Studievalg og videregående studie

Ang. Fysik på B-niveau

06. november 2014 af Tila91 (Slettet)

Hej, jeg vil gerne ind og læse medicinalkemi på universietet efter sommeren 2015.
Jeg går nu på VUC, hvor jeg til sommer har taget en Hf-eksamen og, så ville jeg supplere i sommereferien, hvor jeg tager fysik på b-niveau, men jeg har nu fundet ud af at jeg faktisk skal have fysik eller kemi på A-niveau og, der er ikke flere pladser på de andre 1/2 års hold her efter jul.
Så jeg vil høre om I ville anbefale mig at tage Fysik på B-niveau på flex(Dvs. at det er en slags selvstudium og ingen undervisning) og så tage kemi på A-niveau hen over sommeren eller hvad ville I anbefale?


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. november 2014 af Jerslev

#0: Har du i forvejen kemi på B-niveau?

Jeg er ikke sikker på, hvad du mener med, hvad vi kan anbefale, for hvad er alternativet?

- - -

mvh

Jerslev


Svar #2
06. november 2014 af Tila91 (Slettet)

Jeg skal til eksamen i kemi B til sommer.
Jeg mente bare, om I ville anbefale det jeg skrev i overstående eller om jeg skal søge om en betinget optagelse på universitet og, så bruge efteråret på at tage Kemi A, så jeg kan komme ind på universitet til vinter næste år istedte for til sommer?

Altså, vil I ikke anbefale fysik B på flex eller ikke?


Brugbart svar (0)

Svar #3
06. november 2014 af Jerslev

#2: Hvis dit mål blot er at bestå fysik B fremfor forståelse af pensum, så er flex ganske udmærket.

Under alle omstændigheder skal du jo have begge fag hævet et niveau, hvis du vil søge ind til sommer.

- - -

mvh

Jerslev


Svar #4
06. november 2014 af Tila91 (Slettet)

Ja, men hvis jeg tog Fysik B på flex så kunne jeg supplere Kemi A hen over sommerferien og stadig nå at blive optaget til September, hvor der ville være skolestart :)

 


Brugbart svar (0)

Svar #5
12. november 2014 af Miebendixh

Du skal være opmærksom på, at man på medicinalkemistudie har meget at gøre med fagene kemi og fysik, så det handler jo ikke "kun" om at bestå enten fysik og kemi :) Jeg vil derfor ikke vælge flex, hvis jeg var dig. 


Brugbart svar (0)

Svar #6
12. november 2014 af inger91 (Slettet)

Nej, det ved jeg godt. Jeg har også valgt ikke at tage det på flex :)
Men tak for svar :)

Skriv et svar til: Ang. Fysik på B-niveau

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.