver? <<< Hvordan skal jeg løse den? Og hvad menes der? -
Fart
ForumindlægHej Er der nogen, som ved hvordan man regner ud, hvor mange km/t der er blevet kørt, hvis person har kørt 6,1 km. på 9 min.? Håber at nogen kan hælpe... Tak -
Budskab til al deres snak om skønhed
ForumindlægJeg har brug for noget inspiration til at finde budskabet til novellen al deres snak om skønhed af Klaus Rifbjerg. Her er et hurtigt resume: Han ligger ved siden af hans nuværende kæreste, der er grim og langt fra perfekt. Mens han ligger der tænker han tilbage på dengang hvor han datede en... -
jeg kan godt bruge lidt hjælp
Forumindlægnogle opgaverne lyder måske lidt nemme, men jeg har problemer med dem alligevel.( der skal være svar før på tirsdag)opg 1: Omskriv til procentHvor meget er 0,08 i %??Hvor meget er 1(også 1/5 del)%??opg 2: Omskriv til decimaltal6(også 2/5 dele)opg 3: I en pose ligger 10 blå, 7 røde og 3 sorte.Hvor... -
Indvandrer i Danmark
ForumindlægHej Studieportal. Min ven Rune og jeg arbejder på et projekt om "Indvandrer i Danmark". Lige nu sidder vi og er fuldstændig tømte efter idéer om et godt produkt. Vi satser på at kunne få noget inspiration af jer. Indtil videre har vi lavet problemformulering og arbejdsspørgs... -
udsagnsord
ForumindlægI hvilken tid/form står de understregede udsagnsord? man må angive svarne med enten danske eller latinske betegnelser 1. Jeg spiser kylling = nutid 2. Birte og Niels Erik boede i Århus = 3. Sidney husker ikke ret... -
Matematikaflevering - DET HASTER!
ForumindlægDer skal vælges to personer fra 7.C til elevrådet. De er 24 elever i 7.C. a) Hvor mange forskellige kombinationer af to personer findes der? Jens er 7.C9;s klasselærer og han går ind for ligestilling, derfor skal der vælges én pige og én dreng til elevrådet. Der er 15 piger og 9 drenge, b) Hvo... -
Grupperede observationer
ForumindlægJa lidt nej 1 1 6 1 2 0 0 8 3 0 4 4 4 3 3 2 5 4 4 0 6 0 4 4 7 6 0 2 8 6 0 2 9 1 5 2 10 3 2 3 11 3 4 1 Hvordan kan jeg lave en "grupperede observationer" ud fra de tal der bliver vist?? Der er 3 ... -
Hydrodynamik SSO
ForumindlægHejsa Jeg står og skal vælge emne for min SSO opgave snart. Jeg har valgt at jeg vil skrive den i Fysik, og inden for hydrodynamik, jeg tænker laminer bevægelse og turbulens kunne være interessant at skrive om, da det har relevans til min kommende uddannelse. Jeg snakkede med min Fysik lære ida... -
Matematik A
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål til DE der har matematik A eller har haft det.jeg er nemlig i tvivl i øjeblikket om jeg nu alligevel skal have matematik A. For er det ikke temmelig svært og kun for "gode"? (jeg får selv 9 i matematik). -
Hvilken lommeregner skal jeg vælge til gym?
ForumindlægHej! Jeg skal bruge en lommeregner, som skal bruges til det matematiske gymnasium.. Hvilken en skal jeg vælge? Er der nogle der har gode råd? Jeg tænker mest på at købe en Ti 83 Plus Silver, men ville det være bedre med en Ti 89, da den kan udføre symbolsk manipulation? Og er det overhovedet noge... -
Studie i england
ForumindlægHej Allesammen, Til sommer 2012 er jeg færdig med min HTX-uddannelse, og herefter har jeg tænkt mig at studere medicin i cambridge university. Men efter at have besøgt deres hjemmeside er jeg dog blevet lidt forvirret, eftersom de har et helt andet uddannelsessystem end det danske. http:/... -
Ressonans
ForumindlægHej, Jeg har et spg. Når der er ressonans, hvordan er det så med energien? Er energien så højst? Og hvorfor er den det? -
det haster det er til imorgen
Forumindlægjeg har svært ved at svare på de her spørgsmål jeg skal genforklare de her vi har haft dem i klassen men jeg har været syg :( men nu hvor jeg har fået det lidt bedre kom jeg i skole og min lære er rigit stræng så kan i hjælp når ja glemte at fortælle han har taget hvores fysik bog fordi vi ikke m... -
refearet rettelse
ForumindlægHej..kan i hjælpe med at finde grammatik fejl i den tekst....Jeg har prøvet alt hvad jeg kunne. refearetet skulle være skrevet i nutid. værsgo: Jimmy sr. asks Sharon what that is on television. ‘’Top of the Pops’’ said Sharon. He asks about the remote control when Sharon i... -
HJÆLP med forsøg.
ForumindlægHej alle sammen. jeg hedder line, og skal op i fysik imorgen. jeg kan vælge at trække mellem. 1. energiomsætninger 2. energimåling 3. fart og fartmåling 4. newtons 1. og 2. lov 5. stofadskillelse 6. syre, salte og baser 7. atomer og molekyler og det kemiske tegnsprog. men hvad kan man lave af... -
6 A-fag
ForumindlægHej Jeg har tænkt rigtig meget omkring 6 A-fag, jeg tænker at fagene er Dansk A, Historie A ( som er et krav på STX) Fysik A, Kemi A, Matematik A og Engelsk A Jeg ville spørge nogle, som har prøvet det, hvordan var det angående med afleveringer og lektier. Jeg er godt klar over, at arbejdsbyrd... -
Statistik
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe? Jeg vil gerne vide, hvad jeg skal udføre.. da jeg ikke helt ved, hvad jeg skal gøre. For at kunne sammenligne 2 klasser i matematik fik klasserne samme prøve, hvor der maksimalt kunne fås 20 point. De enkelte resultater ses her: A-klassen: 12, 13, 8, 16, 10, 10, 12,... -
Hjælp til engelsk
ForumindlægHej, Da jeg skal aflevere min synopsis i morgen tænkte jeg, at det var en god ide, at få tjekket den igennem for grammatiske fejl og generelt bare få en second opinion af den. Håber der er en venlig sjæl der vil hjælpe. A literary and argumentation analysis of speeches by Hillary Clinton and...
