Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 9561 til 9580 af 23765
  • Præcision og nøjagtighed

    Forumindlæg
    Hej, jeg er i gang med en rapport, som handler om seriefortynding og direktefortynding. I rapporten så skal vi snakke om, nøjagtighed og præcision i forhold til seriefortynding og direktefortynding, men jeg har det lidt svært med det. Er der nogle, der kan hjælpe med det?? på forhånden tak
  • Jern i vin??

    Forumindlæg
    er der nogle der har lavet en rapport om jern indhold i vin med spektrofotometri?? er i gang med en rapport om den og har svært ved at lave den da min resultater ikke passer, så jeg kan ikke se teorien bag det ?
  • Enkelt grammatisk spørgsmål

    Forumindlæg
    Nader har netop offentliggjort en længere rapport, der skal gøre amerikanerne kritiske. "..en længere rapport..." Hvordan skal det oversættes korrekt, og hvad vil den grammatiske forklaring være; så jeg evt. kunne slå det op. Tak på forhånd
  • ru Skråplan

    Forumindlæg
    Hej allesammen jeg er igang med en rapport, som omhandler ru skråplan. I rapporten skal jeg bestemme gnidningskoefficienten ved hjælp af accelerationen, men jeg ved ikke hvilken formel jeg skal bruge. Tak på forhånd.
  • biologirapport

    Forumindlæg
    Hej Jeg har ALDRIG nogensinde skrevet en rapport før i noget fag, og jeg ved godt at jeg spørger lidt dumt, men hvordan skriver man en rapport? Er der ikke nogen der vil hjælpe mig lidt i gang?
  • Fremstilling Af Magnesiumoxid:

    Forumindlæg
    Hej til Alle. Er der nogen derude, der har skrevet rapporten i Kemi c-niveau "Fremstilling af Magnesiumoxid"?. Hvis nogen har lyst til at hjæpe mig, please send din rapport til mig. Det vil være meget rart.
  • Spiselig Kemi

    Forumindlæg
    Hej Alle Jeg skal skrive en rapport om spiselig Kemi. Og skal til at skrive om historien. Hvordan kan jeg det? Hvor kan jeg evt læse om det? Rapporten er til i morgen. Tak på forhånd
  • Studieretning på STX + kunstneriske fag - jeg er så i tvivl

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal snart vælge, hvad jeg vil have som indgangsvinkel af studieretning på gymnasiet, STX. Lige nu går jeg på efterskole. Der er disse, jeg står mellem: Naturvidenskabelig - Nr. 1a Matematik, fysik, kemi (Matematik A, Fysik A, Kemi B) - Nr. 1b Matematik, kemi,fysik (Matematik A, Kem...
  • konstruktiv og destruktiv interferens

    Forumindlæg
    Hej alle! :)Jeg forstår ikke helt konstruktiv og destruktiv interferens i fht. denne figur:http://da.wikipedia.org/wiki/Fil:Two-Slit_Experiment_Light.svgSom jeg forstår det, er konstruktiv interferens når 2 bølgetoppe eller 2 bølgedale (fra samme lyskilde) mødes, derved forstærker de hinanden.Des...
  • Vejledning til Gsk suppleringskurser.

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg blev student her sidste år musisk, sproglig. Skal nu efter lidt arbejde,højskole og værnepligt igang igen. Mit mål er at starte Nat Bas på Ruc som biolog. Mit problem er så, at jeg mangler Mat A, Fys B og kemi B. Mat har jeg på B og fysik på C. Har fundet ud af at j...
  • SRP (Overvejelse af klage)

    Forumindlæg
    Hej Jeg har for nyligt fået min SRP tilbage, i fagene Fysik A & Engelsk A. Jeg føler selv at jeg har overholdt de krav, som opgaveformuleringen omfattede, samt de yderligere krav som bl.a. dokumentationen for påstande ved benyttelse af kilder. Dog har jeg fået 4, og overvejer kraftigt at kl...
  • Tips til fremlæggelse

    Forumindlæg
    Jeg skal op og forsvare mit eksamensprojekt omkring Brøn her på tirsdag. Jeg ville bare spørger om der er nogen der har nongen tips til hvordan man giver sin fremlæggelse et ekstra pift. Og en mulig disposition over fremlæggelsen?
  • "The Great Global Warming Swindle"

    Forumindlæg
    Nogen der har set den meget omdiskuterede dokumentar "The Great Global Warming Swindle"? Jeg vil meget gerne høre jeres mening om den samt jeres holdning til emnet. På forhåand tak.
  • mmh! Godkendelse af indsendte opgaver på studieportalen.dk

    Forumindlæg
    mmh, Jeg har sendt en af mine opgaver ind som jeg ville dele og syntes er vildt god, hvorfor er den ikke blevet godkendt??? noen der ved det??
  • Middellevetiden

    Forumindlæg
    Heej folkens :). Jeg er lost ved et spørgsmål, og jeg har prøvet at tjekke min geografi bog, men finder ikke nogle årsager til middellevetiden har steget og stiger endnu? Som sagt, spørgsmål lyver sådan: Redegør for årsager til at den er steget. Figuren er vedhæftet.
  • Er det smart med 5 A fag?

    Forumindlæg
    Hej folks. Der går nogen tid igen, før at jeg skal tage stilling til det her, men det handler omkring, hvor vidt det er smart at tage 5 fag på A niveau. Jeg er ret sikker på, at jeg skal på katedralskolen Viborg. Jeg har tænkt mig at tage en naturvidenskabelig linje, hvor jeg får fysik A, kemi A...
  • Fysikopgaver

    Forumindlæg
    Hej jeg skal snart til årsprøve og må forberede mig. Er der nogen som har nogle gamle eksamenssæt liggende som jeg kan træne mig med. Altså kun opgaverne, ikke udregninger. Facit kunne dog godt bruges... Tak
  • Massefylde, varmefylde, indre energi

    Forumindlæg
    Hej derude.. Er der nogle som kan give mig nogle gode forklaringer på, hvordan man kan fortælle om massefylde varmefylde og indre energi, da jeg skal op i prøve på fredag, og muligvis kan min lærer godt stille mig om disse 3 emner :) På forhånd tak. :)
  • Matematik i praktisk anvendelse

    Forumindlæg
    Hej alle :) Jeg er ved at skrive SRP, og skal diskutere på grundlag af et konkret eksempel, hvordan matematik fandt praktisk anvendelse i 16-1800-tallets eupæriske samfund.. Er der nogle der har idéer eller måske et relevant link? Vil være kanon hvis I kunne hjælpe. Mvh Jesper
  • Hvordan kan man lære formler udenad?

    Forumindlæg
    Hvordan kan man lærer formler udenad?