Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 9661 til 9680 af 174809
-
5) Løs ligningen 4x2 – 36 = 0 uden at bruge diskriminantmetoden.
ForumindlægSom overskriften siger -> Løs ligningen 4x2 – 36 = 0 uden at bruge diskriminantmetoden. Jeg kan ikke lige finde på hvad jeg skal gøre her. -
HTX matematik
ForumindlægHej alle sammen.. Her til sommer skal jeg starte på HTX. Jeg har set nøje efter den matematik bog de bruger i HTX og den er faktisk svær. Men jeg vil alligevel prøve at løse nogle opgaver. Men kan i (som går på HTX) give mig nogle råd om, hvordan jeg kan gribe det an. Eller hvad jeg kan gøre for... -
Fysik/matematik spørgesmål. Hvordan kan disse led gå ud med hinanden?
ForumindlægNogen der kan gennemskue hvorfor de to led med xvt går ud med hinanden? Jeg har uploadet et billede af de dele som giver mening i denne sammenhæng. I kan finde hele bogen via linket: https://www.nbi.dk/~dam/fys1-07/sr14.pdf hvis det hjælper. -
hjælp til matematik aflevering
ForumindlægHeej jeg har hjælp til matematik aflevering, hvis der er nogle der vil hjælpe så skriv gerne en privatbesked herinde så jeg kan sende billeder af opgaverne, mange tak, jeg håber i vil hjælpe mig, min opgave er på 9kl nivea men jeg går i 8kl. -
Ægyptisk Matematik
ForumindlægDa jeg er gået i gang med SRP i 3.g, leder jeg efter folk som har skrevet noget om ægyptisk matematik, ægyptisk samfundsstruktur, og en beskrivelse af ægypternes metoder til at at løs ligninger. Hvis der er nogen der ligger inde med noget som helst om ægypten som de mener ville være relevant, så... -
sværre matematik
Forumindlæghej alle jeg går i 9.kl og har et problem med at vores matematik er for nemt har altid været meget forand de andre så lavede det sammen i 7. som vi laver nu. men jeg er blevet meget langsom og sjusket til mat da jeg ikke får noget udfordring. er der nogen der keder en måde hvor at jeg kan træn... -
nem matematik!
Forumindlæghar siddet med matematik lt for længe nu, så intet giver mening mere. håber derfor nogle kan hjælpe med at få min hjerne lidt på gled igen... jeg skal finde skæringspunktet mellem to midtnormaler. de to linjers ligninger er l:y=3x-3 m:y=-1,2x+10 er nået frem til at x er 3,095 men hvad søren... -
Matematik Differential
ForumindlægDet her burde være nemt nok, men efter en sygdomsperiode på 1½ uge, så er jeg åbenbart gået glip af noget. Denne opgave, jeg ved hvor jeg skal starte, er der nogen,d er gider hjælpe mig. Det drejer sig om en 3-4 opgaver, men alle af samme type, så jeg skal bare ha hjælp til denne:funktionen F er ... -
matematik - koordinatsystem
Forumindlægfil er vedhæftet:) (det skal være et søjle diagram) -
MATEMATIK EKSAMEN!!
ForumindlægHej jeg skal op i mundtlig matematik snart, og der et spørgsmål, som jeg undrer mig over, håber at der er nogle der kan hjælpe. Vis for n=4 at en binomialfordelt stokastisk variabel har middelværdien n*p hvad mener de med spørgsmålet, skal man lave et bevis for middelværdien eller hvad, og hvis... -
Matematikkens funktion!
ForumindlægMatematikkens funktion! I matematikken skrives en funktion sædvanligvis som y= f(x) Det læses: y er en funktion af x. Det betyder, at værdien af y er afhængig af værdien af x. Det forstår jeg ikke? -
Lektie hjælp - matematik.
ForumindlægVil høre om der er en der ved hvordan Jeg kan komme i kontakt med en, som vil være min lektie hjælpe makker omkring matematik ? Jeg kommer til og skal låne lidt hjælp pga Jeg ikke er pokkers stærk på det område. Bare rolig, Jeg er ikke dum, fik 7 i min sidste opgave, men vil rigtig gerne kunne ... -
Musik A/Historie A hjælp Metallica
ForumindlægHej. Jeg skal snart til at skrive SRP og jeg har fået at vide at jeg selvfølgelig skal skrive noget jeg er stærk i. Jeg har tænkt på Metallica og noget hvor jeg indrager Historie. Kunne forestille mig noget lign. deres gennembrud og hvad der skete i de år de brød ud og hvorfor de blev så populær... -
Regressionsanalyse MAT A/VØ A!
ForumindlægJeg har en opgave hvor jeg skal vurdere udviklingen for en virksomhed de næste 5 år med regressionsanalyse. så vidt jeg har forstået, handler det om at jeg har en række punkter for de sidste 5 år, for f.eks. virksomhedens nettoomsætning, disse skal indsættes i koordinatsystem. og så skal man bere... -
Spg. i FYS(A) og MAT(A)
ForumindlægHejsa allesammen! Jeg har et "lille" spørgsmål angående mit SRP: Er det meget relevant at beskrive matematisk fuld ud hvordan man kommer frem til løsningerne for andenordens differentialligningen: my'' + λy' + kmy = 0 (1) i forbindelse med Jordskælv og har... -
SRP - Kemi A / Historie A
ForumindlægHej! Jeg skal have valgt et SRP-emne inden tirsdag, og jeg er virkelig, virkelig i tvivl. Jeg overvejer noget med antibiotika/antibiotika resistens, men alle de opgaver jeg har fundet om emnet, er skrevet i biologi og historie. Har i nogle tanker omkring fagkombinationen? -
SRP - Kemi A/Historie A
ForumindlægHej! Jeg skal have valgt et SRP-emne inden tirsdag, og jeg er virkelig, virkelig i tvivl. Jeg overvejer noget med antibiotika/antibiotika resistens, men alle de opgaver jeg har fundet om emnet, er skrevet i biologi og historie. Har i nogle tanker omkring fagkombinationen? Tror I, at man ville k... -
Matematik/svingninger og sinusfunktion (Jeg kan ikke lokalisere det andet punkt.)
ForumindlægHej folkens! Det er egentligt ikke så meget et forståelsesspørgsmål, mere en opklaring på hvorfor jeg ikke kan få det resultat jeg leder efter. Jeg har oplagt opgaven, og man kan se, i opgave 5a.1 figur 11, hvorledes funktionen er opsat. (Samt opgaverne). Det første sprøgsmål: a) Bestemt kons... -
Fordobling- og halveringskonstant
ForumindlægHEJ hvordan finder man Fordobling- og halveringskonstat UDEN hjælpemidler?? tak tak -
Matematik Aflevering
ForumindlægBefolkningstætheden udtrykker, hvor mange mennesker der i gennemsnit bor på en kvadratkilometer. I hele Danmark var befolkningstætheden 126,1 Københavns areal er 97 km2. Opgaven: Vis, at befolkningstætheden i København var ca. 5200. Der bor 503699 mennesker i kbh. Det er matematik aflevering. j...
