Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SRP (Overvejelse af klage)

27. februar 2018 af SinnyJ

Hej

Jeg har for nyligt fået min SRP tilbage, i fagene Fysik A & Engelsk A. Jeg føler selv at jeg har overholdt de krav, som opgaveformuleringen omfattede, samt de yderligere krav som bl.a. dokumentationen for påstande ved benyttelse af kilder.

Dog har jeg fået 4, og overvejer kraftigt at klage. Jeg har dog ladet mig informere om, at det ofte resulterer i en dårligere karakter, og vil derfor høre om nogen herinde har interesse i at læse min SRP og give mig noget feedback (så jeg kan træffe den rette beslutning).

Tak på forhånd :)

-Luca


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. februar 2018 af Anders521

Jeg får det indtryk at du gerne vil give en generel introduktion om personen Stephen Hawking og den del af fysik han arbejdede med ... og intet andet. Hvad er dit fokus i opgaven?


Svar #2
27. februar 2018 af SinnyJ

Altså, mit emne var trods alt Stephen Hawking. De 6 punkter jeg var blevet bedt om at lægge fokus i, er opgivet på ét af de første sider i SRP-en (Opgaveformuleringen). Jeg vil give dig ret i at størstedelen af opgaven lægger fokus i ham, men det virker ikke umiddelbart som om jeg havde til opgave at inkludere andre eksterne emner udover filmen: “Interstellar”.

Brugbart svar (0)

Svar #3
27. februar 2018 af Anders521

Størstedel? Med fokus mener jeg et formål der samler de enkelte dele af opgaven til en helhed. Opgaven består af dele der er disjunkte.

F.eks. der er ingen glidende overgang fra afsnittet "The Theory of Everything" til afsnittet "Sorte huller". Stephen Hawking har jo beskæftiget sig med sorte huller, men dette uddybes ikke i det førstnævnte afsnit.


Brugbart svar (1)

Svar #4
14. april 2019 af MandenMedMangeHatte

Der er meget lidt fysik med i denne opgave, og det der er, er fantastisk redegørende. Du skal godt nok være glad for det 4-tal.

Brugbart svar (0)

Svar #5
14. april 2019 af gerthansen

Har du overvejet at snakke med din lærer omkring det, og evt. få hende til at forklare hvorfor du fik et 4-tal, og om du ville kunne forbedre din karakter hvis du klagede?


Skriv et svar til: SRP (Overvejelse af klage)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.