Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 9581 til 9600 af 119568
-
Kemi B hf - Eksamen
ForumindlægHej gutter og gutinder. Jeg har søgt omkring Kemi B på hf men det jeg ikke kan finde nogle oplysninger om er følgende: Når man har taget Kemi B på hf, skal man så op til både skriftligt og mundtligt eksamen. Det plejer at være sådan, at kemi ikke har en skriftligt eksamen på B men jeg er usikker.... -
Ang. Fysik på B-niveau
ForumindlægHej, jeg vil gerne ind og læse medicinalkemi på universietet efter sommeren 2015. Jeg går nu på VUC, hvor jeg til sommer har taget en Hf-eksamen og, så ville jeg supplere i sommereferien, hvor jeg tager fysik på b-niveau, men jeg har nu fundet ud af at jeg faktisk skal have fysik eller kemi på A-... -
Bestem parametre a og b
ForumindlægOpgave 1) En lineær sammenhæng y = a·x + b har en graf, der går igennem to punkter: P1 = (-2, -3) og P2 = (10, 27) a) Bestem parametrene a og b. Nogle der kan hjælpe mig? Har ingen idé om hvad jeg skal gøre. -
Eksponentiel a og b
ForumindlægBestem en forskrift for den eksponentielle funktion, hvis graf går gennem (2,16) og (-1, 2). jeg ved at: spørgesmålet er hvordan man skriver det på lommeregneren? er det bare sådan her: ((-1) -2) * √(2)/(16) = -1,06066 og => b = 16 / (-1,06066)^2 => b = 14,2222 er det rig... -
Prøveform B - Fattigdom
ForumindlægHej, Jeg har afgangsprøve i prøveform B med underemne Fattigdom. Er der nogen der har nogen gode forslag til nogen tekster, Film musik osv. som kan hjælpe mig med dette? :) - Anton -
Beregn K(b) for ammoniak ?
ForumindlægBeregn K_B for ammoniak ved 25grader ud fra termodynamiske data. Er der nogle der vil hjælpe mig med at komme med hints? -
ENgelsk A og B?
ForumindlægHar jeg absolut ingen gavn af mine Engelsk B karaktere, hvis jeg har Engelsk A også? -
Mat jælp B niveau
ForumindlægSøger lektiehjælp efter sommerferie til mat på B niveau, god løn gives, bor i Køge. -
Bestem a/b
ForumindlægHej. Jeg sidder lidt fast i en opgave, så jeg håbede der måske var nogle herinde der kunne hjælpe. Opgaven lyder: Gør rede for hvordan man af figuren, vedhæftet som billede, bestemmer a/b. Vi er blevet oplyst at figuren bygger på følgende forhold a/b=(a/b)/1 og udnytter metoden til konstruktion ... -
Bestem a og b
ForumindlægHej folkens er i lidt af en kattepinde Den globale udvikling i solenergi kan beskrives ved modellen f(x)=b*a^(x). Hvor f(x) er installeret solenergi (målt i GW) og x er antal år efter 2006. Bestem a og b Forstår virkelig ikke hvordan jeg skal besteme a og b, udover disse oplysninger får jeg og... -
Mangler B-fag
ForumindlægJeg går på andet år HF lige nu, og vil gerne dpørger, om man kan få sit bevis, selvom man mangler et B-fag? -
Studieretningopgaven i 3g
ForumindlægI dag fik vi at vide, at vi til studieretningsopgaven i 3g SKAL skrive i vores studieretningsfsg på A, hvilket for mit vedkommende er kemi. Jeg vil gerne skrive i engelsk, som jeg vælger på A i stedet for, evt. sammen med dansk fordi det skal være tværfagligt, men jeg forstår ikke, hvordan jeg sk... -
Matematik i SRP
ForumindlægHej, jeg skal skrive SRP i fagene matematik A og design og arkitektur C. Jeg er derfor på udkig efter noget matematik, som jeg kan anvende til opgaven. Er der nogen der har erfaringer eller gode ideer til noget matematik, som jeg kan koble til arkitektur i min opgave? -
Potensfunktion., find a og b
Forumindlægen funktion f er bestemt ved f(x)=b*a^x. Grafen for f går gennem punkterne (2.20) pg (4.80). Bestem tallene a og b. Hmm nogn der kunne hjælpe mig med at sætte mig igang da jeg ikk ved hvad man skal.. (udenhjælpemidler) -
opgave b og c
ForumindlægHej alle sammen. Hvordan løser jeg henholdvis opgave b og c i opgaven, der er vedhæftet som billede. Jeg har bestemt a=0,179 og b=62,1, ved at lave en lineær regression i TI-Nspire. Modellen hedder derfor: f(x)=0,179x+62,1 i opgave a. -
Matematik htx
ForumindlægHej derude! Jeg sidder med en rigtig dum matematik aflevering. Jeg er kørt helt død i dette her opgave.. Er der nogen derude, som kan hjælpe mig med denne opgave? Tak! PS.. opgaven er vedhæftet... -
7-klasses matematik
ForumindlægSidder her med min lillesøsters matematik og vi kan ikke finde ud af at omskrive en decimal til en brøk :O Vi har decimalerne 0,45 30% 0,05 8% -
Betydningen af a og b i en potensfunktion.
ForumindlægJeg er i tvivl om hvad a og b viser i en potensfunktion. Jeg kan forstå på andre indlæg her på studieportalen at b angiver funktionsværdien af f(1)=b. Hvad betyder dette i praksis? Desuden kan jeg læse mig frem til at a er noget med noget logaritmisk papir af en art og noget med logaritmefor... -
Nypolitik fællesdel og delopgave b
ForumindlægEr der nogen der har lavet opgaven om Nypolitik? fællesdelen og delopgave b? -
Opgavesæt til Matematik
ForumindlægHey, da jeg ikke kan få fat i matematiksættet til min opgave, da jeg er syg, ville jeg gerne høre om der er nogle der har/kan skaffe dette opgavesæt. Det drejer sig om Matematik FP10 Maj 2015. Spørger ikke om svarene, kun opgavesættet.
